Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Udany sezon wakacyjny w PKS Polonus
PKS Polonus podsumowuje tegoroczny sezon wakacyjny. Ilu pasażerów skorzystało z usług przewoźnika? Które połączenia cieszyły się największą popularnością wśród turystów?
O niemal 3 proc. wzrosła w sezonie wakacyjnym 2016 - względem lipca i sierpnia 2015 roku - liczba pasażerów PKS Polonus, polskiego przewoźnika autokarowego, realizującego w okresie letnim 35 krajowych połączeń dalekobieżnych oraz międzynarodowe kursy do Lwowa i Drohobycza. Rekordowy, bo ok. 50 proc. wzrost frekwencji polski przewoźnik odnotował na trasie do Lwowa.
O ok. 13 proc. pasażerów więcej - w porównaniu do poprzedniego sezonu urlopowego - PKS Polonus przewiózł na kursach nadmorskich. Największe wzrosty miały miejsce na trasach do: Krynicy Morskiej, Władysławowa, Jastrzębiej Góry, Karwi Dębek i Łeby. Dużym powodzeniem cieszył się również nowy, sezonowy kurs do Kołobrzegu.
Latem 2016 roku o ok. 11 proc. zwiększyła się również - względem ubiegłorocznych wakacji - liczba pasażerów podróżujących autokarami PKS Polonus na Warmię i Mazury. Najbardziej obleganymi kierunkami były: Ruciane-Nida, Mikołajki, Giżycko, Ryn i Gołdap.
Jednocześnie PKS Polonus odnotował duże zainteresowanie kursami w polskie góry. Liczba pasażerów wybierających jako wakacyjny cel Kudowę-Zdrój wzrosła o ok. 10 proc., a turystów podróżujących do Krynicy-Zdrój o ok. 8 proc. Z kolei w przypadku trasy Warszawa - Zakopane - Warszawa, frekwencja zwiększyła się względem poprzedniego sezonu wakacyjnego o ok. 7 proc.
"PKS Polonus zamknął - wbrew pozorom trudny dla całej branży przewozów autokarowych - sezon wakacyjny, osiągając po raz kolejny wyniki znacząco lepsze niż wskaźniki i trendy widoczne w całej branży. Wzrost frekwencji na większości wakacyjnych kursów to zasługa nie tylko strategicznie przemyślanych tras, które cieszą się dużym powodzeniem, ale również akcji promocyjnych i usług dodanych, podnoszących komfort podróży, przy jednocześnie konkurencyjnej cenie biletów" - podkreśla Andrzej Padziński, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju PKS Polonus.
Wzrost liczby podróżnych korzystających z usług PKS Polonus to między innymi efekt zmian wprowadzanych do sezonowego rozkładu jazdy oraz dodatkowego kursu do Lwowa. Wzmożone zainteresowanie ofertą PKS Polonus było również wynikiem zwiększenia floty o 7 nowych i używanych autokarów oraz udanej współpracy z regionalnymi przewoźnikami - PKS Elbląg i PKS Radzyń Podlaski na trasach z Warszawy do Krynicy Morskiej, Kołobrzegu, Łeby, Darłówka, Grudziądza i Giżycka oraz w relacjach powrotnych z tych miejscowości.
Podróżni chętniej korzystali z usług polskiego przewoźnika także dzięki wprowadzeniu udogodnień w zakresie zakupu biletów, rezerwacji miejsc oraz możliwości zmiany terminu podróży w systemie online, jak też wakacyjnym akcjom promocyjnym: "5-10-15 zł" oraz "Tanie powroty".
"Niemal w każdym tygodniu docierają do nas informacje o zamknięciu kolejnych tras przez innych przewoźników, którzy jeszcze kilka miesięcy temu zapowiadali wielką ekspansję na rynku przewozów autokarowych. Tym bardziej cieszy nas fakt, że PKS Polonus jako jeden z nielicznych przewoźników podejmuje nowe projekty i otwiera nowe linie komunikacyjne. Oczywiście niektóre z sukcesem, jak też takie, które wymagają modernizacji. Jednak bilans oferowanych przez nas połączeń oraz realizowanych wozokilometrów ma tendencję wzrostową" - dodaje Andrzej Padziński.
Dalsze plany rozwoju PKS Polonus
W II półroczu 2016 roku PKS Polonus planuje przede wszystkim ustabilizowanie wprowadzonych do rozkładu jazdy połączeń. Już w październiku 2016 przewoźnik wdroży kolejne rozwiązania rozszerzające możliwości zakupu biletów, pozwalające na lepsze zarządzanie sprzedażą w różnych kanałach dystrybucji.
Ponadto, spółka zakłada, że w ciągu najbliższych 2-3 lat dokupi co najmniej 10 nowych i używanych autokarów wysokiej pojemności. Pozwoli to na zwiększenie udziału pojazdów o pojemności powyżej 57 osób w taborze PKS Polonus do co najmniej połowy posiadanej floty, którą aktualnie tworzy 40 nowoczesnych, komfortowych i bezpiecznych pojazdów, które obsłużą w 2016 roku na trasach krajowych i międzynarodowych około 1 mln pasażerów.
"Na rynku przewozów autokarowych tylko podnoszenie standardu pojazdów, jakości obsługi oraz podejmowanie nowych projektów i aktywnych działań inwestycyjnych daje szansę na sukces rynkowy w dłuższej perspektywie. Zwłaszcza w branży o trendzie spadkowym, zarówno pod katem liczby przewożonych pasażerów, jak i średnich cen biletów" - podkreśla Andrzej Padziński.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Najlepsze prace magisterskie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
Dział transport:
Skąd Polacy przylecą na
Dokąd polecą Polacy w okresie
Kolejny przewoźnik pod lupą
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Ponad milion złotych kary dla baru mlecznego
Personel pokładowy Lufthansy zapowiada strajk
Nowy trend - turystyka motocyklowa
Kiedy linie lotnicze udostępniają odprawę on-line?
Jak kształtują się ceny przelotów do Rio?
Więcej turystów w Dolnej Saksonii
MSiT podsumował przyjazdy do Polski w I połowie 2016 roku
Wyjazdy indywidualne Autoway Polska-Kreta, Rodos, Santorini
Przewoźnicy ogłaszają nowe połączenia
Więcej osób wyjechało na ferie z biurami podróży?
Kraków popularny wśród turystów
Rezerwacje przy użyciu urządzeń mobilnych są coraz bardziej popularne
Wizz przeprowadzi objazdową sesję rekrutacyjną
Dużo nowych tras z Lotniska Chopina
Nowa aplikacja Sun&Fun Holidays