Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
- specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
- KRAKÓW - Specjalista ds. Sprzedaży Podróży
Ile kosztuje własne biuro podróży?
Rozporządzenie Ministra Finansów dotyczące wysokości minimalnej sumy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej wymaganej w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i pośredników turystycznych już za kilka dni wejdzie w życie. Projekt rozporządzenia od początku budził wiele kontrowersji - od 13 maja 2013 branża będzie musiała zmierzyć się z jego następstwami.
Rozporządzenie MF przede wszystkim określa wysokości minimalnej sumy gwarancyjnej w oparciu o rodzaj wykonywanej działalności turystycznej. Wymusza również nowy sposób naliczania gwarancji - na podstawie dochodu deklarowanego, a jeśli organizator przekroczy wspomniany dochód wówczas konieczna będzie zmiana sumy gwarancyjnej.
Nowe rozporządzenie to przede wszystkim większe obostrzenia dla podmiotów rozpoczynających działalność. Co ciekawe wysokość gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej ma być naliczana nie, jak dotychczas, na podstawie obrotów przedsiębiorstwa z poprzedniego zamkniętego roku obrotowego, lecz według przychodu "deklarowanego na okres najbliższych 12 miesięcy na który ma zostać zawarta umowa gwarancji" - czytamy w rozporządzeniu. Z kolei w przypadku gdy organizator lub pośrednik turystyczny wykonuje jednocześnie działalność w więcej niż jednym zakresie, minimalna wysokość sumy gwarancyjnej ma być określana na poziomie wyższej wartości procentowej lub kwotowej właściwej dla zabezpieczenia finansowego wykonywanej działalności. Jednym słowem gwarancja będzie dostosowana do rozmiarów działalności.
W rozporządzeniu pojawia się też przepis mówiący o tym, że jeśli w ujęciu rocznym przekroczony zostanie przychód, podwyższenie sumy gwarancyjnej powinno nastąpić proporcjonalnie.
Nowe przepisy, w tym podwyższenie sumy gwarancyjnej na pewno skuteczniej wyeliminują z rynku usług turystycznych słabiej dokapitalizowane firmy. Jeżeli kwota ubezpieczenia okaże się zbyt wysoka dla przyszłego organizatora już na wstępie będzie to oczywisty sygnał by w ogóle nie rozpoczynać działalności. Brak wystarczających środków pieniężnych powinien z góry przekreślać jego możliwości działania w tym sektorze.
Poniżej prezentujemy pełną treść rozporządzenia:
Możesz także pobrać plik: turinfo_20130506_511.pdf
Projekt rozporządzenia, który ukazał się kilka tygodni temu wzbudził wiele kontrowersji. Warto jednak zauważyć, że zmiany w ustawie o usługach turystycznych zapoczątkują podjęcie konkretnych działań w związku z powołaniem Funduszu Turystycznego, którego branża tak bardzo się obawia, a którego wejście w życie jest nieuniknione.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Milion na założenie biura podróży
[2013-05-06 18:57 195.117.224.*]
tytuł jak zwykle nieadekwatny do treści artykułu. Wiadomo, że każdy chce aby jego teksty były czytane, ale tego typu praktyki powodują, że portal jest postrzegany za śmieciowe źródło informacji odpowiedz »
Na biuro trzeba mieć kapitał, a nie tylko etuzjazm...
[2013-05-06 19:40 83.5.127.*]
Komentarz jak zwykle przywalający się :) Ubezpieczenia i formalności to dziś zmora każdego kto chce zacząć działanie na poważnie - bo biuro, meble i komputer można mieć za śmieszne pieniądze - nie to co kiedyś... Te nowe regulacje nie są złe - może przynajmniej będzie mniej gołopupców, którzy mając w kieszeni kilka tysięcy startują jako organizatorzy i zbijają ceny, bo tym najłatwiej konkurować... odpowiedz »
Na biuro trzeba mieć kapitał, a nie tylko etuzjazm...
