Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Rezydent Turystyczny - praca w Grecji.
- Pracownik biura podróży w Krakowie


W kwietniu wzrosła popularność hoteli dwugwiazdkowych
W kwietniu br. zanotowano 14% więcej rezerwacji w hotelach 2*, niż w analogicznym okresie w roku 2014 - informują przedstawiciele serwisu hotele.pl.
Jest to już trzeci z kolei miesiąc, w którym dynamicznie wzrasta liczba rezerwacji w hotelach o tym standardzie. W ogólnej liczbie rezerwacji hotele te miały udział w wysokości 9,3%, podczas gdy rok wcześniej wskaźnik ten wyniósł 8,5%.
Nieco chętniej hotele o tym standardzie były rezerwowane przez klientów indywidualnych (udział w ogólnej liczbie rezerwacji na poziomie 11,5%), niż przez klientów korporacyjnych (udział na poziomie 9%). Niezmiennym liderem rankingu popularności hoteli według kryterium standardu, pozostają hotele 3*, z udziałem na poziomie 49%. Hotele z tej kategorii są najbardziej popularne zarówno wśród klientów biznesowych, jak i indywidualnych. W stosunku do roku poprzedniego ich udział w łącznej liczbie rezerwacji spadł bardzo nieznacznie, o 1,5 %.
W porównaniu do kwietnia zeszłego roku, odnotowano dużą dynamikę wzrostu liczby rezerwacji w Krakowie i Poznaniu, odpowiednio o 17% i 21%. Tym samym udział tych miast w ogólnej liczbie rezerwacji wyniósł 6,2% w przypadku Krakowa, oraz 5,9% w przypadku Poznania. Liderem rankingu popularności miast pozostaje Warszawa, na którą przypadło 26,5% wszystkich rezerwacji dokonanych w systemie hotele.pl.
W przypadku Warszawy zwraca uwagę znaczny wzrost liczby rezerwacji w hotelach 4* (o 17%), oraz spadek rezerwacji w przypadku hoteli 1* (aż o 34%).
W kwietniu br. średnia cena pokojonocy w systemie hotele.pl wyniosła 222,53 zł, i była o 3,6 % niższa niż rok wcześniej. Klienci indywidualni płacili za nocleg średnio 198,48 zł, natomiast biznesowi 225,65 zł. Najdroższym miastem była Warszawa, gdzie średnia cena pokojonocy wyniosła 268,56 zł.
Porównując rok do roku, największy wzrost średniej ceny pokojonocy (o 9%, do poziomu 468,65 zł) odnotowano w hotelach o standardzie 5*. Największy, choć niewielki, spadek odnotowano w przypadku hoteli 1*, gdzie średnia wartość spadła o 3% do poziomu 159,62 zł.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
IGHP: początek roku tradycyjnie przyniósł hotelom niską
Dział badania rynku i analizy:
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Starsze aktualności:
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
II Olimpiada Umiejętności
Huta Stalowa Wola chce kupić Autosan
Costa Coffee otwiera nową kawiarnię we Wrocławiu
Kto przyjeżdżał do Polski i gdzie wyjechali Polacy na wakacje
Ile Egipt straci na katastrofie A321?
UOKiK: Uber nie ogranicza konkurencji
Alarm w samolotach lecących do Brukseli
Sieć Qubus wycofuje się z Wałbrzycha
Biuro podróży odlotowepodroze.pl
Turyści nie rezygnują z wakacji za granicą
Zagraniczne kolonie bez kontroli kuratorów?
Na Tour Salonie wybrano Touroperatora Roku
Wizz Tours oferuje pakiety wakacyjne
Wybuch bomby w centrum Stambułu
Ruszyła pierwsza restauracja Sphinx w Malborku
UOKiK potrzebuje więcej czasu ma decyzję w sprawie Przewozów Regionalnych
Dziś startują tragi World Travel Show
easyJet podsumowuje kwartalne wyniki
Mniej gości hotelowych w sierpniu, niż w lipcu
Wolontariat zmotywuje pracowników i zbuduje wizerunek hotelu?
Prace magisterskie , licencjacki , zaliczeniowe!