Niemiecki ubezpieczyciel turystyczny wchodzi na polski rynek
W dniu 1 sierpnia 2015 r., HanseMerkur Reiseversicherung AG oficjalnie wchodzi na polski rynek i otwiera swoje biuro handlowe w Warszawie.
Dyrektorem sprzedaży został Rafał Buczak. Pod jego kierownictwem, specjalnie na potrzeby polskiego rynku, przygotowana została nowa koncepcja produktowa. Rafał Buczak studiował Stosunki Międzynarodowe na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończył także studia podyplomowe w Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku Zarządzanie i Marketing. Równolegle, w latach od 1999 do 2014 pracował w Neckermann Polska, w ostatnim okresie swojej pracy na stanowisku dyrektora sprzedaży.
Polski rynek turystyczny jest uważany za dynamicznie rozwijający się i atrakcyjny "Dokładnie zbadaliśmy polski rynek i stwierdziliśmy, że wydatki Polaków, a co za tym idzie przychody biur podróży i organizatorów, dynamicznie rosną. Wobec rosnącej świadomości dotyczącej bezpieczeństwa podczas podróży, ponad pięciu milionów polskich turystów zagranicznych, widzimy jako drugi co do wielkości niemiecki ubezpieczyciel turystyczny, doskonałe perspektywy dla tego segmentu rynku u naszego wschodniego sąsiada. Tym bardziej, że wielu naszych niemieckich partnerów na polskim rynku z sukcesem już działa" - powiedział podczas konferencji prasowej w Warszawie dr Andreas Gent, członek zarządu HanseMerkur Reiseversicherung AG. ""Podobnie jak na naszym rodzinnym rynku w Niemczech, nie chodzi nam w naszej działalności w Polsce o to by szybko urosnąć, ale dążyć będziemy do trwałego i rentownego wzrostu. Nasze miejsce widzimy nie jako firma oferująca tanie produkty, ale jako ubezpieczyciel z ofertą ubezpieczeń podróży wysokiej jakości, z rozwiązaniami indywidualnie dopasowanymi do potrzeb odbiorców. W Niemczech, produkty nasze są regularnie wyróżniane przez organizacje konsumenckie" - dodał
"Dla biur podróży i organizatorów turystyki na polskim rynku, przygotowaliśmy szeroki i klarowny wybór produktów ubezpieczeniowych, z i bez udziału własnego, skierowanych zarówno do turystów indywidualnych, rodzin z dziećmi oraz grup zorganizowanych" - mówił Rafał Buczak. ""Wybierać można spośród trzech rodzajów pakietów - podstawowego, komfortowego oraz premium. Organizatorom turystyki, oferujemy dodatkowo, obowiązkowe według ustawy o usługach turystycznych, gwarancje ubezpieczeniowe mające na celu pokrycie kosztów sprowadzenia turystów do Polski lub zwrot ich wpłat na wypadek niewypłacalności lub bankructwa organizatora. W naszej ofercie znajduje się także pakiet narciarsko-sportowy, który przeznaczony jest dla turystów lubiących aktywność podczas urlopu" - dodał.
Podstawą trzech oferowanych pakietów (podstawowy, komfortowy, premium), które różnią się między sobą zakresem świadczeń, sumami ubezpieczeniowymi i wysokością składek, są ubezpieczenia: kosztów leczenia, następstw nieszczęśliwych wypadków, assistance i bagażu podróżnego.
Pakiet Premium zawiera dodatkowo ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w podróży. Wszystkie pakiety mogą być standardowo rezerwowane na okres do 45 dni, przy czym istnieje możliwość rozszerzenia okresu ich obowiązywania do 1-go roku.
Pakiety bez ubezpieczenia kosztów odwołania i przerwania podróży Także w tym wariancie obowiązuje podział na trzy pakiety (podstawowy, komfortowy, premium) oraz te same okresy możliwej ochrony ubezpieczeniowej.
Ubezpieczenie kosztów odwołania podróży, z lub bez ubezpieczenia kosztów przerwania podróży, rezerwować można także oddzielnie. Przygotowane zostało samo ubezpieczenie kosztów odwołania podróży - do wyboru z lub bez udziału własnego. Udział własny wynosi przy tym 20% wartości naliczonych kosztów rezygnacji. Bez udziału własnego obowiązuje trzeci, najbardziej rozbudowany wariant, zawierający zarówno ubezpieczenie kosztów odwołania oraz przerwania podróży. Ubezpieczenia te obejmują koszty podróży nawet do 30.000 PLN za osobę.
HanseMerkur Reiseversicherung AG zaoferuje także propozycję dla sportowców amatorów oraz aktywnych turystów. Pakiet Narty-Sport rezerwować można na okres do 90 dni. Zawiera m.in. zwrot kosztów na wypadek utraty, uszkodzenia lub opóźnienia (dostawy) sprzętu sportowego, pokrycie kosztów wypożyczenia sprzętu zastępczego lub karnetów narciarskich. Jego elementem jest także ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, w ramach którego obowiązuje przejęcie ewentualnych kosztów szkody na osobie do 80.000 PLN lub kosztów rzeczowych do 20.000 PLN.
HanseMerkur Reiseversicherung AG zostało utworzone w 1977 roku. Głównym segmentem działalności grupy są prywatne ubezpieczenia zdrowotne, które w 2014 r. wniosły do łącznego wyniku 1.159.6 mln. Euro. W minionym roku ten ubezpieczyciel turystyczny, osiągnął wynik w wysokości 163,3 mln. Euro co było najlepszym osiągnięciem w historii firmy
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
PAŻP i Ryanair będą współpracować
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Gdzie w lipcu można znaleźć najniższe ceny noclegów?
Destinations of the World łączy się z BicoTrip
Czym kierować się tworząc ofertę lunchową restauracji hotelowej?
Ryanair zapowiada nowe trasy z polskich lotnisk do Izraela
W marcu kolejna edycja Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Talentów Sztuki Kulinarnej
Kraków kolejny raz uznany najlepszym kierunkiem na city break
Port-Hotel zmienił nazwę i modyfikuje strategię
Kolejny touroperator niewypłacalny
Prezes UTK stwierdza nieprawidłowości w pociągu EuroCity
Itaka podnosi gwarancję i rozpoczyna sprzedaż oferty narciarskiej
Kayak.pl o miejscach noclegowych wybieranych przez zagranicznych turystów w Polsce
AccorHotels wprowadzi nową markę hotelową
Słowacki kurort narciarski dołącza do siatki połączeń Polskiego Busa
Sphinx otworzył kolejny lokal w Warszawie
Zagrożenia terrorystyczne zmuszają linie lotnicze do szukania nowych kierunków
Polska Grupa Uzdrowisk startuje z nową kampanią reklamową