[2013-05-07 11:52 83.19.133.*]
Chyba ktoś obraża uczciwie pracujących ludzi, którzy stali się ofiarą kombinatorów w większości dużych biur, nie wspominając o największych jak Triada i Sky club - to wcale nie byli gołodupce, a właśnie przez to, że były to tak duże biura a skutek ich bankructwa był najdotkliwszy , teraz Ci "gołodupce", którzy działali w imię etyki biznesowej stają się ofiarami tego typu regulacji prawnych. I na grzyba są te całe izby turystyczne organizacje branżowe , co to niby reprezentują branże i działają w obronie interesów branży. Deregulacja zawodu przednika miejskiego, pilota, czy też obecne nowe wyższe gwarancje to chyba nie jest spektakularny sukces działaczy na rzecz interesów uczciwych, chcących legalnie , lecz nie koniecznie na skalę globalną) pracować. czy to źle?
p.s. ciekawe czy mój przedmówca nazywający ludzi w branży "gołodupcami" posiada tylko tak zasobne słownictwo, czy też może ( a mam nadzieję, że na pewno) również bardzo zasobne konto.
Ludzie szanujmy się i nie dopieprzajmy wzajemnie, bo w tzw. między czasie korporacje i zachodni kapitał nas zjada, a my stajemy się wyrobnikami pracującymi za kilkaset złotych właśnie u tych bogatych. co się stało z bazarkami, małymi sklepami, dzięki którym kiedyś zasobnie żyły sobie całe rodziny, kształciły dzieci, właśnie kupowali wakacje w biurach podróży, dużo częściej robili zakupy.
chciałabym zwrócić uwagę mego przedmówcy i innych cieszących się z tego, że przykręca się śrubę kolejnym zawodom w imię obrony interesów globalistycznych, że w imię powiedzenia "ludzie, ludziom zgotowali ten los" ciesząc się z takich posunięć, to Państwo szykujecie straszny los swoim dzieciom. One też nie będą mogły uczciwie założyć malutkeigo interesu, który będzie miał szanse uczciwie , choć może skormnie działać. Będą tylko wyrobnikami tych z KASĄ , tych fajnych ludzi z KASĄ.
Zobaczycie PAństwo jak na jesieni , (kiedy to wszystkie biura bedą musiały poprzedłużać swoje gwarancje na nowych warunki), padnie wiele biur . To pozostali dopiero dadzą do wiwatu. Przypuszczam, że z upadku gołodupców cieszył się szanowny Klient, który to w czasach regresji gospodarczej rządzi rynkiem kupując co chce , za ile chce . Powiedzieć należy, że raczej kupuje się teraz wszystko w dumpingowych cenach. "A CO BEDĘ PŁACIŁ WIĘCEJ", wyżyłować gołodupców , niech padną. Przyjdą inni !!!! n
tylko drogi PAnie/ Pani wy też w pewnej chwili stajecie się tym, który chce zarabiać, żeby móc wydać. I wtedy was kiwają i wykorzystują, bo nie chcą kupić niczego za uczciwą cenę. Czy nie maluję się wtedy na Państwa twarzach ździwienie, dlaczego mnie tak ktoś traktuje?
Apeluję drodzy moi - zastanowcie się do czego to wszystko prowadzi. już nie ma pracy dla młodych. budowlanka pada . na 1 kupującego mieszkaniejuż jest 20 ofert sprzedaży.sklepy, bazary padają bo dyskonty, hipermarkety im zabierają klientów. Bo internet zabiera im i nam - turystyce klientów. kto w tym kraju będzie płacił podatki? skoro on line za pomocą portali robimy rezerwacje ( super tanie) , skoro bilety lotnicze kupujemy on line , skoro wszystko rezerwujemy poza krajem? gdzie trafają podatki z tych i innych transakcji? przecież nie do Polski,
A ZUs, drogi, szkoły , komfortowe życie - chcecie wieść w Polsce. No chyba, że obrażeni , że jest tak źle - wyjeżdżacie za granicę? Tylko jak wszędzie się rypnie do końca to pierwsi dostaniecie kopa z tych krajów, bo stanowicie konkurencję dla tubylców.
piszę w ten sposób, bo krew mnie zalewa na taki bezmyślny bełkot o gołodupcach itd.
KOCHANI DOCHODZĘ DO WNIOSKU, ŻE CHYBA MYŚLENIE JUŻ BOLI , SKORO GO CORAZ MNIEJ W NASZEJ CODZIENNOŚCI.
mnie już tylko może żal za d... ściskać, bo chyba niewiele już moge zrobić.
szacunek dla wszystkich, którzy cierpią w ukryciu, bo mimo tego co mogą zaoferować jako ludzie, profesjonaliści z ogromnym doświadczeniem zawodowym wciągani są w czarną dziurę niebytu w naszym opiekuńczym Państwie. odpowiedz »Na biuro trzeba mieć kapitał, a nie tylko etuzjazm...
