Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Brak wagonu restauracyjnego podstawą do wypłaty odszkodowania?
Pasażer podróżujący pociągiem ekspresowym ma prawo oczekiwać, że przewoźnik zapewni wagon restauracyjny lub barowy - przekonuje w komunikacie Urząd Transportu Kolejowego.
Zgodnie z definicją w Regulaminie przydzielania tras pociągów i korzystania z przydzielonych tras pociągów przez licencjonowanych przewoźników kolejowych w ramach rozkładu jazdy pociągów 2015/2016, pociągi ekspresowe kursują w połączeniach krajowych lub międzynarodowych z maksymalną prędkością większą niż 130 km/h. Mają one niewielką liczbę postojów ograniczoną najczęściej do dużych miast. W składzie pociągu powinna znajdować się strefa o podwyższonym standardzie oraz wyodrębniona strefa gastronomiczna. W Polsce takie przewozy oferuje jedynie spółka PKP Intercity pociągami Express InterCity Premium (EIP) i Express InterCity (EIC).
W przypadku gdy pasażer uzna, że przejazd pociągiem bez wagonu gastronomicznego stanowi nienależyte wykonanie umowy przewozu, ma prawo wystąpić o rekompensatę - taką informację PKP Intercity przekazała Urzędowi Transportu Kolejowego. Spółka zapewniła, że możliwość wystąpienia o tego typu rekompensatę nie jest w jakikolwiek sposób limitowana i może o nią wystąpić każdy pasażer. W takim wypadku otrzyma on rekompensatę w formie bonu o wartości 25% należności za bilet na przejazd pociągiem przewoźnika. Na podstawie bonu można kupić bilety na przejazdy krajowe w kasach PKP Intercity. Gdy należność za bilet przewyższa wartość bonu, różnicę trzeba dopłacić w gotówce. Bon ważny jest rok od daty wydania i nie można wymienić go na gotówkę.
Reklamacje można składać, nie później, niż rok od daty podróży:
- osobiście w Centrum Obsługi Klienta (COK) lub w każdej innej kasie biletowej upoważnionej do sprzedaży biletów PKP Intercity S.A.;
- poprzez formularz reklamacyjny dostępny na stronie internetowej przewoźnika;
- pocztą na adres przewoźnika
Pasażer składający reklamację powinien dołączyć do niej bilety na przejazd oraz kopie innych dokumentów potwierdzających zasadność reklamacji.
Obecnie UTK analizuje skargi pasażerów oraz wyjaśnienia przewoźnika dotyczące braku wagonów restauracyjnych i barowych w pociągach, w skład których powinny wchodzić takie wagony.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Dział dla turystów:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Lotnisko Chopina pobiło swój
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Które kierunki cieszą się największą popularnością w Merlinie X?
Z jakich udogodnień mogą skorzystać turyści wyjeżdżający na zagraniczny urlop?
DoubleTree by Hilton Warsaw podsumowuje 2015 rok
Zakaz handlu nie straszny dla popularnej sieci restauracji
Świąteczny tydzień nie sprzyjał sprzedaży w biurach
Nowe połączenie autobusowe ze Szczecina do Berlina
IX FGMP zbliża się wielkimi krokami
Jakie nowości przygotowała Itaka na sezon Lato 2017?
Emirates podpisuje umowę code-share z Bangkok Airways
Lotnisko w Niemczech najgorsze na świecie?
Jakie wyniki finansowe osiągnął Orbis?
Wizz Air uruchamia loty z Polski na Islandię
Reklamy obiektów, ośrodków noclegowych
Konkurs ofert na promocję regionu przez połączenia lotnicze
Nowoczesne technologie, które wspierają biznes
Domy wakacyjne coraz bardziej popularne wśród polskich turystów
Promocja miast i regionów w mediach społecznościowych
Szósty tydzień spadków sprzedaży w biurach
Heritage Hotels Poland podpisuje umowę z POT
Biuro turystyczne, problem z dopłatą paliwową