TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Czym Warszawa chce przyciągnąć turystów na święta?

2015-12-04

Bożonarodzeniowe jarmarki, lodowiska i iluminacje - takimi atrakcjami Warszawa chce przyciągać turystów w okresie świątecznym. Przedstawiciele Warszawskiej Organizacji Turystycznej przekonują, że końcówka grudnia i początek stycznia to dobry czas, by odwiedzić stolicę. Mniejsza liczba wydarzeń biznesowych powoduje, że lepiej odczuwalna jest lokalna atmosfera.

r e k l a m a


Warszawa przygotowuje się na święta już od jakiegoś czasu. Na PGE Narodowym mamy zimowe miasteczko, Zimowy Narodowy, trzy lodowiska, górka i dużo atrakcji sportowych. Zaraz obok Warszawski Jarmark Świąteczny. Drugi kluczowy to oczywiście jarmark na Starym Mieście, przy Barbakanie. Takich jarmarków będzie w Warszawie kilka, np. na Żoliborzu czy Bielanach - mówi agencji informacyjnej Newseria Monika Białkowska, dyrektor biura Warszawskiej Organizacji Turystycznej.

Warszawskie jarmarki co roku przyciągają tłumy mieszkańców i turystów. Jak wyjaśnia Białkowska, to okazja, by spróbować regionalnych świątecznych przysmaków, kupić prezenty, ale także poczuć atmosferę Gwiazdki.

Ludzie potrzebują się zbierać, gromadzić i wspólnie przeżywać ten czas. Te jarmarki się w ten trend wpisują - mówi Monika Białkowska.

Warszawa w okresie świątecznym przygotowała także dostęp do bezpłatnych lodowisk. Oprócz tej na PGE Narodowym w mikołajkowy weekend ruszą także ślizgawki na Starówce oraz przy Pałacu Kultury od strony ulicy Marszałkowskiej.

Żeby Warszawa miała świąteczną atmosferę, to przygotowujemy świąteczne oświetlenie ulic. 5 grudnia o 17:00 będzie zapalana choinka na pl. Zamkowym. Świąteczne lampy to nie tylko ulice miasta, lecz także takie kluczowe miejsca, jak Łazienki Królewskie czy pałac w Wilanowie - dodaje dyrektor WOT.

Z raportu IPSOS przygotowanego na zlecenie Urzędu m.st. Warszawy wynika, że w zeszłym roku stolicę odwiedziło około 7,5 mln-8,3 mln osób, z czego przeszło jedną trzecią stanowili turyści z zagranicy. Przedstawicielka Warszawskiej Organizacji Turystycznej zauważa, że okres świąteczny to dobry czas na odwiedzenie stolicy Polski.

Warszawa jest miastem biznesowym, a święta są ewidentnie okresem niebiznesowym, więc wtedy odczuwamy atmosferę miasta. Prowadzimy projekt "Warsaw City Break", który ma promować Warszawę na takie przyjazdy niebiznesowe, czyli np. weekendowe - mówi Monika Białkowska.

Turyści odwiedzający Warszawę potrzebują przede wszystkim kompleksowej informacji na temat wydarzeń, które odbywają się w stolicy.

Na stronie Warsawcitybreak.com prowadzimy kalendarz dla turysty zagranicznego, który opowiada, jakiego typu atrakcji może tu doświadczyć. Pokazujemy, kiedy będą jakieś wydarzenia, imprezy, ale też to, jakie są np. wystawy w naszych kluczowych muzeach - wyjaśnia Białkowska.

Jak podkreśla, turyści chętnie uczestniczą też w lokalnych wydarzeniach, chcą spróbować regionalnych kuchni, porozmawiać z ludźmi i poczuć lokalną atmosferę.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
warszawa ruch turystyczny jarmarki bożonarodzeniowe warszawska organizacja turystyczna




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję