Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Gdzie najtańsze Last Minute?
W najnowszej Analizie Cen Imprez Turystycznych autorzy pokusili się o sprawdzenie jak wygląda kształtowanie się cen imprez turystycznych na trzy i cztery tygodnie przed wyjazdem, czyli w okresie 22.04-5.05.2013.
W bieżącym roku termin ten pokrywa się w przybliżeniu z terminem długiego weekendu majowego (27 kwiecień - 5 maj) i w związku z tym wnioski nie mogą wnosić wartości poznawczych o charakterze uniwersalnym, a analiza ta została pomyślana jako pierwszy sygnał rozszerzenia palety terminów, w których ceny będą monitorowane
Róźnice w średnich cenach majowego last minute wobec cen pełni sezonu (high season) są najmniejsze dla kierunków całorocznych takich jak: wybrzeże egipskie , czy Synaj i w przypadku wyjazdów 7 dniowych do czterogwiazdkowego hotelu w wersji All Inclusive wynoszą odpowiednio: 160 złotych i 122 złote. To wyraźnie kontrastuje z sezonową Turcją, gdzie w przypadku Riwiery - średnie różnice między wyjazdami last minute a high season wynoszą ponad 730 złotych, a dla Turcji południowo-zachodniej - 500 złotych. Również średnia różnica całorocznych Wysp Kanaryjskich jest znacznie mniejsza (535 złotych) od różnicy odnośnych cen na hiszpańskim wybrzeżu (około 1800 złotych).
"Oznaczać to może, że znacznie lepszych okazji do poszukiwań mocno przecenionych wyjazdów dostarczać mogą kierunki sezonowe" - komentuje dane z Analizy Last Minute Andrzej Betlej, współzałożyciel TravelDATA i dodaje: "Wyraźnie większe relatywne zniżki na tureckiej Riwierze - pomimo faktu, iż jest ona tańsza od pozostałej części Turcji, świadczyć mogą o pewnej nadpodaży ofert na tym kierunku. Jeszcze większe różnice cen na Krecie wobec Turcji południowo-zachodniej, przy podobnym poziomie cenowym (czyli dużo większa przecena procentowa) świadczyć mogą o tym samym zjawisku odnośnie głównej wyspy greckiej."
Cotygodniowa Analiza Cen wyjazdów wakacyjnych (high season) pokazuje, że początek kwietnia przyniósł wyraźne zwyżki cen oferowanych imprez turystycznych na wszystkich kierunkach i niemal we wszystkich biurach podróży. Ma to zapewne związek z zakończeniem I kwartału, wraz z nim części promocji cenowych udzielanym touroperatorom przez hotele z tytułu wczesnych rezerwacji. Średnia ważona cena wyjazdów 7 dniowych w wersji All Inclusive wzrosła o 39,90 złotego. Najmniejszą zwyżkę cen odnotowały obiekty 3* do 3,5* - o 19,80 złotych, większą 4* do 4,5* - o 30,70 złotych, a największą obiekty pięciogwiazdkowe 5* - o 66,70 złotych. W przekroju kierunków najbardziej podrożały Portugalia - o 111 złotych, Turcja - o 62,90 złotych oraz Bułgaria - o 58,10 złotych. Nieco mniejszą skalę wzrostów cen zanotowano w Tunezji - o 53,80 złotych oraz na popularnych kierunkach jakimi są Hiszpania - o 40,70 złotych oraz Grecja - o średnio 37,80 złotych.
"W pełnym przekroju 10 najważniejszych kierunków i oferowanych na nich grup produktów (10 z wyżywieniem all inclusive i 2 z dwoma posiłkami), pomimo wyższych od przeciętnych podwyżek cen, pozycję najbardziej konkurencyjnego cenowo touroperatora zachowała Itaka" - komentuje Jacek Dąbrowski, współzałożyciel TravelDATA i dodaje: "Biuro to aż w pięciu (na 12) wspomnianych grupach produktów oferowało najlepsze lub drugie najlepsze średnie ceny, wyprzedzając w tym względzie lidera początkowej fazy oferty first minute, czyli Wezyr Holidays, a także 7islands oraz GTI, które poprawiło pozycję dzięki mniejszym niż inni ostatnim podwyżkom. Konkurencyjną pozycję poprawiła też grupa Rainbow Tours, dzięki atrakcyjnej cenowo ofercie prezentowanej przez spółkę córkę Bee Free na obu kierunkach egipskich oraz w Tunezji".
Z pełną treścią raportu Wczasopedii można zapoznać się poniżej:
Możesz także pobrać plik: turinfo_20130409_wczasopediapartner20130408skrot.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Flatigo rozwiąże problemy turystów?
Według Wizz Air`a Lublin leży w Rosji?
Ryanair fałszował dokumenty - odchudzał samoloty?
Kusząca propozycja spod samiuśkich Tater
Hotele dźwignią branży turystycznej Warmii i Mazur
Gdzie polecimy z Wrocławia w wakacje 2012
Gessler promuje rzeszowskiego Hiltona
Co przygotował na zimę Rainbow Tours?
Ryzyko przelotów grupowych - podsumowanie konferencji
Turyści zwiedzają z aplikacjami mobilnymi
Moskwa chce ułatwić życie zagranicznym turystom