Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Jakie perspektywy rysują się przed turystyką młodzieżową?
2016-12-16Jakie perspektywy rysują się przed turystyką młodzieżową? Co jest istotne przy sprzedaży wyjazdów młodzieżowych? M.in. o tym rozmawiamy z Krzysztofem Mazińskim, właścicielem Biura Usług Turystycznych BUT.
r e k l a m a
Jak Pan ocenia miniony sezon letni?
W turystyce dziecięcej i młodzieżowej mijający sezon przyniósł spadki sprzedaży obozów zagranicznych i znaczne wzrosty kolonii i obozów krajowych. Przyczynami zapewne są w ocenie klientów niestabilna sytuacja społeczna w Europie i wysoki kurs Euro co czyniło zagraniczną turystykę młodzieżową znacznie mniej popularną.
Czego się Pan spodziewa po rozpoczynającym się sezonie zimowym? Jakie trendy, Pańskim zdaniem będą dominować tej zimy?
Nie maleje, w porównaniu z zeszłym rokiem popularność alpejskich obozów zimowych - klienci, których stać na tak duży wydatek są świadomi zalet alpejskich ośrodków zimowych oraz jako bardziej świadomi "nie kupują" informacji o niebezpiecznych uchodźcach itp. itd. Na fali wznoszącej, już od zeszłego roku jest też Słowacja. Sumarycznie spodziewamy się ok 10% wzrostów sprzedaży.
Większość biur już rozpoczęła sprzedaż przyszłorocznej oferty letniej. Jakie nowości zaoferuje biuro BUT?
Rozszerzyliśmy znacznie ofertę kolonii i obozów w Polsce. Oferujemy dodatkowe ośrodki nad morzem i w centralnej Polsce (Kazimierz Dolny). Mam nowe bardzo atrakcyjne programy dla dzieci 7-13 lat, między innymi Kolonia Letnia Świat 3D, gdzie każdy z uczestników przy pomocy długopisu do wydruku 3D zrobi swój model, a następnie zabierze go do domu oraz bardzo popularne pistolet Nerf i kolonia pod nazwą Kolonia Agentów Nerf na której będą realizowane różne scenariusze walk. Jeśli chodzi o zagraniczne obozy młodzieżowe 13-19 lat w tym roku postawiliśmy na połączenie dwóch kultowych miejscowości to jest Lloret de Mar i Rimini, gdzie młodzież połowę turnusu spędza w jednej, a połowę w drugiej miejscowości. Może wybrać program zwiedzający lub też dyskotekowy.
Co Pan, jako wieloletni organizator wyjazdów młodzieżowych, poradziłby agentom sprzedającym tego typu imprezy? Na co zwracać uwagę sprzedając wyjazdy młodzieżowe?
Najistotniejszy jest Organizator, Kadra i Program. Organizator - aby zapewnić właściwą ilość dzieci w wieku zbliżonym do wieku młodego klienta. Pamiętajmy że wypoczynek dzieci jest bardziej "towarzyski" niż wypoczynek dorosłych. Nawet najlepszy program ale realizowany bez rówieśników nie będzie miał sensu. Kadra - ona decyduje o udanym wypoczynku. Organizator powinien umieć właściwie dobrać i wyselekcjonować kadrę. Nie "na czuja", nie "po znajomości", ani nie dlatego że ktoś przyprowadzi grupę. Powinny mieć specjalne procedury weryfikowania, zatrudniania i oceny pracy kadry. Nie wspominam już o rzeczach oczywistych - czyli o zatwierdzanie wypoczynku w MEN.
Czym się Pan kieruje wybierając kierunki do oferty? Jakie wymagania powinna spełniać konkretna destynacja aby dostosować się do potrzeb organizatorów wypoczynku dzieci i młodzieży?
Młodzież w przeciwieństwie do dorosłych turystów wcale nie koniecznie przepada za ciszą i spokojem. Lubi miejsca gdzie coś się dzieje. Destynacja i/lub obiekt powinien tez pozwolić na organizację jak najciekawszych programów i wycieczek fakultatywnych. No i bezpieczeństwo - to jest oczywistość.
Jakie widzi Pan perspektywy przed rynkiem turystyki młodzieżowej? Jakie można wyróżnić szanse, a jakie wyzwania dla rozwoju turystyki młodzieżowej w Polsce?
Wcale nie różowe. Demografia robi swoje, a mitycznego efektu 500+ w minionym sezonie nie było widać, co potwierdzają także dane kuratoryjne. Być może sytuacja na rynku pracy oraz rosnący optymizm konsumencki pozwolą jednak większemu procentowi dzieci wyjechać na wakacje z profesjonalnymi organizatorami. Niestety wprowadzona przed latem 2016 r Ustawa MEN o Systemie Oświaty moim zdaniem, nie ograniczyła znacznie szarej strefy.
Niedawno wszedł w życie Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, co Pan o nim sądzi? Czy rozliczanie składek na TFG jest problemem dla organizatora turystyki?
Oczywiście. Ale największym, moim zdaniem dla mniejszych organizatorów którzy nie mają zinformatyzowanych systemów sprzedaży i tych którzy organizują wycieczki szkolne w Polsce i krajach sąsiednich (ok. 90% wyjazdów szkolnych). Będą musieli co miesiąc bezsensownie wypełniać idiotyczne deklaracje z których nie będzie ani pieniędzy dla TFG ani innego pożytku.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt
Jaka przyszłość turystyki młodzieżowej?
[2016-12-16 13:59 78.10.183.*]
zgadzamy się w 100 procentach! Ładne podsumowanie Oświata Katowice odpowiedz »
r e k l a m a
Dział biura turystyczne:
Influencerzy mają promować atrakcje
Dział aktualności dnia:
Influencerzy mają promować atrakcje
Turystyka umacnia grupę Wirtualna
Starsze aktualności:
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Strajkują hiszpańscy kolejarze
TUI i Exim Tours rozpoczynają sprzedaż oferty zima 2016/2017
W przyszłym tygodniu ruszy połączenie kolejowe z Krakowa do Balic
Wietnam znosi wizy dla obywateli niektórych krajów
Wezyr Holiday Service nagrodził biura z największą sprzedażą
Nowe połączenie lotnicze z Gdańska
Co działo się na targach EuroGastro?
Wojciech Balczun wygrał konkurs na prezesa Kolei Ukraińskich
PLL LOT czasowo zawiesza część połączeń
Sąd Najwyższy w sprawie klauzul abuzywnych
Owady odstraszają gości ogródków restauracyjnych na krakowskim Rynku