Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
- specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
- KRAKÓW - Specjalista ds. Sprzedaży Podróży
LOT ma ambitne plany rozwoju
Polskie Linie Lotnicze LOT zaprezentowały strategię rozwoju do roku 2020. W tym czasie przewoźnik zamierza osiągnąć trwałą rentowność i obsługiwać 10 mln pasażerów rocznie. Minister Skarbu Państwa, Dawid Jackiewicz zapewniał, że resort nie zamierza pozbywać się kontroli nad polskim narodowym przewoźnikiem.
Strategia LOT-u opiera się o pięć filarów: wykorzystanie potencjału rosnącego rynku, rozwój siatki połączeń i hubu, walkę o klienta, wzrost efektywności oraz budowę zaangażowanego zespołu.
Punktem wyjścia dla planu naszego dalszego rozwoju jest jak najlepsze wykorzystanie faktu, że rynek przewozów lotniczych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej będzie rosnąć i to o wiele szybciej niż w innych krajach Europy. Szacujemy, że tylko w Polsce będzie przybywać pasażerów w tempie około 5% w skali roku. To dla nas ogromna szansa - mówi Rafał Milczarski, prezes LOT-u.
LOT zamierza odzyskać utracone udziały w rynku w Polsce do poziomu około 25%. Oznacza to przewiezienie w 2020 roku ponad 10 mln pasażerów, względem 4,3 mln, które LOT przewiózł w ubiegłym roku. W związku z tym przewoźnik zapowiada dalszy rozwój siatki połączeń, której najważniejszym elementem będą połączenia dalekiego zasięgu.
Rejsy dalekodystansowe to najbardziej dochodowa część biznesu lotniczego, a LOT jako jedyna linia lotnicza w regionie ma potencjał, by je rozwijać. Koncentrować będziemy się głównie na rozwoju połączeń do Ameryki Północnej oraz do najważniejszych ośrodków biznesowych w Azji. Szczególnie interesujące z naszej perspektywy są połączenia do Azji Centralnej i na Bliski Wschód. Położenie geograficzne Warszawy pozwala na stworzenie bezkonkurencyjnej oferty połączeń do krajów takich jak Kazachstan czy Iran. Zamierzamy ten potencjał wykorzystać - dodaje Rafał Milczarski.
W najbliższej przyszłości LOT otworzy bezpośrednie połączenie do Seulu, a w przyszłym roku kolejne połączenie do Newark. Rejsy na drugie lotnisko Nowego Jorku obsługiwane będą początkowo 4, a następnie 5 razy w tygodniu już od początku sezonu letniego 2017.
LOT zapowiada wprowadzenie kolejnych nowych kierunków. Jak zauważa prezes LOT-u, razem z rozwojem siatki połączeń, rozwijać musi się też hub przewoźnika w Warszawie. Zapewnienie jak najkrótszych i najwygodniejszych przesiadek to jedno z kluczowych warunków realizacji strategii.
W miarę otwierania kolejnych nowych połączeń dalekiego zasięgu, przybywać będzie też połączeń krótkodystansowych, szczególnie z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Zakładamy, że odsetek pasażerów transferowych, czyli tych, którzy korzystają z przesiadek w Warszawie, wyniesie w 2020 roku około 50%. Lotnisko, które jest naszym hubem, musi nadążać za naszym rozwojem, a więc zapewnić odpowiednią infrastrukturę i przepustowość. To duże wyzwanie dla Lotniska Chopina, które w okolicach roku 2020 będzie się już zbliżać do granic swojej przepustowości. LOT będzie w najbliższych latach kontynuować rozwój hubu na Lotnisku Chopina w Warszawie, ale docelowo konieczne będzie przeniesienie oferty na inne, centralnie zlokalizowane lotnisko w Polsce - mówi prezes LOT-u.
PLL LOT chcą też zerwać z wizerunkiem drogiego przewoźnika. Prezes Milczarski chce, aby przewoźnik był postrzegany jako ten, który oferuje cenę stosowną do jakości wykonywanej usługi. Podróżowanie Polskimi Liniami Lotniczymi LOT może być tanie i jednocześnie zapewniać to, czego nie nie oferują pasażerom linie niskokosztowe, czyli na przykład możliwość bezpłatnego przewiezienia bagażu czy bezpłatny poczęstunek na pokładzie - mówi Rafał Milczarski. Walka o klienta wymaga od nas zbudowania silnej struktury sprzedażowej na wszystkich rynkach, na których jesteśmy obecni. Będziemy umacniać współpracę z agentami, którzy stanowią trzon naszej sprzedaży w segmencie korporacyjnym, a z drugiej strony chcemy zwiększyć zasięg i udział w sprzedaży naszej strony lot.com, która ma być źródłem najlepszych ofert dla pasażerów najbardziej wrażliwych na cenę - dodaje prezes LOT-u.
LOT zamierza regularnie mierzyć poziom zadowolenia pasażerów ze swoich usług. Wskaźnik ten będzie elementem monitorowania realizacji strategii.
Przewoźnik szacuje, że w 2020 roku będzie użytkował w sumie około 70 maszyn, w tym 16 Dreamlinerów i około 15 nowych samolotów wąskokadłubowych powyżej 150 foteli. LOT zamierza inwestować w rozwój swojego zespołu. Do 2020 roku zamierza pozyskać około 400 nowych pilotów oraz ponad 1000 nowych członków personelu pokładowego.
Jednym z kluczy do osiągnięcia przez LOT trwałej rentowności ma być stałe zwiększanie efektywności we wszystkich obszarach działalności spółki. Wskaźnik efektywności kosztowej ma się poprawiać, tak by osiągnąć poziom 5,5 USc/ASK z dzisiejszych 6,51 USc/ASK.
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
PHH ma nowego dyrektora
Nowe połączenia z Kraków
Starsze aktualności:
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Nad Bałtykiem gotowi na ferie
Miasta apelują o uregulowanie najmu
Dokąd na ferie z biurem
MSiT rozpoczyna program promujący polskie atrakcje turystyczne
Rusza projekt budżetu sportowo-turystycznego na Dolnym Śląsku
Czy przewoźnik może zmienić trasę w przypadku utrudnień drogowych?
Wśród Polaków wzrasta popularność gorzkiej czekolady
AirBaltic poleci z Warszawy do Popradu
Mniej przestrzeni dla pasażerów na pokładzie linii British Airways?
Wciąż wzrasta sprzedaż w biurach podróży
Jakie błędy podczas gotowania popełniają Polacy
Skąd pojedziemy do Pragi z nowym przewoźnikiem?
Spotkanie informacyjne dla touroperatorów w sprawie TFG
Czy sierpień był udanym miesiącem dla linii Ryanair i easyJet?
Czy pasażerowie zapinają pasy bezpieczeństwa w autobusie?
Zarządzanie nieruchomościami Grupy Hotelowej Orbis w nowych rękach
Rząd przyjął nowelizację ustawy o usługach turystycznych