Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Dobre perspektywy dla polskiego rynku hotelowego
Rynek hotelowy w Polsce ma perspektywy stabilnego wzrostu. Hotele przygotowują atrakcyjną ofertę dla turystów z kraju i zagranicy. Warszawa pozostaje jednym z najpopularniejszych miast, zwłaszcza w przypadku podróży służbowych, gdzie w 139 obiektach dostępnych jest ponad 15 tys. pokojów.
O prognozach dla polskiego rynku hotelowego pisze Šárka Chapman, starszy analityk ds. nieruchomości hotelowych w polskim oddziale Cushman & Wakefield.
Duży rynek, silny popyt wewnętrzny, atrakcyjne możliwości rozwoju, dogodna lokalizacja, świetne połączenia z całą Europą, wysoko wykwalifikowane i wykształcone kadry, konkurencyjne stawki oraz bliska współpraca z krajami skandynawskimi - to wszystko przyczynia się do wzmocnienia segmentu zarówno podróży służbowych, jak i turystycznego, a inwestorzy i deweloperzy doceniają potencjał Polski. Rynek rozwija się dynamicznie, zaplanowano już wiele kolejnych inwestycji.
Od 2009 r. liczba noclegów w hotelach w Polsce stale rośnie - w 2015 r. wyniosła 32,6 miliona, co oznacza wzrost o 9% w stosunku do poprzedniego roku.
W 2015 r. w województwie mazowieckim odnotowano 3,5 miliona wizyt i 5,7 miliona noclegów, co oznacza wzrost odpowiednio o 8% i 9% w stosunku do 2014 r. Dzięki silnemu popytowi wewnętrznemu polski rynek nie odczuł tak mocno spadku zainteresowania ze strony klientów zagranicznych podczas światowego kryzysu gospodarczego, w przeciwieństwie do innych państw Europy Środkowo-Wschodniej, które w większym stopniu polegają na wizytach gości z zagranicy. Warszawa jest jednym z najlepiej rozwiniętych rynków w kraju - dysponuje aż 139 hotelami. W stolicy dominują obiekty 3-gwiazdkowe (60 hoteli), zaś najmniej liczny jest segment 5-gwiazdkowy (zaledwie 10).
Po nieznacznym spadku w 2009 r., wywołanym światowym kryzysem gospodarczym, przez następne dwa lata rynek stopniowo wracał do stanu sprzed recesji. Za wzrost w latach 2009-2011 odpowiadało głównie duże zainteresowanie klientów - obłożenie zwiększyło się o 7,1% przy jednoczesnym wzroście średniej stawki dziennej o zaledwie 2%. 2012 r. okazał się rekordowy ze względu na mistrzostwa Europy w piłce nożnej - stąd też duży spadek odnotowany rok później. Duża podaż nowej powierzchni dostarczonej na rynek przed Euro przełożyła się na spadek średniego przychodu z jednego pokoju (RevPAR) po 2012 r. W 2014 r. wskaźnik ten obniżył się do 187 PLN, ale w ubiegłym roku wyniósł już 205 PLN.
Sytuacja na polskim rynku hotelarskim jest coraz lepsza. Najnowsze dane wskazują, że od maja ubiegłego roku wskaźnik RevPAR wzrósł o 10,4%. Do wyniku tego przyczynił się zarówno wzrost obłożenia o 5,3%, jak i wyższa o 4,8% średnia stawka dzienna.
W związku z obawą przed atakami terrorystycznymi w Europie zaobserwowano zmiany zarówno w turystyce wypoczynkowej, jak i biznesowej (MICE). Przy wyborze celu podróży turyści częściej biorą pod uwagę kwestie bezpieczeństwa, dlatego tego lata możemy spodziewać się wzrostu obłożenia i podwyżki stawek ADR na wybrzeżu Bałtyku. To samo dotyczy branży MICE, gdzie widoczny jest spadek wskaźnika RevPAR: −13,3% w Brukseli, −3,1% w Londynie i −12,4% w Paryżu (dane za okres dwunastu miesięcy do kwietnia 2016 r.). Tymczasem w Warszawie w tym samym czasie odnotowano wzrost o 10,4%.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Będą wzrosty na rynku hotelowym?
[2016-06-30 14:37 77.252.178.*]
Analiza dotyczy zapewne Warszawy i pozostałych kliku podstawowych miejsc podróży służbowych i ew. miejsc turystycznych. W miastach, gdzie "nic nie ma" poza kilkoma lokalnymi firmami rynek wygląda zupełnie inaczej. Baza poza kategoryzacją, wynajmy prywatne i tzw. noclegi pracownicze pozostawiają hotelom tylko niewielką część gości biznesowych, którym rezerwacje robi i płaci za nie zapraszająca firma. Sporadyczni turyści i goście prywatni trafiają z przyzwyczajenia lub z ulicy.
Może ci analitycy ruszyliby w Polskę na kilka dni nie tylko tam, gdzie można dojechać autostradą czy Pendolino i podali nie uśredniane dane. odpowiedz »
Dział hotele, pensjonaty:
Listopad trochę rozczarował, a grudzień nie wygląda
Mobilne paczkomaty dla
Dział badania rynku i analizy:
Najlepsze prace magisterskie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Turystyka rośnie pomimo terroryzmu
eNett rozszerza zakres obsługiwanych walut
Kłopotliwi klienci w restauracji - twardy orzech do zgryzienia dla obsługi
Korzystanie z nielegalnie działających biur podróży bywa kłopotliwe
Więcej transakcji w systemie Merlin X
Enter Air zadebiutuje na giełdzie?
Rainbow wprowadzi nowy koncept wakacyjny
Polska Grupa Uzdrowisk podsumowuje 2015 rok
Wizz Air otworzy nową bazę w Sybinie
MerlinX: więcej klientów w biurach niż przed rokiem
Nowe połączenie z Katowice Airport
DER Touristik rozpoczyna sprzedaż oferty na sezon Lato 2017
Władze Pekinu wprowadzają zakaz palenia
Ile branża turystyczna wydaje na reklamę?
kurs na informatora turystycznego