Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Czy tegoroczny sezon urlopowy był udany?
Kończące się wakacje to doskonały czas na podsumowanie sytuacji krajowej branży turystycznej. Rosnące zainteresowanie polskimi kurortami przekłada się na satysfakcjonujące wyniki finansowe. Dzieje się tak na skutek zarówno sytuacji międzynarodowej, jak i wewnętrznych zmian w polityce sprzedażowej samej branży.
Z roku na rok sektor turystyczny notuje coraz lepsze wyniki finansowe. Obecny sezon urlopowy stał się jednym z najbardziej udanych od kilku lat, ze względu na rosnące zainteresowanie samych Polaków oraz turystów zagranicznych. Jaki wpływ ma to na przyszłość branży?
Jak wynika z raportu CBOS* w bieżącym roku aż 58% Polaków zaplanowało wyjazd urlopowy. W poprzednim roku na taki odpoczynek zdecydowało się 53% Polaków, z czego większość została w kraju. "Jest to związane z szeregiem czynników, między innymi z rozszerzaniem się oferty hotelowej w Polsce"- wyjaśnia kierownik sprzedaży i marketingu Hotelu St. Bruno, Jolanta Pawłowicz. "Obiekty oferujące wysoki standard i niezwykle konkurencyjne ceny zachęcają do przyjazdu. Dziś hotele stanowią wizytówkę naszych miast i razem z atrakcjami w regionie przyciągają turystów. Są ponadto coraz lepiej przygotowane na przyjęcie całych rodzin czy osób zainteresowanych chociażby historią" - dodaje.
Hotelarze przyznają, że branża z roku na rok notuje coraz lepsze wyniki. W tym roku zdecydowany wzrost związany jest z szeregiem czynników - przede wszystkim z sytuacją międzynarodową. Tunezja, Turcja, Egipt czy Grecja, będące wcześniej niezwykle popularnymi destynacjami, teraz tracą na atrakcyjności. Z drugiej strony niezwykle ciepłe i pewne lato zachęciło Polaków do pozostania w kraju. Głośnym echem odbił się także upadek krakowskiego biura podróży oraz problem z powrotem oszukanych turystów z Chorwacji. Wszystkie te czynniki mają wpływ na rosnące zainteresowanie pobytami urlopowymi w polskich kurortach.
Jak poinformował Główny Urząd Statystyczny w I kwartale 2015 roku o 4,7% wzrosła ilość zagranicznych turystów w Polsce, w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.
"Polska coraz bardziej otwiera się chociażby na turystów z krajów azjatyckich" - mówi Jolanta Pawłowicz. "Staje się tak za sprawą działań podejmowanych przez poszczególne obiekty, ale także w wyniku spójnej polityki Polskiej Organizacji Turystycznej. Nasze obiekty są gotowe na przyjęcie osób z zagranicy, poznajemy bowiem nie tylko języki, ale także zwyczaje konkretnych narodów" - dodaje.
Nieustająco wśród odwiedzających Polskę znajduje się wielu Niemców czy Anglików. Czynnikiem korzystnym dla polskich hotelarzy jest stabilny kurs złotego wobec euro, utrzymujący się ponad poziomem czterech złotych. Z drugiej strony jednak od kilku miesięcy notowany jest zdecydowany spadek wśród liczby przyjeżdżających Rosjan. Jest to związane z wewnętrzną sytuacją tego kraju, a powrót do sytuacji w której turyści Rosyjscy są liczną grupą raczej nie nastąpi zbyt szybko.
Branża turystyczna w Polsce od lat stara się radzić sobie z efektem sezonowości. "Wysokiej klasy hotele posiadają bogate zaplecze konferencyjne, opierając na tym turystykę w okresach jesienno-wiosennych" - tłumaczy Jolanta Pawłowicz.
Konkurencja na rynku sprawia, że obiekty muszą jeszcze bardziej specjalizować się i wyróżniać na tle pozostałych. Niezwykłe położenie czy ciekawa historia związana z danym miejscem to elementy, które zarówno Polakom, jak i turystom zagranicznym pozostają w pamięci. I choć Polska jako kraj ma jeszcze wiele do zrobienia przede wszystkim w zakresie infrastruktury, to w sferze jakości usług hotelowych ma się czym pochwalić. A to generuje coraz lepsze wyniki finansowe całej branży.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział hotele, pensjonaty:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Nastroje wśród kwaterodawców nie
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Biuro podróży ogłasza niewypłacalność
Sheraton rozpoczyna zmianę wizerunku
MSiT chce zbadać potrzeby na rynku pracy w hotelarstwie i gastronomii
Jacy pracownicy są poszukiwani w turystyce?
Ryanair złożył skargę do Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Bez większych wahań w cenach imprez turystycznych
Tunezyjskie władze chcą zwiększyć bezpieczeństwo
Hotel Jurata dołączył do Best Western
Turcja wraca do czołówki najpopularniejszych kierunków
Przedstawiciele francuskich biur podróży z wizytą w Polsce
TU Europa rozszerza swoją ofertę
Znamy laureatów konkursu eTravel i MerlinX
Polska wyszkoli trenerów przewodnictwa na światowym poziomie
PolskiBus wprowadza podróże łączone
Przy lotnisku w Pyrzowicach powstanie nowy hotel
Obchodzimy Międzynarodowy Dzień Przewodników Turystycznych
DZT prowadzi kampanię reklamową we Wrocławiu
paradise park ( teneryfa) z alfa star