
Czym Warszawa chce przyciągnąć turystów na święta?
2015-12-04Bożonarodzeniowe jarmarki, lodowiska i iluminacje - takimi atrakcjami Warszawa chce przyciągać turystów w okresie świątecznym. Przedstawiciele Warszawskiej Organizacji Turystycznej przekonują, że końcówka grudnia i początek stycznia to dobry czas, by odwiedzić stolicę. Mniejsza liczba wydarzeń biznesowych powoduje, że lepiej odczuwalna jest lokalna atmosfera.
r e k l a m a
Warszawa przygotowuje się na święta już od jakiegoś czasu. Na PGE Narodowym mamy zimowe miasteczko, Zimowy Narodowy, trzy lodowiska, górka i dużo atrakcji sportowych. Zaraz obok Warszawski Jarmark Świąteczny. Drugi kluczowy to oczywiście jarmark na Starym Mieście, przy Barbakanie. Takich jarmarków będzie w Warszawie kilka, np. na Żoliborzu czy Bielanach - mówi agencji informacyjnej Newseria Monika Białkowska, dyrektor biura Warszawskiej Organizacji Turystycznej.
Warszawskie jarmarki co roku przyciągają tłumy mieszkańców i turystów. Jak wyjaśnia Białkowska, to okazja, by spróbować regionalnych świątecznych przysmaków, kupić prezenty, ale także poczuć atmosferę Gwiazdki.
Ludzie potrzebują się zbierać, gromadzić i wspólnie przeżywać ten czas. Te jarmarki się w ten trend wpisują - mówi Monika Białkowska.
Warszawa w okresie świątecznym przygotowała także dostęp do bezpłatnych lodowisk. Oprócz tej na PGE Narodowym w mikołajkowy weekend ruszą także ślizgawki na Starówce oraz przy Pałacu Kultury od strony ulicy Marszałkowskiej.
Żeby Warszawa miała świąteczną atmosferę, to przygotowujemy świąteczne oświetlenie ulic. 5 grudnia o 17:00 będzie zapalana choinka na pl. Zamkowym. Świąteczne lampy to nie tylko ulice miasta, lecz także takie kluczowe miejsca, jak Łazienki Królewskie czy pałac w Wilanowie - dodaje dyrektor WOT.
Z raportu IPSOS przygotowanego na zlecenie Urzędu m.st. Warszawy wynika, że w zeszłym roku stolicę odwiedziło około 7,5 mln-8,3 mln osób, z czego przeszło jedną trzecią stanowili turyści z zagranicy. Przedstawicielka Warszawskiej Organizacji Turystycznej zauważa, że okres świąteczny to dobry czas na odwiedzenie stolicy Polski.
Warszawa jest miastem biznesowym, a święta są ewidentnie okresem niebiznesowym, więc wtedy odczuwamy atmosferę miasta. Prowadzimy projekt "Warsaw City Break", który ma promować Warszawę na takie przyjazdy niebiznesowe, czyli np. weekendowe - mówi Monika Białkowska.
Turyści odwiedzający Warszawę potrzebują przede wszystkim kompleksowej informacji na temat wydarzeń, które odbywają się w stolicy.
Na stronie Warsawcitybreak.com prowadzimy kalendarz dla turysty zagranicznego, który opowiada, jakiego typu atrakcji może tu doświadczyć. Pokazujemy, kiedy będą jakieś wydarzenia, imprezy, ale też to, jakie są np. wystawy w naszych kluczowych muzeach - wyjaśnia Białkowska.
Jak podkreśla, turyści chętnie uczestniczą też w lokalnych wydarzeniach, chcą spróbować regionalnych kuchni, porozmawiać z ludźmi i poczuć lokalną atmosferę.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ryanair i Grupa eSky przedłużyły umowę
Itaka: który salon okazał się
Dział centra informacji i promocji:
Mazowsze przyciągnęło więcej
Yanosik pomaga atrakcjom
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w
Starsze aktualności:
Hotel Gołębiewski nie ruszy w
Turystyka dużo lepiej oceniana przez
Czy lato w Grecji będzie
Polacy jadą chętnie na kolejny długi
Niewielkie spadki cen
Kto skorzysta z Programu Wsparcia
Liczba przyjazdów do Turcji ciągle
NIK ujawnia nieprawidłowości w parkach
Opóźnienia w wakacyjnych
Polska zyskuje w
eSky pokazuje pakiety na
Jakie świąteczne przysmaki jadają Chorwaci?
Nowa osoba w składzie zarządu Orbis SA
Kobiety coraz chętniej sięgają po mocne alkohole
Gospodarka turystyczna w Polsce
Promocja regionu pomorskiego na rynku chińskim
Dubaj chce przyciągnąć turystów z Polski
Jak zapowiada się sezon jesienno-zimowy w branży winiarskiej?
Serwis Booking.com ma problemy na Ukrainie
Departament Stanu ostrzega przed podróżą do Turcji
Wyspy Kanaryjskie promują się jako cel wypraw nurkowych
Unieważniono referendum w sprawie budowy lotniska
Singapore Airlines i Lufthansa będą współpracować
Lufthansa udostępni Wi-Fi na krótkich i średniodystansowych trasach