Ruszyły strategiczne inwestycje wrocławskiego lotniska
100 mln zł - dzięki tym funduszom Port Lotniczy Wrocław będzie jeszcze nowocześniejszy i bardziej przyjazny pasażerom. Jakie inwestycje zostaną zrealizowane?
Realizacja inwestycji jest możliwa dzięki dofinansowaniu, które lotnisko otrzymało ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko UE. Ich wartość to ok. 100 mln zł, z czego niemal połowa pochodzi ze środków unijnych.
"Inwestycje te mają strategiczne znaczenie w rozwoju wrocławskiego portu. Ich skalę można porównać do budowy i uruchomienia nowego terminalu, tym razem w obszarze operacyjnym lotniska"- mówi Jarosław Wróblewski, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
Prace remontowe drogi startowej prowadzone są nocami w poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki i soboty. Wtedy we wrocławskim porcie nie ma zaplanowanych operacji lotniczych.
"Planowanie remontu zaczęliśmy odpowiednio wcześnie, jeszcze w sezonie zimowym, a harmonogram prac konsultowaliśmy z przewoźnikami. Zależało nam na tym, aby prace nie zatrzymały ruchu pasażerskiego. Dokładamy wszelkich starań, aby minimalizować ewentualne niedogodności" - mówi Jarosław Wróblewski.
Remont prowadzony jest etapami. Ekipa przez pięć godzin w ciągu nocy modernizuje ok. 60 m drogi startowej. Zgodnie z deklaracją wykonawcy - firmy Strabag - te prace zakończą się do listopada 2015 roku, a całość inwestycji - do kwietnia 2016 roku.
Remont pasa startowego i modernizacja oświetlenia przebiega według najnowszych wymagań Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego (ICAO). Koszt tego zadania szacowany jest na 50 mln zł.
Remont drogi startowej i modernizacja oświetlenia nawigacyjnego to ostatni, najważniejszy, a przy tym najbardziej skomplikowany i kosztowny etap prowadzonych od 2013 roku prac. Inwestycje te pozwolą na przystosowanie lotniska do kategorii drugiej ILS i podniosą znacząco standardy nawigacyjne wrocławskiego lotniska. Dzięki temu starty i lądowania samolotów we Wrocławiu będą możliwe w warunkach bardziej ograniczonej widzialności.
"Podniesienie kategorii systemu nawigacji ILS do drugiej, w tym pełne wdrożenie nowych procedur startów i lądowań samolotów w trudniejszych warunkach meteorologicznych nastąpi w 2017 roku. Niemniej już w tym sezonie zimowym nasi pasażerowie odczują korzyści, ponieważ wtedy zaczną obowiązywać nowe procedury startów" - mówi Jarosław Wróblewski.
Wśród kolejnych ważnych dla lotniska inwestycji znajduje się budowa zaplecza technicznego lotniska w części tzw. non-Schengen starego terminala. M.in. będzie to miejsce stacjonowania oraz serwisowania sprzętu do zimowego utrzymania lotniska dla wszystkich podmiotów działających na jego terenie. Zainwestowano również w dwa nowe rękawy lotnicze wraz z zasilaniem, sterowaniem, systemami dokowania samolotów i pełnym uzbrojeniem. Mają one być dostarczone na lotnisko już w październiku 2015 r. Obecnie pasażerowie korzystają z dwóch rękawów, a wrocławski port był pierwszym regionalnym lotniskiem, który nimi dysponował.
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Parlament Europejski przyjął dyrektywę turystyczną
W Hamburgu otwarto hotel sieci Curio - A Collection by Hilton.
Jakie miasta znajdą się nowej siatce połączeń Finnair?
Poland 100 Best Restaurants - kto został nagrodzony?
PKS Polonus wprowadza nowe udogodnienia dla pasażerów
Turecka turystyka będzie mieć problemy?
Ruszyła kampania promująca City Break w Warszawie
Projekt ustawy o imprezach turystycznych trafił do konsultacji
Czym zajmował się MSiT w 2015 roku?
Rynek lotów czarterowych w Polsce. Dwie nowe umowy Enter Air z TUI Poland i Rainbow Tours
Niższe kary za brak biletów w Pendolino
Jakie cechy powinien mieć pilot wycieczek?
Turyści preferują imprezy lotnicze
Darmowe konto Hotelarz na portalu HolidayCheck.pl