Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Zobacz także
System pobierania opłat drogowych zawiódł, ITD ukarała przedsiębiorcę
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie 2024
Cateringi dietetyczne w kontroli nie wypadły najlepiej
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu przedsiębiorców
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach cyfrowych
Duzi przewoźnicy autokarowi nie boją się kontroli
Okazuje się, że duzi przewoźnicy nie boją się kontroli Inspekcji Transportu Drogowego, ani nakładanych przez inspektorów kar finansowych.
Pięć lat temu na nieuczciwych i niesolidnych przewoźników ITD mogła nałożyć 400 tys. kary a obecnie tylko do 30 tys. Wskutek protestów przewoźników przepisy zostały zmienione w 2003 roku na mocy nowelizacji ustawy o transporcie drogowym. Dlatego firmy przewozowe wolą maksymalizować zysk, nawet kosztem prawa, bo i tak zapłacą niewiele, a dodatkowo kontrolerów na drodze spotyka się stosunkowo rzadko.
Dziś ITD na drodze może ukarać kierowcę mandatem w wysokości do 15 tys. zł, natomiast po sprawdzeniu firmy może ukarać kwotą do 30 tys. W 2002 roku gdy powstała Inspekcja zasady były znacznie surowsze, nakładano kary w wysokości 300 - 400 tys. zł - powiedział Alvin Gajadhur, rzecznik Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Przy takich kwotach duża firma może sobie wkalkulować sobie karę raz na jakiś czas w koszty.
Inspektorat Transportu Drogowego uważa, że najlepszymi karami dla pewnych siebie przewoźników byłyby stworzenie listy najlepszych i najgorszych firm. Na czerwonej liście zapisani byliby przewoźnicy u których kontrola wypadła źle, natomiast na zielonej firmy, u których kontrole wypadły pomyślnie. Wtedy klienci sami ocenialiby i wybierali firmę z której usług chcą skorzystać. Znakomitym rozwiązaniem są praktykowane w Ameryce procesy cywilne, w których ofiary domagają się wysokich odszkodowań.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Przewoźnicy nie boją się kontroli
[2007-08-13 17:20 195.94.208.*]
Pomysł z kategorii: coś zróbmy, coś zaróbmy..." Już widzę jak Polacy tłumnie sprawdzają taką listę. Może ktoś udostępni statystyki dla Centralnego rejestru zezwoleń. To jest swego rodzaju zielona lista organizatorów działająca od lat. Co do kar, to proponuję od razu rozstrzeliwać i będzie spokój, bo następna kontrola nie będzie już potrzebna. odpowiedz »
Przewoźnicy nie boją się kontroli
[2007-08-15 13:30 83.21.59.*]
świetny pomysł z tym rozstrzeliwaniem, ale niewykonalny. Jak już nie będzie przewoźników i kierowców, którm można będzie złoić d..ę, to czym będzie się zajmowała ta armia zielonych urzędników? odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Opóźnienia w wydawaniu kart do cyfrowych tachografów
Lublin: w ciągu 2,5 roku powstanie ogromne centrum konferencyjne
Kraków: jest już wiecha na nowoczesnym hotelu przypominającym rozdeptaną żabę
Rainbow Tours, Hotel Hyatt I Pizza Hut górą!
Prezydent Realu Madryt zbuduje hotele w Gdańsku!
30 centymetrowa dziura w kadłubie samolotu Alaska Airlines!
Poszukuję odpowiedzialnej pani,chętnie nauczycielki do pracy
Drugi stopień zagrożenia lawinowego w Tatrach
Włochy na pierwszym miejscu rankingu Anholt Nation Brand Index 2008
Dania zaprasza na niezwykłe imprezy
Nowe narzędzia dla klientów TravelOne.pl