Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Zobacz także
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony lot
Jeśli pasażer sam załatwi sobie lot zastępczy, może nie dostać odszkodowania za opóźnienie
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargi na Pakiet Mobilności
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do bezpieczeństwa
Iberia i Finnair wypłacą odszkodowania
Pasażerowie fińskich linii lotniczych Finnair oraz hiszpańskiej Iberii domagają się odszkodowań za opóźnienie lotów o kilka godzin. Zgodnie z rozporządzeniem Trybunału Konstytucyjnego nr 261/2004 w przypadku odmowy przyjęcia na pokład lub odwołania, tudzież dużego opóźnienia lotów, przewoźnik musi zapewnić odszkodowanie w postaci rekompensaty pieniężnej.
Zadośćuczynienia za niepotrzebne nerwy i stracony czas domaga się pasażer Finnaira. Jak mówi, jego rejs był zaplanowany na przedpołudnie 30 lipca 2006 roku. Leciał wówczas z Barcelony do Helsinek. Mimo, iż stawił się na lotnisku kilka godzin wcześniej, dopiero późnym wieczorem został przewieziony do Helsinek specjalnym lotem. Jego roszczenia wynoszą 400 euro.
Fiński przewoźnik tłumaczy zaistniałą sytuację strajkiem pracowników lotniska w Barcelonie. Z tego powodu Finnair musiał zreorganizować swoje loty. Wśród poszkodowanych było więcej osób ale tylko jeden pasażer zdecydował się dochodzić swoich praw w sądzie.
Europejski Trybunał Sprawiedliwości orzekł, że wina leży po stronie przewoźnika i ten bezwzględnie musi wypłacić odszkodowanie. Nadzwyczajne okoliczności jak chociażby strajk, zmuszające do modyfikacji połączeń, nie mogą usprawiedliwiać odmowy przyjęcia na pokład ani też zwalniać przewoźnika z obowiązku wypłaty zadośćuczynienia pieniężnego. Ponadto Finnair przesuwając godziny lotów, samodzielnie wybrał pasażerów, którzy mogą kontynuować lot, jednocześnie pozbawiając innych jakiejkolwiek ochrony.
Pasażerowie Iberii, którzy mieli wykupione bilety na lot łączony z hiszpańskiej A Coruny do Santo Domingo nie zostali wpuszczeni na pokład w Madrycie. Pierwszy rejs opóźniał się i przewoźnik zdążył już anulować karty pokładowe mężczyzn na rejs do stolicy. Mimo, iż opóźnienie samolotu okazało się niewielkie pasażerowie nie zostali wpuszczeni na pokład samolotu, bowiem ich miejsca zostały przydzielone innym pasażerom. Hiszpanie spędzili noc na lotnisku, w efekcie dotarli do celu z 27-godzinnym opóźnieniem. Wysokość odszkodowania, którego zażądali wyniosła 600 euro dla każdego z nich.
W tym przypadku orzeczenie Trybunału było takie samo jak w przypadku Finnaira - "odmowa przyjęcia na pokład". Winę ponosi tylko i wyłącznie przewoźnik. To Iberia błędnie przyjęła, że Hiszpanie nie zdążą na kolejny lot i sprzedała ich miejsca innym pasażerom. Zatem niezależnie od tego, co było faktycznym powodem przewoźnik musi wypłacić odszkodowanie - orzekł ETS.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Warsaw Presidential Hotel z
Wyrok w sprawie kolejnej skargi
Michał Fijoł znów prezesem PLL
Dział dla turystów:
Katowice Airport ostrzega przed
IGHP: początek roku tradycyjnie przyniósł hotelom niską
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
PKP sprzedaje nieruchomości w Małopolsce
Trójmiasto: sanepid skontroluje większość restauracji
Serce Renu w szwajcarskiej Gryzonii
Hotelarzu pilnuj swoich gwiazdek
Hotelowe gwiazdki cokolwiek gwarantują?
Linie lotnicze - kto stracił, a kto zyskał
OLT Express - 12 połączeń mniej
Poznań: XX Przegląd Książki Krajoznawczej i Turystycznej
Warszawiacy na Hel, Poznaniacy do Karpacza
Dokąd wybrać się na city break?
Nowe połączenie na Wyspy Kanaryjskie z Wrocławia