Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Lotniska stawiają na samoobsługowe punkty odpraw
Z danych najnowszej międzynarodowej ankiety SITA wynika, że 80% spośród dyrekcji największych światowych lotnisk zamierza postawić na samoobsługę, jako główną metodę przeprowadzania odprawy pasażerów.
Jednocześnie 52% ankietowanych wskazało, że technologią, która najbardziej wpłynie na pracę lotnisk w najbliższej przyszłości, będą "elektroniczne dokumenty." Pierwszym i zarazem kluczowym etapem ich wdrożenia jest upowszechnienie kart pokładowych w formie kodów paskowych przesyłanych na telefony komórkowe pasażerów.
W ramach szóstej dorocznej ankiety SITA Airport IT Trends, sponsorowanej wspólnie przez branżę lotniczą oraz organizację Airports Council International (ACI), zebrano opinie pochodzące od 106 respondentów reprezentujących 172 lotniska z całego świata. Wśród ankietowanych 56 osób reprezentowało czołową, pod względem obrotu i ruchu pasażerskiego, setkę lotnisk.
Wiceprezes SITA ds. lotnisk Catherine Mayer komentuje: "Najnowsza ankieta potwierdza siłę globalnego trendu w kierunku samoobsługi. Prawie 80% naszych respondentów zamierza w ten sposób uprościć swoje odprawy pasażerskiej 2010 r., a z czołowej setki lotnisk na świecie 40% oferuje już właśnie teraz system samoobsługowy jako główny."
"Coraz więcej lotnisk dostrzega problem w tym, że pasażerowie, którzy nawet ominą stanowiska odpraw mogą być narażeni na inne wąskie gardła lotniskowe, takie jak kolejki przy oddawaniu bagażu lub kolejki do kontroli bezpieczeństwa. Aby temu zapobiec lotniska sięgają po coraz więcej zautomatyzowanych narzędzi, by śledzić czasy oczekiwania w różnych punktach lotnisk, takich jak bramki bezpieczeństwa czy punkty imigracyjne. Spośród respondentów deklarujących chęć rozpoczęcia monitoringu czasów oczekiwania w różnych punktach lotniskowych, 60% zamierza korzystać z analizy wideo, 43% z technologii RFID, a 27% z technologii Bluetooth."
Najwyższe priorytety inwestycyjne wskazywane przez ankietowanych w pracy lotnisk to: obsługa i usługi dla pasażerów (61% wskazań), bezpieczeństwo pasażerów (56%) oraz operacje lotniskowe (51%). Obsługa bagażowa również pozostaje wysoko na liście kluczowych inwestycji, w największym stopniu na wielkich lotniskach z pierwszej setki (51% z nich), a w mniejszym stopniu w przypadku lotnisk obsługujących mniejszy ruch. 52% ankietowanych wskazało na "elektroniczne dokumenty", jako na tą technologię, która ich zdaniem wywierać będzie największy wpływ na ewolucję lotniskowych systemów telekomunikacyjnych i IT. Początkowo oznaczać to będzie popularyzację takich rozwiązań, jak podróżowanie bez papierowych biletów, lub też karty pokładowe w postaci kodów kreskowych (BCBP). W dalszej przyszłości można spodziewać się, że nowy technologiczny trend obejmie też inne obszary, jak na przykład obsługa samolotów.
Większość z biorących udział w ankiecie, wśród głównych pięciu trendów wpływających w krótkim terminie na infrastrukturę IT, wymieniało technologie mobilne. Połowa odpowiadających na pytania twierdziła, że właśnie rozwiązania dla urządzeń mobilnych wykorzystywanych przez pasażerów lub pracowników będą miały największy wpływ na infrastrukturę IT ich lotnisk.
Obecnie 63% procent lotnisk oferuje podróżnym możliwość dokonywania odprawy w specjalnych automatach, a liczba ta ma wzrosnąć do 90% w 2012 r. Władze lotniskowe pytane o strategię rozwoju mówią o dalszej rozbudowie zautomatyzowanych punktów; czy to z myślą o procedurze odprawy (44%) czy to z myślą o nowych funkcjonalnościach (9%), jak skanowanie paszportów (z 32% dzisiaj do 58% w 2012 roku), bądź też drukowanie naklejek na bagaże (z 17% dzisiaj do 51% w 2012 rok). Do zagadnień, które lotniska zamierzają intensywnie wspierać nowymi samoobsługowymi technologiami należą:
- główne punkty oddawania bagażu - z 12 na 48% w 2012 r.,
- zautomatyzowane bramki pokładowe - z 8 na 42% w 2012 r.,
- samoobsługowe punkty dla pasażerów transferowych - z 11 na 39% w 2012 r.,
- samoobsługowe punkty do zgłaszania zaginionego bagażu - z 5 do 36% w 2012 r.
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Lotnisko Chopina pobiło swój
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział transport:
Lotnisko Chopina pobiło swój
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Grudniowe wyniki Air France-KLM
Samolotem bezpośrednio z Rzeszowa do USA
MSZ odradza podróże do Teheranu
Amerykanie testują nowy system kolejkowy lotniskach
Katastrofa samolotu u wybrzeży Sycylii: 13 osób zginęło
Dziś wchodzi w życie rozporządzenie w sprawie Centralnej Ewidencji Organizatorów i Pośredników!
Pilot, pilotaż - sytuacje awaryjne (bagaż)
Ministerstwo Gospodarki zabierze POT pieniądze na promocję Polski
Nie będzie prywatyzacji poznańskiego PKS!
Pasażerowie Swiss wkrótce polecą z Zurychu do Lyonu
Kraków: Prokocim protestuje przeciwko budowie hotelu
Słowacja promuje się w Polsce - "IV Dni słowackie w Krakowie"
Na Śląsku Cieszyńskim prawie nie ma się gdzie kąpać!
Kraków: Crazy Guides ściągają zagranicznych turystów!
Austrian Airlines: optymalizuje sieć połączeń
Nowy ośrodek rekreacyjny w stylu fińskim powstanie nad lubuskim Niesłyszem
Pełną parą ruszył sezon narciarski we Francji
Przewodnicy stosują podwójne stawki dla zagranicznych turystów!
Łódź: Novotel będzie gotowy za trzy lata