Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Restauratorzy spotkali się na Mazurach
W EXPO Mazury przez dwa dni, 13 i 14 maja, na blisko 2000 m2 gościło 118 wystawców z branży gastronomicznej i hotelarskiej z całej Polski.
Pierwszy dzień targów przygotowany był przede wszystkim pod kątem nawiązywania relacji biznesowych, natomiast drugi należał już dla każdego, dla kogo dobre jedzenie ma znaczenie. Podczas tego dnia gościem specjalnym był Karol Okrasa, który prowadził konkursy kulinarne dla profesjonalistów i uczniów szkół o profilu gastronomicznym.
Branża dla branży i polska gęsina
Piątek, 13 maja, był dniem przeznaczonym dla biznesu. Zorganizowano spotkania w formule, tzw. speed dating, podczas których w przestrzeni wydzielonej specjalnie na terenie hali wystawcy, ich partnerzy oraz potencjalni klienci mogli przy stolikach spokojnie porozmawiać o współpracy. Tego dnia, w trakcie I Ogólnopolskiego Konkursu Kulinarnego dla Restauracji pt. "Gęsina w Restauracji", swój kunszt kulinarny zaprezentowali kucharze z 6 restauracji z różnych regionów Polski. Ich zadaniem było przygotowanie autorskiej potrawy z gęsiny, która dotąd nie była nigdzie prezentowana. Konkurs patronatem objął organizator targów - EXPO Mazury, Iławskie Stowarzyszenie Producentów Gęsi oraz Fundacja Klub Szefów Kuchni. Potrawy oceniało osobowe jury, na czele którego stał Dariusz Struciński, Szef kuchni Hotelu Anders 4* w Starych Jabłonkach. Zwyciężyła potrawa autorstwa Bartłomieja Wrony i Jakuba Rusinka z restauracji Oranżeria. Konkurs zorganizowany został w ramach Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.
EXPO Mazury to obiekt o świetnej infrastrukturze, z wielkim potencjałem, na który niebagatelny wpływ ma położenie właśnie na Warmii i Mazurach. Dla naszej firmy to ważny region - mamy tu prężnie działającego dystrybutora i dzięki temu nasze produkty są używane w różnych restauracjach i hotelach. Wielu z naszych partnerów, którzy otrzymali od nas zaproszenie na targi, gościliśmy na stoisku, co pozwoliło nam dowiedzieć się bezpośrednio o ich potrzebach. Uważam, że działanie proaktywne jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Targi w Ostródzie dały mi odpowiedź na wiele pytań dotyczących funkcjonowania rynku, co przyczyni się do wprowadzenia optymalnych rozwiązań biznesowych - powiedział Robert Łaniewski, Kierownik Rynku Gastronomicznego z Dawtony.
Wyzwania nie tylko dla profesjonalistów
Słodki- słony
Zielona Budka zorganizowała w dniach 13-14 maja konkurs pt. "Zielona Budka Master Challenge", który był skierowany zarówno do uczniów szkół o profilu gastronomicznym, jak i profesjonalistów. Zadanie konkursowe w bezpośredni sposób nawiązywało do nowego smaku lodów - karmel z solą. To połączenie było wyzwaniem dla 16 zakwalifikowanych do konkursu adeptów sztuki kulinarnej - uczniów szkół gastronomicznych. Wynik ich pracy oceniało profesjonalne jury, któremu również przewodniczył ambasador Zielonej Budki. To samo jury oceniało również 16 profesjonalistów, którzy zakwalifikowali się do finałowej rozgrywki. Najwyżej oceniony został Maciej Pisarek z Zespołu Szkół Gastronomicznych im. Febronii Gajewskiej-Karamać. Wśród zawodowców główna nagroda trafiła do rąk Jarosława Kina z restauracji U Rzeźników. W każdej grupie przyznano również miejsca drugie i trzecie. Zwycięzcy otrzymali nagrody pieniężne, upominki od sponsorów oraz pamiątkowe medale i dyplomy od EXPO Mazury.
Dla Zielonej Budki ten konkurs był bardzo ważnym punktem naszego udziału w targach. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że zgłosiło się wielu uczniów, spośród których wybraliśmy 16 do rywalizacji pewności siebie i śmiałości w zgłaszaniu się do tego typu zadań. Nie bez znaczenia był również aspekt promocyjny nowego smaku lodów, który wprowadziliśmy na rynek w tym sezonie - karmel z solą, co jest dość nietypowym połączeniem. Wszyscy, którzy degustowali w Ostródzie te lody byli zachwyceni. To pokazuje, że Polacy są otwarci na nowe smaki, co mobilizuje nas do dalszego, coraz odważniejszego eksperymentowania w tej dziedzinie - innowacyjność to nasza cecha - podkreśliła Agnieszka Sikorska, specjalista ds. sprzedaży gastronomicznej Zielonej Budki.
Filet z kurczaka w rękach adeptów sztuki kulinarnej
Drugiego dnia targów zorganizowano kolejny konkurs dla uczniów szkół gastronomicznych pt. "Drób na Polskim Stole", który podobnie jak konkurs "Gęsina w Restauracji" odbył się w ramach Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego. Bohaterem tym razem był filet z kurczaka supreme. Przygotowane potrawy oceniało to samo, co w przypadku poprzednich konkursów, jury. Zwycięska potrawę przygotował Krystian Piątek z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 CKP w Garwolinie.
Jestem bardzo zadowolona z zaangażowania młodzieży w ten konkurs. Z wielu naprawdę świetnych zgłoszeń wybraliśmy 10 najlepszych osób, które wzięły udział w finale i zaprezentowały bardzo wysoki poziom kunsztu kulinarnego. Dużą wartością tego wydarzenia było rewelacyjne jury, na uwagę zasługuje również godna podziwu organizacja, za co należy się uznanie dla organizatora, czyli EXPO Mazury. Udało nam się zebrać fundusze na cenne i przede wszystkim przydatne nagrody - każdy z uczestników otrzymał nóż szefa kuchni, który będzie im towarzyszył przez długie lata. Zwycięzcy otrzymali dodatkowo profesjonalny sprzęt. Cieszy mnie również, że dzieci, które przyszły z rodzicami na targi chętnie brały udział w warsztatach kulinarnych, gdzie motywem przewodnim było mięso drobiowe. To też dla nas sposób na promocję tego mięsa wśród polskiego społeczeństwa - mówi Krystyna Ziejewska, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Rolnych - Izba Gospodarcza.
Coś na ząb dla każdego
14 maja był dniem otwartym dla wszystkich zainteresowanych. Zwiedzający mogli spróbować specjałów kuchni polskiej w Strefie Regionów czy też poznać smaki różnych kuchni podczas Food Truck Festiwal. Z racji na rosnące w Polsce zainteresowanie kuchnią japońską, odbyły się także warsztaty z przygotowywania sushi, które cieszyły się dużym zainteresowaniem. Dla dzieci z kolei przygotowano warsztaty z pieczenia chleba i robienia kanapek z wędlina drobiową, w których ochoczo uczestniczyły.
Nie zabrakło również zabawy, w którą mógł się włączyć każdy odwiedzający tego dnia targi HoReCa Festiwal Smaków - odbyło się bicie rekordu w jedzeniu pierogów przez jak największą liczbę osób w tym samym czasie. Będąca sponsorem konkursu firma Delikates rozdała prawie 2000 pierogów. Gość specjalny targów, Karol Okrasa, nie tylko wspierał uczestników konkursów, ale zachęcał wszystkich obecnych w hali targowej EXPO Mazury do degustowania, uczestniczenia w warsztatach i otwartych konkursach
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Dział targi, konferencje, workshop:
Polska zyskuje w
Nowe Trendy w Turystyce już za
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Jak zmieniają się ceny w najpopularniejszych kierunkach turystycznych
Touroperatorzy sprzedają zimowe kierunki
PKP wprowadza kategoryzację dworców
LOT Travel dołącza do programu LOT Dla Firm
`Poznań za pół ceny` przyciąga coraz więcej turystów
Bez większych wahań w cenach imprez turystycznych
Utrudnienia na krakowskim lotnisku
O ponad 30% wzrosła sprzedaż w grupie AmRest
PIT o niewypłacalności biura podróży Intertour
We wrześniu więcej klientów biznesowych w hotelach
Wizz Air poleci z Katowic do Dubaju
Wyrok w sprawie publicznego wylewania Ciechana
Polskie lotniska podsumowują ostatni miesiąc wakacji
Merigo zaprasza na webinaria poświęcone dynamicznemu pakietowaniu
Wzrasta liczba turystów, którzy odwiedzają kopalnię soli w Wieliczce
Komercjalizacja w turystyce tematem szkolenia POT
Neckermann wprowadza nowości na lato
easyJet o wynikach sprzedażowych za sierpień
Costa Coffee otworzyła nowy lokal w Warszawie
Zmiany dotyczące zasad organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży
Odradzam nocleg w Zakopanem (ul. Kasprusie 10 i ul. Strążyska 2g)