[2013-05-07 12:24 94.254.129.*]
bardzo dobra, wyważona i rzeczywista wypowiedz..... odpowiedz »
Na biuro trzeba mieć kapitał, a nie tylko etuzjazm...
[2014-02-07 17:33 91.196.215.*]
wiedza jest najważniejsza !!! odpowiedz »
Na biuro trzeba mieć kapitał, a nie tylko etuzjazm...
[2013-05-07 13:33 91.198.121.*]
Racja. Niektórzy nie dostrzegają, że są na stole, a nie przy stole. Że nie dostają Menu ale są w nim. A Rekiny z branży (niekoniecznie krajowej) już zataczają kręgi. Myślenie, przewidywanie i reagowanie niestety nie jest domeną większości. Tylko czy ich los jest już przesądzony ? odpowiedz »
Na biuro trzeba mieć kapitał, a nie tylko etuzjazm...
[2013-05-07 14:13 83.0.179.*]
Gratuluję udanej odpowiedzi! To co Pani napisała jest dokładnym opisem rzeczywistości. Zdumiewa mnie to, że są ludzie cieszący się tak otwarcie z dramatów życiowych innych ludzi. Przecież po praktycznym zamknięciu dostępu do wykonywanej wcześniej pracy, jakaś grupa ludzi pójdzie na bruk. A ci co zostaną w wielkich korporacjach, żyli będą z jeszcze większym strachem drżąc przed utratą pracy. odpowiedz »
Na biuro trzeba mieć kapitał, a nie tylko etuzjazm...
[2013-05-07 14:15 83.25.123.*]
racja. dzięki za otworzenie oczu! odpowiedz »
Milion na założenie biura podróży
[2013-05-07 17:26 77.254.153.*]
Milion na założenie biura podróży
[2013-05-07 19:56 89.73.11.*]
A jednak ta grupa, która czekała na intratne stanowiska, doczekała się! To głównie oni zjedzą te wpłacane przez biura pieniądze. Dobrze by było, aby Ci, co płacą, mieli kontrolę nad tymi, którzy zarządzają ich pieniędzmi. To administracja położy nasz kraj. Zresztą może to tylko pretekst, aby ze źródła turystycznego wyciągnąć pieniądze i podreperować budżet państwa?
Mówi się, że Polskę podtrzymuje średnia klasa, a nie najbogatsi. A teraz tę średnią klasę bezpardonowo się kosi. Mniej podatków, a więcej bezrobotnych. Czy o to w tej regulacji chodziło? Czy też ustawodawcy nie mają szerszego spektrum, aby to zobaczyć?
Głupota tych przepisów polega na tym, że kosi się tych, którzy nigdy nie obciążyli ubezpieczycieli, bo żadnych wpadek nie mieli. I tak naprawdę prowadzą działalność bez ryzyka.
Kuriozalny jest przepis:
"Roczny przychód... deklarowany na okres najbliższych 12 miesięcy na potrzeby określenia
minimalnej wysokości sumy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej nie może być niższy niż roczny przychód osiągnięty w roku obrotowym poprzedzającym rok zawarcia umowy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej."
A jak to się ma do kryzysu, kiedy spadek w tym roku wynosi ok. 30-40%. W jaki sposób prognozować przychody. A czy sam minister finansów daje radę prognozom?
Mój śp. ojciec mówił, że największym złodziejem jest państwo. I miał rację! Samo państwo wyniszcza obywateli. Dobrze mają się jeszcze Ci, co u żłobu, ale to do czasu, Mości Panowie. odpowiedz »Milion na założenie biura podróży
[2013-05-07 20:13 89.73.11.*]
Jeśli policzy się Ubezpieczenie biura + VAT + dochodowy + ZUS, to ile może zostać w rękach przedsiębiorcy? Nie wiadomo, czy śmiać się, czy płakać. Głupota ludzka jest jak Kosmos - niczym nie ograniczona. W tej głupocie przodują urzędasy, których nie stać na policzenie skutków swoich decyzji. Przy takiej wysokości ubezpieczenia (dla nas to haracz, bo nasza działalność nie niesie ryzyka i mamy pokrycie w majątku) sami padniemy, ale ze złośliwą satysfakcją będziemy patrzeć na rezultaty tych regulacji.
