Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Sfinks Polska przejmie sieć pizzerii
Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, podpisała umowę inwestycyjną z właścicielem jednej z popularnych sieci pizzerii.
W jej wyniku ma nastąpić rozbudowa sieci pizzerii pod marką Fabryka Pizzy, a docelowo sprzedaż Sfinksowi wszystkich udziałów w spółce zarządzającej siecią - Fabryka Pizzy. Współpraca została podzielona na dwa etapy. Pierwszy zakładający budowę sieci ma trwać maksymalnie do 31 marca 2018 r. Drugi obejmujący dalszą rozbudowę sieci i nabycie udziałów w Fabryce Pizzy zakończy się najpóźniej do 31 marca 2021 r. Wartość transakcji wyniesie między 6 mln zł a 10 mln zł.
Pizzerie od dłuższego czasu były w kręgu naszych zainteresowań. Nie bez znaczenia w tym kontekście jest popularność kuchni włoskiej, która plasuje się na drugim miejscu wśród wszystkich rodzajów kuchni w Polsce. Jednocześnie koncept pizzerii bardzo dobrze rozwija się w sieci, przez co doskonale wpisuje się w biznes Sfinksa i będzie go dobrze uzupełniać, tym bardziej, że możemy osiągnąć liczne synergie z naszymi obecnymi sieciami - mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
W ramach umowy Sfinks zapewnił sobie wyłączne prawo do otwierania lokali pod szyldem Fabryki Pizzy do końca marca 2021 r. na bazie umowy masterfranczyzy. W pierwszym etapie współpracy rozbudowa sieci restauracji pod tą marką będzie się odbywać w oparciu o uzgodniony harmonogram i przy określonej w umowie minimalnej liczbie lokali, które zobowiązany jest otworzyć Sfinks. W tym okresie przeprowadzi on też pełne badanie due diligence spółki i będzie miał możliwość wcześniejszego rozpoczęcia realizacji etapu drugiego umowy lub odstąpienia od niej z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia.
Fabryka Pizzy jest ciekawym konceptem. Mimo iż w nazwie jest słowo pizza, to jednak ta sieć oferuje też inne ciekawe potrawy. Jakość serwowanych dań oraz oferta plasują tą markę wyżej niż przeciętne pizzerie. Jest to sieć rentowna, ale mała. Dlatego też umówiliśmy się, że w pierwszej kolejności zajmiemy się rozwojem oraz weryfikacją procesu budowy i zarządzania siecią, a w drugiej postaramy się przełożyć wspólne doświadczenia na znacznie bardziej dynamiczny rozwój. Takie podejście pozwala na bezpieczne spełnienie oczekiwań obu stron - wyjaśnia Sylwester Cacek.
Przez cały okres trwania umowy - zarówno na pierwszym, jak i drugim etapie Sfinks będzie posiadał nieodwołalną opcję kupna wszystkich udziałów należących do Fabryki Pizzy. Jednocześnie Fabryka Pizzy na podstawie opcji sprzedaży będzie mieć prawo sprzedania udziałów Sfinksowi - cena będzie wówczas zależna od terminu realizacji transakcji. Etap drugi umowy zakończy się wraz z wykonaniem jednej z tych opcji, najpóźniej do 31 marca 2021 roku. Za 100% udziałów w Fabryce Pizzy Sfinks zapłaci kwotę nie niższą niż 6 mln zł, ale nie wyższą niż 10 mln zł - w zależności od tego, która opcja zostanie wykorzystana.
Fabryka Pizzy zarządza siecią restauracji działających pod tą samą marką, specjalizujących się w kuchni włoskiej. Na sieć składa się obecnie 12 lokali znajdujących się w Gdańsku, Krakowie, Lublinie, Piasecznie i Warszawie. Dwa z nich to restauracje własne, pozostałe natomiast prowadzone są w ramach franczyzy.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Dział aktualności dnia:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Rainbow Tours publikuje wyniki
Nowa marka wchodzi na rynek hotelarski i eventowy
Będzie ciężko o branżowego inwestora dla LOT-u
W karnawale wzrasta sprzedaż alkoholu
Rośnie obecność tanich przewoźników na świecie. Międzynarodowy ruch pasażerski 2016
Unia zniesie wizy dla Ukraińców i Gruzinów?
Workshop dla organizatorów wyjazdów do Niemiec
Rainbow Tours zwiększa przychody w kwietniu
Turystyka kulinarna na poznańskim festiwalu naukowym
Best Western otwiera nowe obiekty w Krakowie
DZT promuje Niemcy jako cel zrównoważonej turystyki
Polska wśród stabilnych gospodarek Unii, dobre informacje dla branży turystycznej
Ruszył proces sprawcy fałszywego alarmu bombowego w Modlinie
Jak zmieniają się podróżnicze zwyczaje Polaków?
Rozpoczął się strajk pilotów Lufthansy
Emirates chce wdrożyć nową strategię
Hilton Garden Inn Kraków Airport ma nowego dyrektora
Czy będą nowe połączenia z Ławicy?