TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Udana kampania Małopolski na ŚDM

35 mln telewidzów, 6 milionów internautów, 130 tys. odsłon na YouTube i kolejnych 45 tys. na Snapchacie - te liczby potwierdzają sukces, jaki odniosła kampania promocyjna Małopolski, która towarzyszyła Światowym Dniom Młodzieży. Samą kampanię określić można w kilku słowach: odważna, niestandardowa i nieco prowokacyjna, ale dzięki temu dotarła do odbiorców w każdym wieku i pokazała, że w Małopolsce można być młodym przez całe życie.


Billboardy, citylighty i komunikacja miejska, portale społecznościowe i oficjalny fanpage, spot telewizyjny a nawet specjalna taksówka - każdy ze sposobów był dobry, aby przekonać pielgrzymów przyjeżdżających do Małopolski na Światowe Dni Młodzieży, że "Młodość to stan ducha". Przysłowiowym strzałem w dziesiątkę okazał się pomysł, aby twarzą kampanii został 86-letni benedyktyn, ojciec Leon Knabit.

W ten nieco przewrotny sposób kampania, skoncentrowana wokół ŚDM i spotkania młodych, wyszła poza ramy wiekowe. A postaci ojca Knabita ubranego w małopolskie czerwone korale i koszulkę Keep Calm, który w całej Małopolsce spoglądał z ponad 150 różnych nośników nie dało się nie zauważyć. "Witał" on pielgrzymów na lotnisku w Krakowie-Balicach i na Dworcu Głównym w Krakowie, "podróżował" z nimi komunikacją miejską i specjalną taksówką. Pielgrzymom szczególnie przypadły do gustu krakowskie tramwaje, na których zamieszczono słowa ojca Leona Knabita: "Trzeba mieć serce jak tramwaj, otwarte dla wszystkich". Szacuje się, że reklamę na 3 tramwajach i 10 autobusach zobaczyło w sumie 3 miliony osób.

Ojciec Leon Knabit sprawdzał się też w nietypowej dla siebie roli - taksówkarza. Dzięki akcji specjalnej - "Podróż za jeden uśmiech", każdy komu udało się złapać specjalną taksówkę mógł podróżować po ulicach stolicy Małopolski w towarzystwie znanego zakonnika. Wydarzenie było relacjonowane na bieżąco na Snapchacie, gdzie w ciągu jednego dnia snapy związane z akcją wyświetlono ponad 2,5 tys. razy, a w trakcie całej kampanii aż 45 tys. razy.

Ale kampania promująca Małopolskę równie mocno zaznaczyła swoją obecność w Internecie, zwłaszcza w mediach społecznościowych. Na oficjalnych fanpage’ach: Małopolski i Światowych Dni Młodzieży, w 9 oficjalnych językach ŚDM (angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim, włoskim, portugalskim, rosyjskim, ukraińskim i polskim) zamieszczane były specjalne posty z najlepszymi cytatami ojca Leona Knabita w małopolskim kontekście. Pomysł się sprawdził, zwłaszcza wśród młodych pielgrzymów. Tylko na polskim fanpage’u Małopolski posty miały ponad 6 mln wyświetleń. Jedną z form promocji był też spot, który pokazał Małopolskę jako region - z jednej strony - zachwycający pięknem krajobrazu, a z drugiej - pełen energii, motywacji i wspaniałych ludzi, dla których wiek nie jest żadnym ograniczeniem. Podczas 14-dniowej emisji w TVN oraz 5 dniowej emisji w TVP spot obejrzało w sumie 35 milionów osób.

Kampania Małopolski udowodniła, że nawet wydarzenie o charakterze religijnym może być świetną okazją do tego, żeby promować region, wychodząc przy tym poza ramy i schematy.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
kraków małopolska promocja regionu ŚDM2016 pilgrzymi rozpoznawalność


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję