Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Rezydent Turystyczny - praca w Grecji.
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Jak najlepiej wykorzystać gorący sezon zakupowy w biurach podróży?
Tuż po świętach Bożego Narodzenia Polacy zaczynają myśleć o następnych wakacjach. Ruch na stronach podróżniczych online wzrasta w pierwszym kwartale roku i utrzymuje się na wysokim poziomie aż do połowy marca.
Przedstawiamy główne wnioski z raportu Travel Seasonality przygotowanego przez Criteo, analizującego transakcje na stronach wiodących dostawców usług turystycznych i biur podróży w Polsce w ciągu ostatnich 14 miesięcy.
W trakcie pierwszego kwartału zmienia się zachowanie użytkowników przeglądających internetowe oferty. Tuż po świętach Bożego Narodzenia internauci masowo porównują propozycje na stronach podróżniczych i zapełniają koszyki. Na początku stycznia ruch na stronach biur podróży wzrasta o ponad 60% i utrzymuje się na wysokim poziomie aż do połowy marca. Podczas gdy po świętach Bożego Narodzenia oraz na początku nowego roku użytkownicy głównie porównują oferty i ceny wakacyjnych wyjazdów, od 8 stycznia liczba konwersji wzrasta o 35% w porównaniu do wyników z grudnia. Szczyt sprzedaży zostaje osiągnięty w lutym i utrzymuje się do połowy marca. Od 8 marca ruch na stronach internetowych serwisów podróżniczych zaczyna spadać i wraca do standardowego poziomu.
Najwięcej rezerwacji dokonywanych na przełomie roku dotyczy wyjazdów w jego pierwszej połowie, szczególnie na ferie zimowe. W drugiej kolejności Polacy szukają miejsc na spędzenie weekendu majowego oraz planują wyjazdy w trakcie świąt wielkanocnych. Dość dużą grupę stanowią użytkownicy, którzy już na początku roku myślą o wakacyjnych wyjazdach. Badania wykonane przez Criteo pokazują, że Polacy wybierają oferowane przez biura podróży pakiety, gdy ich wyjazdy trwają co najmniej tydzień. Z kolei przy krótszych urlopach zazwyczaj organizują wyjazdy i wynajem hoteli samodzielnie. Polacy wybierają także dłuższe, trwające minimum siedem dni wakacje od czerwca do sierpnia, a także od października do listopada. Przeciętna przerwa w trakcie pozostałych miesięcy wynosi 3-5 dni.
Rynek turystyczny staje się coraz bardziej konkurencyjny i wyprzedza inne branże. Dlatego dobre zrozumienie zachowań konsumenckich podczas zakupów wakacyjnych wyjazdów i precyzyjnie zaplanowane kampanie remarketingowe stanowią klucz do wdrożenia odpowiedniej strategii pozwalającej na wyprzedzenie konkurencji - mówi Alexander Gösswein, Managing Director Central Europe w Criteo.
Chociaż w grudniu win rate utrzymuje się na stabilnym poziomie, w styczniu zaczyna spadać z powodu rosnącej konkurencji. Dlatego też dla biur podróży, które chcą najlepiej wykorzystać ten gorący okres ważnym jest, aby na początku stycznia zwiększyć CPC (cost-per-click) o co najmniej 15%. W trakcie lutego, aż do początku marca reklamodawcy powinni zachować spokój i utrzymywać ustalony poziom CPC. Badania przeprowadzone przez Criteo pokazują, że tylko klienci, którzy zwiększyli poziom CPC są w stanie utrzymać wysoką win rate i do końca sezonu wakacyjnego wyprzedzić konkurencję.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Sprzedaż online w biurach podróży
[2017-01-25 12:55 89.76.84.*]
SzP., ten czas najlepiej wykorzystać na zamknięcie SIĘ! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
TFG cieszy się z rekordowego 2024
Ruszył Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i
UOKiK nałożył ogromną karę na
Dział badania rynku i analizy:
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Starsze aktualności:
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
II Olimpiada Umiejętności
Jakie były preferencje polskich wczasowiczów w mijającym sezonie urlopowym?
DZT promuje atrakcje znad Odry i Nysy Łużyckiej
Jakie obawy ma branża turystyczna w związku z TFG?
W niedzielę wchodzi w życie korekta rozkładu jazdy pociągów
Malaysia Airlines na skraju bankructwa
MSZ ostrzega przed wyjazdami do dwóch krajów afrykańskich
Costa Coffee otwiera pierwszy lokal w Białymstoku
Ruszyły Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB w Berlinie
Rainbow podsumowuje I kwartał 2016 roku
Rozpoczynają się Targi EuroGastro
Rusza Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Opolskiego 2015
Louvre Hotels Group w Warszawie mają nowego dyrektora sprzedaży
Będą zmiany w prawie lotniczym?
Ruszyła budowa Condohotelu Czarna Góra
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
WYCHOWAWCA KOLONIJNY 2015 - TANIEC/FITNESS 14.08 - 25.08.201
Udało się: będzie polski Berlin Brandenburg International!
Zewnętrzne granice UE będą lepiej chronione
Wciąż spada liczba mieszkańców w popularnym turystycznym mieście
Comarch partnerem Thomasa Cooka
Zbliża się I edycja targów turystycznych World Travel Show
Jaka ustawa powinna regulować turystykę?