TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Udana kampania Małopolski na ŚDM

2016-08-18

35 mln telewidzów, 6 milionów internautów, 130 tys. odsłon na YouTube i kolejnych 45 tys. na Snapchacie - te liczby potwierdzają sukces, jaki odniosła kampania promocyjna Małopolski, która towarzyszyła Światowym Dniom Młodzieży. Samą kampanię określić można w kilku słowach: odważna, niestandardowa i nieco prowokacyjna, ale dzięki temu dotarła do odbiorców w każdym wieku i pokazała, że w Małopolsce można być młodym przez całe życie.

r e k l a m a


Billboardy, citylighty i komunikacja miejska, portale społecznościowe i oficjalny fanpage, spot telewizyjny a nawet specjalna taksówka - każdy ze sposobów był dobry, aby przekonać pielgrzymów przyjeżdżających do Małopolski na Światowe Dni Młodzieży, że "Młodość to stan ducha". Przysłowiowym strzałem w dziesiątkę okazał się pomysł, aby twarzą kampanii został 86-letni benedyktyn, ojciec Leon Knabit.

W ten nieco przewrotny sposób kampania, skoncentrowana wokół ŚDM i spotkania młodych, wyszła poza ramy wiekowe. A postaci ojca Knabita ubranego w małopolskie czerwone korale i koszulkę Keep Calm, który w całej Małopolsce spoglądał z ponad 150 różnych nośników nie dało się nie zauważyć. "Witał" on pielgrzymów na lotnisku w Krakowie-Balicach i na Dworcu Głównym w Krakowie, "podróżował" z nimi komunikacją miejską i specjalną taksówką. Pielgrzymom szczególnie przypadły do gustu krakowskie tramwaje, na których zamieszczono słowa ojca Leona Knabita: "Trzeba mieć serce jak tramwaj, otwarte dla wszystkich". Szacuje się, że reklamę na 3 tramwajach i 10 autobusach zobaczyło w sumie 3 miliony osób.

Ojciec Leon Knabit sprawdzał się też w nietypowej dla siebie roli - taksówkarza. Dzięki akcji specjalnej - "Podróż za jeden uśmiech", każdy komu udało się złapać specjalną taksówkę mógł podróżować po ulicach stolicy Małopolski w towarzystwie znanego zakonnika. Wydarzenie było relacjonowane na bieżąco na Snapchacie, gdzie w ciągu jednego dnia snapy związane z akcją wyświetlono ponad 2,5 tys. razy, a w trakcie całej kampanii aż 45 tys. razy.

Ale kampania promująca Małopolskę równie mocno zaznaczyła swoją obecność w Internecie, zwłaszcza w mediach społecznościowych. Na oficjalnych fanpage’ach: Małopolski i Światowych Dni Młodzieży, w 9 oficjalnych językach ŚDM (angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim, włoskim, portugalskim, rosyjskim, ukraińskim i polskim) zamieszczane były specjalne posty z najlepszymi cytatami ojca Leona Knabita w małopolskim kontekście. Pomysł się sprawdził, zwłaszcza wśród młodych pielgrzymów. Tylko na polskim fanpage’u Małopolski posty miały ponad 6 mln wyświetleń. Jedną z form promocji był też spot, który pokazał Małopolskę jako region - z jednej strony - zachwycający pięknem krajobrazu, a z drugiej - pełen energii, motywacji i wspaniałych ludzi, dla których wiek nie jest żadnym ograniczeniem. Podczas 14-dniowej emisji w TVN oraz 5 dniowej emisji w TVP spot obejrzało w sumie 35 milionów osób.

Kampania Małopolski udowodniła, że nawet wydarzenie o charakterze religijnym może być świetną okazją do tego, żeby promować region, wychodząc przy tym poza ramy i schematy.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
kraków małopolska promocja regionu ŚDM2016 pilgrzymi rozpoznawalność


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję