TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






KE chce ujednolicenia kontroli ruchu lotniczego

Komisja Europejska ponownie postanowiła podjąć działania mające doprowadzić do likwidacji różnic w prowadzeniu kontroli ruchu lotniczego. Najważniejsze kwestie były dyskutowane w trakcie Single Sky Committee, posiedzenia zorganizowanego w Brukseli.


Cele jakie stawia sobie Komisja Europejska mają być dalekosiężne. Poza kwestia bezpieczeństwa, zakładane jest podjęcie działań mających doprowadzić do zwiększenia przepustowości przestrzeni powietrznej, oraz zwiększenia wydajności systemu zarządzania ruchem lotniczym. Zorganizowane w Brukseli spotkanie ma pozwolić na ustalenie najważniejszych wytycznych, dotyczących zakresu oszczędności i redukcji opóźnień lotniczych.

Kwestie dyskutowane w Brukseli nie budzą entuzjazmu Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu Lotniczego w Polsce. Przedstawiciele Związku wskazują, że jeśli rzeczywiście nowe ustalenia zostaną przyjęte, to przyniosą one jedynie obniżenie standardów bezpieczeństwa. Realizacja postulatów wymagać będzie bowiem kolejnych oszczędności. Polski Związek nie jest jedynym, który wyraził swój sprzeciw. Podobne stanowisko zajęli też przedstawiciele kontrolerów lotów z całej Europy.

"Nie jesteśmy przeciwni idei Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (ang. Single European Sky - SES), ale rozwiązania proponowane dla Polski przeczą zdrowemu rozsądkowi" - informuje Janusz Janiszewski, przewodniczący ZZKRL. "Do dalszego rozwoju lotnictwa u nas niezbędne są inwestycje, a nie kolejne cięcia kosztów."

Obecnie Polska jest jednym z krajów, gdzie koszty transportu lotniczego są najtańsze. W życie został już wprowadzony jeden z głównych celów SES, zakładający maksymalne wyprostowanie tras. Pozwala to uzyskiwać pewne oszczędności na zużyciu paliwa.

"Jeśli Polska ma spełnić wymogi, które muszą być zrealizowane w latach 2015 - 2019, PAŻP musi na przykład jak najszybciej zakupić niezbędne radary oraz urządzenia radionawigacyjne" - wskazuje Janiszewski. Jego zdaniem dobrych rozwiązań należy szukać gdzie indziej. "Jeśli chcemy wspierać przewoźników, to nie można tego robić kosztem bezpieczeństwa, ale musimy zacząć inwestować w kadry, rozwijać system zarządzania ruchem lotniczym i zwiększać przepustowość".




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Komisja Europejska bezpieczeństwo lotnictwo kontrola Single Sky Committee ruch lotniczy Bruksela Związek Zawodowy Single European Sky




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję