Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
- specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
- KRAKÓW - Specjalista ds. Sprzedaży Podróży
Udany sezon wakacyjny w PKS Polonus
PKS Polonus podsumowuje tegoroczny sezon wakacyjny. Ilu pasażerów skorzystało z usług przewoźnika? Które połączenia cieszyły się największą popularnością wśród turystów?
O niemal 3 proc. wzrosła w sezonie wakacyjnym 2016 - względem lipca i sierpnia 2015 roku - liczba pasażerów PKS Polonus, polskiego przewoźnika autokarowego, realizującego w okresie letnim 35 krajowych połączeń dalekobieżnych oraz międzynarodowe kursy do Lwowa i Drohobycza. Rekordowy, bo ok. 50 proc. wzrost frekwencji polski przewoźnik odnotował na trasie do Lwowa.
O ok. 13 proc. pasażerów więcej - w porównaniu do poprzedniego sezonu urlopowego - PKS Polonus przewiózł na kursach nadmorskich. Największe wzrosty miały miejsce na trasach do: Krynicy Morskiej, Władysławowa, Jastrzębiej Góry, Karwi Dębek i Łeby. Dużym powodzeniem cieszył się również nowy, sezonowy kurs do Kołobrzegu.
Latem 2016 roku o ok. 11 proc. zwiększyła się również - względem ubiegłorocznych wakacji - liczba pasażerów podróżujących autokarami PKS Polonus na Warmię i Mazury. Najbardziej obleganymi kierunkami były: Ruciane-Nida, Mikołajki, Giżycko, Ryn i Gołdap.
Jednocześnie PKS Polonus odnotował duże zainteresowanie kursami w polskie góry. Liczba pasażerów wybierających jako wakacyjny cel Kudowę-Zdrój wzrosła o ok. 10 proc., a turystów podróżujących do Krynicy-Zdrój o ok. 8 proc. Z kolei w przypadku trasy Warszawa - Zakopane - Warszawa, frekwencja zwiększyła się względem poprzedniego sezonu wakacyjnego o ok. 7 proc.
"PKS Polonus zamknął - wbrew pozorom trudny dla całej branży przewozów autokarowych - sezon wakacyjny, osiągając po raz kolejny wyniki znacząco lepsze niż wskaźniki i trendy widoczne w całej branży. Wzrost frekwencji na większości wakacyjnych kursów to zasługa nie tylko strategicznie przemyślanych tras, które cieszą się dużym powodzeniem, ale również akcji promocyjnych i usług dodanych, podnoszących komfort podróży, przy jednocześnie konkurencyjnej cenie biletów" - podkreśla Andrzej Padziński, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju PKS Polonus.
Wzrost liczby podróżnych korzystających z usług PKS Polonus to między innymi efekt zmian wprowadzanych do sezonowego rozkładu jazdy oraz dodatkowego kursu do Lwowa. Wzmożone zainteresowanie ofertą PKS Polonus było również wynikiem zwiększenia floty o 7 nowych i używanych autokarów oraz udanej współpracy z regionalnymi przewoźnikami - PKS Elbląg i PKS Radzyń Podlaski na trasach z Warszawy do Krynicy Morskiej, Kołobrzegu, Łeby, Darłówka, Grudziądza i Giżycka oraz w relacjach powrotnych z tych miejscowości.
Podróżni chętniej korzystali z usług polskiego przewoźnika także dzięki wprowadzeniu udogodnień w zakresie zakupu biletów, rezerwacji miejsc oraz możliwości zmiany terminu podróży w systemie online, jak też wakacyjnym akcjom promocyjnym: "5-10-15 zł" oraz "Tanie powroty".
"Niemal w każdym tygodniu docierają do nas informacje o zamknięciu kolejnych tras przez innych przewoźników, którzy jeszcze kilka miesięcy temu zapowiadali wielką ekspansję na rynku przewozów autokarowych. Tym bardziej cieszy nas fakt, że PKS Polonus jako jeden z nielicznych przewoźników podejmuje nowe projekty i otwiera nowe linie komunikacyjne. Oczywiście niektóre z sukcesem, jak też takie, które wymagają modernizacji. Jednak bilans oferowanych przez nas połączeń oraz realizowanych wozokilometrów ma tendencję wzrostową" - dodaje Andrzej Padziński.
Dalsze plany rozwoju PKS Polonus
W II półroczu 2016 roku PKS Polonus planuje przede wszystkim ustabilizowanie wprowadzonych do rozkładu jazdy połączeń. Już w październiku 2016 przewoźnik wdroży kolejne rozwiązania rozszerzające możliwości zakupu biletów, pozwalające na lepsze zarządzanie sprzedażą w różnych kanałach dystrybucji.
Ponadto, spółka zakłada, że w ciągu najbliższych 2-3 lat dokupi co najmniej 10 nowych i używanych autokarów wysokiej pojemności. Pozwoli to na zwiększenie udziału pojazdów o pojemności powyżej 57 osób w taborze PKS Polonus do co najmniej połowy posiadanej floty, którą aktualnie tworzy 40 nowoczesnych, komfortowych i bezpiecznych pojazdów, które obsłużą w 2016 roku na trasach krajowych i międzynarodowych około 1 mln pasażerów.
"Na rynku przewozów autokarowych tylko podnoszenie standardu pojazdów, jakości obsługi oraz podejmowanie nowych projektów i aktywnych działań inwestycyjnych daje szansę na sukces rynkowy w dłuższej perspektywie. Zwłaszcza w branży o trendzie spadkowym, zarówno pod katem liczby przewożonych pasażerów, jak i średnich cen biletów" - podkreśla Andrzej Padziński.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
USA najpotężniejszym rynkiem
Starsze aktualności:
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Nad Bałtykiem gotowi na ferie
Miasta apelują o uregulowanie najmu
Dokąd na ferie z biurem
Ponad milion złotych kary dla baru mlecznego
Personel pokładowy Lufthansy zapowiada strajk
Nowy trend - turystyka motocyklowa
Kiedy linie lotnicze udostępniają odprawę on-line?
Jak kształtują się ceny przelotów do Rio?
Więcej turystów w Dolnej Saksonii
MSiT podsumował przyjazdy do Polski w I połowie 2016 roku
Wyjazdy indywidualne Autoway Polska-Kreta, Rodos, Santorini
Przewoźnicy ogłaszają nowe połączenia
Więcej osób wyjechało na ferie z biurami podróży?
Kraków popularny wśród turystów
Rezerwacje przy użyciu urządzeń mobilnych są coraz bardziej popularne
Wizz przeprowadzi objazdową sesję rekrutacyjną
Dużo nowych tras z Lotniska Chopina
Nowa aplikacja Sun&Fun Holidays