Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Biura podróży też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów?
Biura podróży też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów - przekonuje radca prawny, dr Piotr Cybula.
Nie jest to najlepsza wiadomość dla biur podróży, niemniej jednak warto zdawać sobie sprawę z możliwości ewentualnego pojawienia się takich roszczeń.
Podstawą prawną odpowiedzialności odszkodowawczej przewoźnika za spóźnienie lub odwołanie lotu jest Rozporządzenie (WE) nr 261/ 2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z 11.02.2004 r. Z rozporządzenia 261/2004 wynika wyraźnie (art. 3 pkt 6): "Niniejsze rozporządzenie nie narusza praw pasażerów wynikających z dyrektywy 90/314/EWG". Zgodnie z tą dyrektywą i polską ustawą o usługach turystycznych organizator turystyki za takie opóźnienia ponosi co do zasady odpowiedzialność. Odpowiedzialność ta nie ogranicza się tylko do szkody niemajątkowej, ale takie opóźnienie może również rodzić odpowiedzialność z tytułu szkody niemajątkowej (zmarnowanego urlopu). Reguła jest więc jasna - prawa wynikające z rozporządzenia 261/2004 nie pozbawiają klienta praw wynikających z dyrektywy 90/314, w tym możliwości dochodzenia od organizatora turystyki odpowiedzialności - przekonuje dr Cybula w artykule dostępnym na blogu prawoturystyczne.wordpress.com .
Sam fakt zaistnienia opóźnienia nie oznacza jeszcze przyznania odszkodowania z automatu, każda sprawa jest indywidualnie oceniana i istnieje katalog wyłączeń odpowiedzialności przewoźnika. Głównie dotyczy on zdarzeń od niego niezależnych.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów?
[2016-12-01 14:55 89.65.232.*]
Biuro podróży / Organizator odpowiada już chyba za wszystko, jeszcze chwila i za padający deszcz trzeba będzie płacić odszkodowania :) odpowiedz »
Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów?
[2016-12-01 21:53 164.126.151.*]
Jeśli biuro podpisze wcześniej umowę z deszczem, to dlaczego ma nie odpowiadać? :-) A tak poważnie - to przecież normalna sytuacja, że organizator odpowiada za działanie (bądź zaniechanie działania) swoich kontrahentów - przewoźników, hoteli itp. odpowiedz »
Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów?
[2016-12-02 10:19 80.52.137.*]
strasznie to naciągane i śmierdzi krętactwem. Jak reklamujesz buty, samochód to sprzedający skieruje reklamującego do wytwórcy. Czyż nie tak ? To linia lotnicza w oczywisty sposób powinna odpowiadać za opóźnienia, odwołania itp. tym bardziej, że często ukrywa powody opóźnień / odwołań i drugorzędną sprawą jest czy przelot sprzedaje za pośrednictwem biura czy bezpośrednio odpowiedz »
Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów?
[2016-12-02 12:31 164.126.151.*]
W powołanym przykładzie butów reklamację przyjmuje sprzedawca i to on zwraca się do producenta (tzw. regres). Nie jest tak, że sprzedawca kieruje nabywcę butów do producenta, np. w Bangladeszu czy Wietnamie. Tak samo w omawianym przypadku opóźnienia czy odwołania lotu - organizator wycieczki (biuro podróży) ma regres do linii lotniczej. odpowiedz »
Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów?
[2016-12-02 17:01 80.52.137.*]
co nie zmienia faktu, że za "wady" w przelocie odpowiada PRZEWOŹNIK a nie biuro sprzedające bilet. I śmieszny jest przykład dot. Bangladeszu, bo większość linii ma przedstawicielstwa w Polsce (a jeśli nie ma to może powinno mieć ?i aby zajmować się swoimi "niedoróbkami" a nie "używać" do tego biur) i tam powinien udać się pasażer ! Takie rozumowanie jak Twoje doprowadza jedynie do dalszej bezkarności linii lotniczych co (ewidentny przykład LH) prowadzi do pomiatania pasażerami na lotniskach !. odpowiedz »
Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów?
[2016-12-04 17:21 94.254.149.*]
Organizator turystyki w granicach określonych przez ustawę o usługach turystyki odpowiada za podwykonawców, w tym za przewoźników. Oczywiście nie chodzi o "bezkarność przewoźników". Przecież z przewoźnikiem umowę zawiera organizator turystyki, to ten ostatni co do zasady może również dochodzić odszkodowania od przewoźnika (w granicach umowy z nim zawartej i obowiązujących przepisów). odpowiedz »
Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów?
