Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Czy pociągi w Polsce są punktualne?
Punktualność pociągów, a raczej jej brak jest motywem przewodnim wielu dowcipów. A jak się ona przedstawia w świetle statystyk? Urząd Transportu Kolejowego udostępnił dane dotyczące punktualności polskich pociągów.
W II kwartale 2016 roku punktualność kolejowych przewozów pasażerskich kształtowała się na poziomie 91,70% (względem 93,89% w I kwartale 2016 roku). W tym okresie licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 423,2 tys. pociągów (o ok. 1,4 tys. więcej niż w I kwartale 2016 roku). Średni czas opóźnień pociągów na stacji końcowej (wraz z opóźnieniami do 5 minut) wyniósł 9 minut 19 sekund. Z wyłączeniem opóźnień do 5 minut, średni czas opóźnienia to 17 minut 57 sekund. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut - 54,6% (42,3 tysiąca) oraz od 5 do 60 minut - 43,2% (33,5 tysiąca). Ze statystyk UTK wynika, że opóźnienie dłuższe niż 2 godziny zanotowało 420 pociągów, opóźnienia od 1 do 2 godzin - 1250 składów. Odwołano 563 pociągi.
Według statystyk, co zresztą nie może dziwić, najbardziej punktualni byli przewoźnicy obsługujący stosunkowo krótkie trasy. 98.9 proc. pociągów Uznamskiej Kolei Nadmorskiej dojechało na docelowe stacje o czasie. Równie dobrym wynikiem może się pochwalić PKP SKM w Trójmieście - 98,7 proc. punktualnych przyjazdów. Średnia punktualność PKP Intercity to 77 proc., przy czym należy pamiętać, że ten przewoźnik obsługuje najdłuższe połączenia, na których najłatwiej o opóźnienie.Punktualność poszczególnych przewoźników w tabelce poniżej.
I kwartał | II kwartał | |
ogółem | 93,89% | 91,70% |
PKP Intercity | 81,19% | 77% |
Przewozy Regionalne | 94,42% | 91,20% |
Koleje Mazowieckie - KM | 90,74% | 91,42% |
PKP SKM w Trójmieście | 99,16% | 98,70% |
Szybka Kolej Miejska w Warszawie | 95,54% | 95,32% |
Warszawska Kolej Dojazdowa | 99,60% | 99,35% |
Koleje Dolnośląskie | 94,89% | 92,08% |
Koleje Śląskie | 92,76% | 87,56% |
Koleje Wielkopolskie | 92,68% | 88,16% |
Arriva RP | 93,49% | 93,29% |
UBB GMBH | 99,29% | 98,90% |
Łódzka Kolej Aglomeracyjna | 97,23% | 96,11% |
Koleje Małopolskie | 97,58% | 95,08% |
Komentarze
Tagi:
Dział aktualności dnia:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział dla turystów:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Dokąd najczęściej podróżowali Polacy w lipcu?
Sfinks chce podwyższyć kapitały i zrestrukturyzować dług
Ryanair ogłasza nowe połączenia z Krakowa i Wrocławia
Inspektorzy Michelin ocenili polskie hotele
Portugalia coraz bardziej popularna wśród Polaków
Rainbow Tours będzie kontynuował współpracę z LOT-em
Wirtualne podróże trafią do biur?
Jak wysokie będą składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny?
PLL LOT otworzy bezpośrednie połączenie do Kazachstanu
Jan Pamuła wraca na krakowskie lotnisko
McDonalds sprzedaje udziały na rynku chińskim
Kto został krajem partnerskim TT Warsaw?
Realizacja trasy S7 na Pomorzu wchodzi w kolejny etap
OROT najlepszą organizacją pozarządową na Opolszczyźnie
Sieć B&B otworzyła nowy hotel w Łodzi
Ilu turystów odwiedziło Chorwację?
Emirates otworzy codzienne połączenie do Zagrzebia
PKP Intercity zainwestuje w rozwój pociągów
Grupa AmRest wykupi udziały sieci pizzerii