Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
KE zmienia praktyki firm wypożyczających samochody
Pięć największych wypożyczalni samochodów zgodziło się na zmianę praktyk dotyczących obsługi klientów. Konsumenci otrzymają czytelniejsze warunki umów, zasad tankowania, bardziej sprawiedliwe procedury w przypadku uszkodzeń samochodu oraz jaśniejsze cenniki.
Impulsem do podjęcia działań Komisji Europejskiej był znaczący wzrost ilości skarg odnotowanych przez Europejskie Centra Konsumenckie (ECC-Net) w ciągu ostatnich dwóch lat.
Wypożyczalnie zobowiązały się do dostosowania swoich obecnych praktyk do wymogów unijnego prawodawstwa dotyczącego praw konsumenta i nieuczciwych praktyk rynkowych.
Niektóre z wprowadzanych zmian:
- większa przejrzystość podczas dokonywania rezerwacji online:
- informacja o wszystkich obowiązkowych opłatach i kosztach dodatków;
- informacja o kluczowych zasadach i warunkach wypożyczania, łącznie z zaliczką pobieraną z karty kredytowej konsumenta;
- informacja o wszystkich obowiązkowych opłatach i kosztach dodatków;
- lepsza informacja o zakresie ubezpieczenia (np. obowiązujące wyłączenia)
- bardziej przejrzysta polityka paliwowa
- bardziej sprawiedliwe procedury przeglądu samochodów
- zmienione praktyki dotyczące pobierania dodatkowych opłat, np. konsumenci otrzymają możliwość zakwestionowania uszkodzeń przed zapłatą.
Przykładowa sprawa ECK Polska: Brytyjski konsument wynajął samochód na lotnisku w Warszawie. Używał go do podróżowania po Polsce i zwrócił do wypożyczalni po siedmiu dniach. Po powrocie do Leeds, sprawdził wyciąg z karty kredytowej i zauważył, że usługodawca pobrał kwotę w wysokości 275 euro bez porozumienia z nim. Konsument złożył reklamacje. W odpowiedzi usłyszał, że jest to koszt odholowania samochodu z parkingu nienależącego do wypożyczalni. Konsument zgłosił się do sieci ECC-Net. Okazało się, że konsument faktycznie zaparkował na niewłaściwym miejscu, ale usługodawca do kary bezpodstawnie doliczył także szereg innych opłat. Dzięki pomocy ECK Polska, konsument odzyskał 110 euro.
Zobowiązania są stopniowo implementowane przez największe działające w UE firmy wynajmujące samochody. Znaczna część zmian powinna zostać wypełniona do końca 2015 roku. Zagadnienia pozostające nadal nieuregulowane to:
- odpowiedzialności konsumentów za uszkodzenia samochodu spowodowane przez osoby trzecie
- praktyki pośredników i agentów
- język, w jakim umowy powinny być formułowane w wypożyczalniach w innych krajach członkowskich
Decyzja o działaniu została podjęta po stopniowym wzroście skarg konsumentów, jakie napływały do Europejskich Centrów Konsumenckich, na wypożyczalnie samochodów - z około 1050 spraw w 2012 do ponad 1750 w roku 2014. Podjęto dialog pomiędzy krajowymi organami ochrony konsumentów w państwach członkowskich, a pięcioma największymi wypożyczalniami samochodów z Unii Europejskiej: Avis-Budget, Enterprise, Europcar, Hertz oraz Sixt. Europejska organizacja branżowa Leaseurope, która pomogła nawiązać współpracę z przedsiębiorcami, również zgodziła się stworzyć zestaw dobrych praktyk dla całego sektora.
Wzmocnienie zaufania konsumentów podczas wypożyczania samochodów powinno wpłynąć na wzrost (ok.3-4%) w sektorze turystycznym w ciągu następnych dwóch lat w Europie (zobacz badanie). W 2013 roku zawarto ponad 21 milionów umów wynajmu samochodów w samej Unii Europejskiej. Według danych Leaseurope pięć przedsiębiorstw uczestniczących w rozmowach reprezentuje aż 65% rynku.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Dział aktualności dnia:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Sardynia chce walczyć ze zwyczajami turystów
Turyści czują się bezpieczniejsi?
Dobry początek roku na polskich lotniskach
TPN o warunkach do uprawiania turystyki w Tatrach
MSZ apeluje o opuszczenie afrykańskiego kraju
Vienna International zmienia wizerunek
Polskie browary wśród najlepszych na świecie
Władze lotniska chcą kar dla sprawców fałszywych alarmów
TigerExpress otworzył nowe połączenia pomiędzy Polską a Słowacją
Niewielka poprawa sytuacji w biurach podróży
NIK wskazuje nieprawidłowości przy budowie lotniska w Modlinie
Polityczne zamieszanie wpłynie na sprzedaż w biurach podróży?
Organizator turystyki odpowiada za rzeczy zgubione w trakcie imprezy
Polski oddział Travelport podpisuje umowę z firmą First Class
Problemy linii lotniczych komentowane w mediach społecznościowych
Jakie trendy wyjazdowe przyniesie lato 2017 roku?
Lotnisko Ciampino zostanie tymczasowo zamknięte
Turyści w Rzymie płacą za kawę znacznie więcej niż Włosi
Greccy kontrolerzy lotów zapowiadają strajk