Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Zobacz także
Turyści odwołali wyjazdy i starali się o zwroty z gwarancji po upadku touroperatora
Turysta może pozwać organizatora przed sąd właściwy dla swojego miejsca zamieszkania?
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem UE
Karta pokładowa może wystarczyć do wykazania potwierdzonej rezerwacji na lot
KLM przetestuje loty z napędem wodorowo-elektrycznym
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony lot
Przewoźnicy zapłacą odszkodowania także w przypadku problemów technicznych
2015-09-17Nawet w przypadku odwołania lotu z powodu nieprzewidzianych problemów technicznych przewoźnik lotniczy także jest zobowiązany do wypłaty pasażerom odszkodowania - tak wynika z orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 17 września 2015 r.
r e k l a m a
Sprawa dotyczyła pasażerki linii KLM, która leciała z Quito do Amsterdamu. Na skutek problemów technicznych samolot wylądował w Amsterdamie z 29-godzinnym opóźnieniem.
Powódka żądała odszkodowania w wysokości 600 euro, tytułem opóźnienia. KLM powoływał się na wyjątek przewidziany w art. 5 ust. 3 rozporządzenia nr 261/2004 w przypadku zaistnienia "nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków". Sąd rejonowy w Amsterdamie, przed którym toczy się postępowanie, zapytał sędziów ETS o wykładnię unijnych przepisów z zakresu "nadzwyczajnych okoliczności", zwalniających przewoźnika ze spoczywającego na nim obowiązku odszkodowania.
ETS uznał jednak, że w ramach działalności przewoźnika lotniczego niespodziewane awarie wpisują się w ramy normalnego wykonywania działalności przewoźnika lotniczego, jako że przewoźnik ten jest stale narażony na tego typu niespodziewane problemy techniczne. "Artykuł 5 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 295/91 należy interpretować w ten sposób, że problem techniczny taki jak ten w postępowaniu głównym, który wystąpił niespodziewanie i nie jest następstwem nieprawidłowej obsługi technicznej, ani nie został wykryty podczas wykonywania regularnej kontroli, nie mieści się w pojęciu "nadzwyczajnych okoliczności" w rozumieniu tego przepisu" - orzekli sędziowie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Z pełną treścią orzeczenia w sprawie Corina van der Lans przeciwko KLM można zapoznać się pod adresem curia.europa.eu
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt
Usterka to nie nadzwyczajna okoliczność
[2015-09-18 10:12 77.252.178.*]
Ostatnio bardzo częstym wykrętem jest "do silnika wpadł ptak"... odpowiedz »
r e k l a m a
Dział prawo i podatki:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Tajlandia zmieni przepisy
Karta pokładowa może wystarczyć do wykazania potwierdzonej rezerwacji na
Dział aktualności dnia:
Influencerzy mają promować atrakcje
Turystyka umacnia grupę Wirtualna
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Bliżej zniesienia wiz dla Ukraińców
Port lotniczy Rzeszów-Jasionka traci kolejnego przewoźnika
Enter Air planuje rozbudowę floty
Spotkanie na temat komunikacji w turystyce
PZOT podsumowuje 24 tydzień roku
Warszawa rozbuduje infrastrukturę targowo-konferencyjną
W centrum Gdańska powstanie nowy hotel
Best Western Plus Q Hotel otwarty w Krakowie
Dolny Śląsk bardziej popularny wśród turystów
Polacy coraz częściej wybierają aktywny wypoczynek