Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Dlaczego hotel powinien dbać o stosunki z lokalnymi firmami?
Czego szukają klienci w hotelach? Oczywiście wygody, czystości, wysokiej jakości usług, doskonałej obsługi. Są jednak i tacy, którym zależy przede wszystkim na tym, aby hotel, w którym się zatrzymują, różnił się od pozostałych, był w jakiś sposób wyjątkowy. Jak zbudować taką wyjątkowość?
Sposobów na wyróżnienie się na niełatwym i bardzo konkurencyjnym rynku hotelarskim może być wiele. Jednym z tych, na które warto zwrócić szczególną uwagę, jest ścisły związek z lokalną tradycją, miejscowymi producentami i dostawcami. Dlaczego? Po pierwsze, współpraca choćby z małymi lokalnymi producentami zapewnia hotelowi dostęp do jedynych w swoim rodzaju, niepowtarzalnych elementów wystroju, które gwarantują hotelowym gościom nocleg w miejscu niepodobnym do innych.
Po drugie, współdziałanie z lokalnymi firmami zapewnia niemal natychmiastowy kontakt z nimi w przypadku awarii czy jakichś kłopotów i wsparcie w naprawdę krótkim czasie. To gwarancja sprawnego funkcjonowania hotelu i zadowolenia gości.
Po trzecie, takie działania pozwalają hotelowi zidentyfikować się z miejscem i sprawiają, że staje się on niezwykle ważnym elementem i miejscowości, i lokalnej społeczności.
Jak to działa? Oczywiście trudno jest się wyróżnić, jeśli używa się bardzo oczywistych elementów związanych w konkretnym regionem. Drewniane ściany i baranie skóry w Zakopanem są w stanie przyciągnąć turystów z innych stron do samego miasta, ale nie sprawią, że hotel czy pensjonat nabierze w tym miejscu indywidualnego charakteru. Trzeba postawić na inne przedmioty.
"Nasze hotele znajdują się w Krakowie, ale nie odwołujemy się w nich do np. smoka wawelskiego. Za to kupujemy od lokalnych producentów niemal wszystkie elementy wystroju pomieszczeń. Są one robione na indywidualne zamówienie, bardzo często mamy na nie wyłączność, co oznacza, że w żadnym innym hotelu nie znajdzie się takich samych lamp, szaf czy luster. Dzięki temu wystrój naszych wnętrz jest naprawdę wyjątkowy, nie wzorujemy się na innych obiektach, nie kupujemy rzeczy produkowanych seryjnie" - tłumaczy Mateusz Stępień, manager grupy Artery Hotels.
Nie bez znaczenia jest też wspieranie lokalnej społeczności, drobnych wytwórców, od których zakupić można np. owoce, ciasta czy słodycze. To z jednej strony dodaje wyjątkowości każdemu elementowi hotelowej oferty, z drugiej zaś przyczynia się do związania obiektu z miejscem.
"Nasi goście jedzą jabłka zakupione u lokalnych dostawców, mogą skosztować ciast pieczonych ze składników zakupionych na miejscowym targu. To nie tylko gwarancja świeżości, ale też zdrowia. Wiemy, co dajemy naszym gościom, znamy ludzi, od których kupujemy artykuły spożywcze. Nie serwujemy niczego, czego sami nie sprawdziliśmy" - dodaje Mateusz Stępień.
Dobre stosunki z lokalną społecznością to nie tylko korzyści namacalne, materialne, ale też wizerunkowe. Nie od dziś wiadomo, że ważnym elementem budowania marki turystycznej jest opinia, także opinia ludzi miejscowych. Niejednokrotnie zdarza się, że przyjeżdżający do konkretnego miejsca goście pytają mieszkających tam znajomych o to, w którym hotelu warto się zatrzymać. Miejscowi polecają obiekty, które znają. Między innymi takie, z którymi na co dzień współpracują i mogą zaręczyć za jakość oferowanych przez nich usług i produktów.
Lokalni dostawcy usług oznaczają także szybki dostęp do potrzebnej pomocy. "W naszych hotelach korzystamy z Internetu dostarczanego przez lokalną firmę, z którą współpracujemy od lat. Są na miejscu, znają nas, infrastrukturę, którą dysponujemy, dlatego w razie ewentualnej awarii pojawiają się u nas w ciągu kilkunastu minut i rozwiązują problem. To znacząco ułatwia codzienne funkcjonowanie hoteli, pozwala nam uporać się z kłopotami technicznymi skutecznie i niemal natychmiast" - zapewnia Mateusz Stępień.
Dobre stosunki z lokalną społecznością przynoszą zatem wyraźne korzyści. Dostęp do niepowtarzalnych produktów, możliwość kontrolowania ich jakości, współpraca z firmami, dla których nie jest się tylko jednym z wielu odbiorców usług. To wszystko podnosi jakość świadczonych usług i - co za tym idzie - zadowolenie gości hotelowych.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Współpraca z lokalnym biznesem przyniesie korzyści?
[2015-05-12 16:11 83.142.188.*]
zgadzam się w 100%!!! odpowiedz »
Współpraca z lokalnym biznesem przyniesie korzyści?
[2015-05-12 16:14 83.142.188.*]
dokładnie, bardzo dobrze jeżeli hotel dba o takie rzeczy! odpowiedz »
Współpraca z lokalnym biznesem przyniesie korzyści?
[2015-05-21 11:39 80.52.226.*]
gorzej jak lokalne firmy tego nie rozumieją i zamiast wspierania - jest niszczenie hotelu na rozkaz lokalnej konkurencji - coś o tym wiem, ledwie z życiem uszliśmy a o rozgrabianiu majątku i umarzaniu włamania przez lokalną prokuraturę - nie wspomnę. antyreklama w internecie to w porównaniu z tym - pikuś!. Pan Pikuś! Ot, POlska! odpowiedz »
Dział hotele, pensjonaty:
Listopad trochę rozczarował, a grudzień nie wygląda
Mobilne paczkomaty dla
Dział aktualności dnia:
Wakacje.pl doceniają
Grecja spodziewa się rekordowych zysków z
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Listopad trochę rozczarował, a grudzień nie wygląda
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Ecco Travel rozpoczyna sprzedaż oferty 2016/2017
Kolejny przewoźnik rozpoczyna współpracę z PolskiBus.com
Zmiana prezesa na lotnisku w Rzeszowie
Krajowy rynek zamówień gotowych posiłków przez internet dynamicznie wzrasta
Czego klient hotelu może się domagać w ramach reklamacji?
Kolejny zamach terrorystyczny we Francji
Polska Rada Winiarstwa podsumowuje 2016 rok
Hotel Skal dołączył do grona hoteli PPH&R
Styczniowe wyniki linii Ryanair i easyJet
Luka w zabezpieczeniu lotnisk - od lat
Systematycznie wzrasta sprzedaż win w Polsce
Ceny noclegów w polskich górach niższe niż przed rokiem