[2016-12-05 09:53 80.52.137.*]
no nie bardzo, bo jak to się ma do żądania zwrotu, odszkodowania itp ? Ano tak się ma, że pasażer chcący uzyskać zwrot, zareklamować MUSI się zwrócić do linii lotniczej BEZPOŚREDNIO! I gdzie tu widzisz powiązanie rezerwacji z biurem ? już znikło ?! w tych okolicznościach okazuje się już bezzasadne i zbędne ?! A sprawa wygląda prosto. Urzędasy udają, że coś robią i zamiast pilnować dużych graczy na rynku, bawią się w upominanie biur podróży od których niewiele zależy. odpowiedz »
Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów?
[2016-12-05 10:41 149.156.223.*]
Z unijnego rozporządzenia znajdującego zastosowanie w tym przypadku, które dotyczy odpowiedzialności przewoźnika, wynika wyraźnie: "Niniejsze rozporządzenie nie narusza praw pasażerów wynikających z dyrektywy 90/314/EWG". Z ustawy o usługach turystycznych wynika z kolei, że organizator turystyki odpowiada za swoich przewoźników, co oznacza, że także za działanie i zaniechanie przewoźnika, np. opóźnienie samolotu. odpowiedz »
Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów?
[2016-12-07 01:02 46.112.80.*]
Przykład Bangladeszu dotyczył reklamacji wskazanych przez poprzednika butów - właśnie obuwie made in Bangladesh miałem na nogach w momencie pisania (właśnie te buty reklamowałem u sprzedawcy w ub. miesiącu - wymiana na nowe w ciągu 10 min.). odpowiedz »
Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów?
[2016-12-04 17:18 94.254.149.*]
zwłaszcza jeżeli jest Pani/Pan praktykiem to zachęcam do lektury ustawy o usługach turystycznych odpowiedz »
Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów?
[2016-12-03 13:03 94.254.149.*]
Od momentu uchwalenia ustawy o usługach turystycznych sprawa wygląda dość prosto - organizator turystyki odpowiada za swoich podwykonawców (także przewoźników). Oczywiście nie jest to odpowiedzialność absolutna, a w każdym przypadku. odpowiedz »
Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów?
[2016-12-06 14:26 79.191.111.*]
a ja się pytam P. Cebulki za co jeszcze mamy odpowiadać?? za smród w atmosferze też???? odpowiedz »
Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów?
[2016-12-06 14:33 94.254.149.*]
organizatorzy odpowiadają za to, co wynika z przepisów prawa; można oczywiście pisać takie rzeczy jak Pani/Pan, ale to na prawdę nie wpływa ani na treść przepisów, ani na ich interpretację, a jedynie pokazuje stan wiedzy osoby piszącej taki komentarz odpowiedz »
Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów?
[2016-12-16 06:55 61.90.30.*]
To jest po prostu CHORE!!! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział prawo i podatki:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Strajkują pracownicy sieci McDonalds
Platformy rezerwacyjne bez szerokiej klauzuli najwyższego uprzywilejowania
Więcej krakowskich lokali będzie mogło sprzedawać alkohol
Więcej pasażerów na krajowych lotniskach
Fala strajków w Stanach Zjednoczonych
PZOT: Coraz większe spadki sprzedaży
Jak uniknąć kłopotów trawiennych podczas świąt?
Nowa atrakcja turystyczna w Gliwicach
Alarm bombowy przyczyną awaryjnego lądowania samolotu
O czym należy wiedzieć oferując dania z dostawą z restauracji?
Turyści po raz dziesiąty wygrywają ze Skarbem Państwa
Styczeń na polskich lotniskach
PIU doradza samodzielnie podróżującym
Więcej zagranicznych turystów odwiedza Tarnów
Do Niemiec przyjeżdża coraz więcej turystów
Europejski przewoźnik autobusowy rozszerza ofertę w Polsce
McDonald`s Polska ma nowego prezesa
Branża zaniepokojona spadkami sprzedaży
Grupa Wyszehradzka planuje wspólną promocję turystyczną
największy Sylwester Studencki 2011 Góral Party Camp
Poszukiwanie obiektów, ośrodków noclegowych