Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
LOT ma ambitne plany rozwoju
Polskie Linie Lotnicze LOT zaprezentowały strategię rozwoju do roku 2020. W tym czasie przewoźnik zamierza osiągnąć trwałą rentowność i obsługiwać 10 mln pasażerów rocznie. Minister Skarbu Państwa, Dawid Jackiewicz zapewniał, że resort nie zamierza pozbywać się kontroli nad polskim narodowym przewoźnikiem.
Strategia LOT-u opiera się o pięć filarów: wykorzystanie potencjału rosnącego rynku, rozwój siatki połączeń i hubu, walkę o klienta, wzrost efektywności oraz budowę zaangażowanego zespołu.
Punktem wyjścia dla planu naszego dalszego rozwoju jest jak najlepsze wykorzystanie faktu, że rynek przewozów lotniczych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej będzie rosnąć i to o wiele szybciej niż w innych krajach Europy. Szacujemy, że tylko w Polsce będzie przybywać pasażerów w tempie około 5% w skali roku. To dla nas ogromna szansa - mówi Rafał Milczarski, prezes LOT-u.
LOT zamierza odzyskać utracone udziały w rynku w Polsce do poziomu około 25%. Oznacza to przewiezienie w 2020 roku ponad 10 mln pasażerów, względem 4,3 mln, które LOT przewiózł w ubiegłym roku. W związku z tym przewoźnik zapowiada dalszy rozwój siatki połączeń, której najważniejszym elementem będą połączenia dalekiego zasięgu.
Rejsy dalekodystansowe to najbardziej dochodowa część biznesu lotniczego, a LOT jako jedyna linia lotnicza w regionie ma potencjał, by je rozwijać. Koncentrować będziemy się głównie na rozwoju połączeń do Ameryki Północnej oraz do najważniejszych ośrodków biznesowych w Azji. Szczególnie interesujące z naszej perspektywy są połączenia do Azji Centralnej i na Bliski Wschód. Położenie geograficzne Warszawy pozwala na stworzenie bezkonkurencyjnej oferty połączeń do krajów takich jak Kazachstan czy Iran. Zamierzamy ten potencjał wykorzystać - dodaje Rafał Milczarski.
W najbliższej przyszłości LOT otworzy bezpośrednie połączenie do Seulu, a w przyszłym roku kolejne połączenie do Newark. Rejsy na drugie lotnisko Nowego Jorku obsługiwane będą początkowo 4, a następnie 5 razy w tygodniu już od początku sezonu letniego 2017.
LOT zapowiada wprowadzenie kolejnych nowych kierunków. Jak zauważa prezes LOT-u, razem z rozwojem siatki połączeń, rozwijać musi się też hub przewoźnika w Warszawie. Zapewnienie jak najkrótszych i najwygodniejszych przesiadek to jedno z kluczowych warunków realizacji strategii.
W miarę otwierania kolejnych nowych połączeń dalekiego zasięgu, przybywać będzie też połączeń krótkodystansowych, szczególnie z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Zakładamy, że odsetek pasażerów transferowych, czyli tych, którzy korzystają z przesiadek w Warszawie, wyniesie w 2020 roku około 50%. Lotnisko, które jest naszym hubem, musi nadążać za naszym rozwojem, a więc zapewnić odpowiednią infrastrukturę i przepustowość. To duże wyzwanie dla Lotniska Chopina, które w okolicach roku 2020 będzie się już zbliżać do granic swojej przepustowości. LOT będzie w najbliższych latach kontynuować rozwój hubu na Lotnisku Chopina w Warszawie, ale docelowo konieczne będzie przeniesienie oferty na inne, centralnie zlokalizowane lotnisko w Polsce - mówi prezes LOT-u.
PLL LOT chcą też zerwać z wizerunkiem drogiego przewoźnika. Prezes Milczarski chce, aby przewoźnik był postrzegany jako ten, który oferuje cenę stosowną do jakości wykonywanej usługi. Podróżowanie Polskimi Liniami Lotniczymi LOT może być tanie i jednocześnie zapewniać to, czego nie nie oferują pasażerom linie niskokosztowe, czyli na przykład możliwość bezpłatnego przewiezienia bagażu czy bezpłatny poczęstunek na pokładzie - mówi Rafał Milczarski. Walka o klienta wymaga od nas zbudowania silnej struktury sprzedażowej na wszystkich rynkach, na których jesteśmy obecni. Będziemy umacniać współpracę z agentami, którzy stanowią trzon naszej sprzedaży w segmencie korporacyjnym, a z drugiej strony chcemy zwiększyć zasięg i udział w sprzedaży naszej strony lot.com, która ma być źródłem najlepszych ofert dla pasażerów najbardziej wrażliwych na cenę - dodaje prezes LOT-u.
LOT zamierza regularnie mierzyć poziom zadowolenia pasażerów ze swoich usług. Wskaźnik ten będzie elementem monitorowania realizacji strategii.
Przewoźnik szacuje, że w 2020 roku będzie użytkował w sumie około 70 maszyn, w tym 16 Dreamlinerów i około 15 nowych samolotów wąskokadłubowych powyżej 150 foteli. LOT zamierza inwestować w rozwój swojego zespołu. Do 2020 roku zamierza pozyskać około 400 nowych pilotów oraz ponad 1000 nowych członków personelu pokładowego.
Jednym z kluczy do osiągnięcia przez LOT trwałej rentowności ma być stałe zwiększanie efektywności we wszystkich obszarach działalności spółki. Wskaźnik efektywności kosztowej ma się poprawiać, tak by osiągnąć poziom 5,5 USc/ASK z dzisiejszych 6,51 USc/ASK.
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
Grecja spodziewa się rekordowych zysków z
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Listopad trochę rozczarował, a grudzień nie wygląda
Dział transport:
Skąd Polacy przylecą na
Dokąd polecą Polacy w okresie
Kolejny przewoźnik pod lupą
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
MSiT rozpoczyna program promujący polskie atrakcje turystyczne
Rusza projekt budżetu sportowo-turystycznego na Dolnym Śląsku
Czy przewoźnik może zmienić trasę w przypadku utrudnień drogowych?
Wśród Polaków wzrasta popularność gorzkiej czekolady
AirBaltic poleci z Warszawy do Popradu
Mniej przestrzeni dla pasażerów na pokładzie linii British Airways?
Wciąż wzrasta sprzedaż w biurach podróży
Jakie błędy podczas gotowania popełniają Polacy
Skąd pojedziemy do Pragi z nowym przewoźnikiem?
Spotkanie informacyjne dla touroperatorów w sprawie TFG
Czy sierpień był udanym miesiącem dla linii Ryanair i easyJet?
Czy pasażerowie zapinają pasy bezpieczeństwa w autobusie?
Zarządzanie nieruchomościami Grupy Hotelowej Orbis w nowych rękach
Rząd przyjął nowelizację ustawy o usługach turystycznych
Minister gospodarki nagrodzi rozwiązania dla branży hotelarskiej
Zbliża się cykl workshopów dla agentów turystycznych
Jak wyglądała sprzedaż w biurach po długim weekendzie?
Pasażerowie wracają do pociągów
ARP może przejąć Przewozy Regionalne
Wenecja pozostanie na liście światowego dziedzictwa UNESCO?
LAST MIUNUTE!!!! HISZPANIA - PORTUGALIA. WYCIECZKA OBJAZDOWA