To zresztą nie ubezpieczenie, tylko tak naprawdę dodatkowy zastrzyk dla państwa. Jesteśmy tak naprawdę jeleniami, bo jakoś na duże apanaże dla aparatu administracyjnego starcza. odpowiedz »Milion na założenie biura podróży
[2013-05-07 21:12 89.73.10.*]
bo urzędasy nie mają interesu cokolwiek liczyć. mają interes przetrawać jak najdłużej na stołkach do których się dorwali. odpowiedz »
Milion na założenie biura podróży
[2013-05-08 09:49 77.255.117.*]
Głupota!!! zamiast wspierać i pozwalać na rozwój, to wykończą tym małe rodzinne firmy działające lokalnie a w grze zostaną same korporacje i zagraniczni inwestorzy. Brawo dla urzędasów - ciekawe ilu z nich prowadziło własną działalność turystyczną? odpowiedz »
Milion na założenie biura podróży
[2013-05-08 10:36 87.207.110.*]
2 może 3 duże firmy sobie poradzą jedna musi mieć już problem bo zbiera/zebrała od Agentów zabezpieczenia pod własną działalność, a to już szczególnie powinno zaniepokoić Marszałka odpowiedz »
Milion na założenie biura podróży
[2013-05-08 14:04 195.150.70.*]
Niech żyje korporacja ubezpieczeniowo - urzędnicza. Gratulujemy, sto lat życia i jeden dzieł dłużej a skończy się turystyka zorganizowana. Teraz Panowie i Panie do internetu i powodzenia czarnej i szarej działalności. odpowiedz »
Milion na założenie biura podróży
[2013-05-10 07:18 89.73.11.*]
Nowe przepisy wykończą tych, którzy nie generują strat. Przede wszystkim w dużej mierze padnie turystyka szkolna. Biuro przy takich ubezpieczeniach będzie tylko pracować dla państwa (głównie na apanaże dla urzędasów) - a więc padnie. Marże przy wycieczkach szkolnych są niskie. Przerzucić koszty ubezpieczenia na rodziców dzieci się nie da, bo nie będzie ich stać na drogie wycieczki. Koło się zamyka. TURYSTYKA SZKOLNA, NIE GENERUJĄCA STRAT, PADA.
Co da ta "regulacja": 1. Upadek szkolnej turystyki. 2. Upadek firm, które nie generują strat. 3. Powiększenie bezrobocia. Czy naprawdę o to chodziło w tej regulacji? Czy tylko wesprzeć budżet państwa za wszelką cenę. A może tak zacząć od regulacji płac urzędasów. To one są przyczyną finansowej degrengolady!
Jak tak dalej pójdzie to wytrzymałość ludzi się skończy Mości Panowie. Zabierzcie bogatym, a nie tym, którzy starają się jakoś przetrwać. odpowiedz »Milion na założenie biura podróży
[2013-05-11 00:37 178.37.225.*]
a ja nie mogę sie doczekać chwili kiedy miarka poczynań rządu doprowadzi do wrzenia większą część społeczeństwa...Czekam na dzień kiedy wyjdziemy na ulice pokazać tej rządzącej Obłudzie jak bardzo mamy już ich dość- odpowiedz »
Milion na założenie biura podróży
[2013-05-14 13:34 46.229.155.*]
Witaj szara strefo! odpowiedz »
Ile kosztuje własne biuro podróży?
[2013-05-18 20:32 89.230.101.*]
No cóż globalizacja. Małe pewne biura nie mają szans istnieć. A turystyka szkolna opierała się głównie na takich maluchach. Wielkim się nie opłacało. No cóż witaj szara lub czarna strefo. Tylko co da podniesienie gwarancji branży turystycznej?. Upadki. Niech żyje lobby ubezpieczycieli i durni urzędnicy naszego państwa. Myślenie boli. Więc lepiej pierdzieć w stołki i nie myśleć. No cóż globalizacja? a może durnota?. odpowiedz »
Milion na założenie biura podróży
[2014-01-18 23:54 178.37.138.*]
ludzie, którzy to wymyślają powinni iść do psychiatryka!!! nie jesteście sobie w stanie wyobrazić jak dużo jest firm, które nie mają żadnych ubezpieczeń a zajmują się organizacją imprez!!! Kochani to nie jest ochrona klientów a to jest wyeliminowanie z rynku małych, uczciwie i ciężko pracujących małych organizatorów, którzy uczciwie płacą podatki bo uczciwie pracują a nie kombinują i nie udają fundacji, stowarzyszeń, biur pielgrzymkowych, nie działają przy czarnych gdzie nasi decydenci nie ośmielą się wydać żadnego przepisu, który by im ograniczył dochody. Jeśli pracujesz uczciwie to dostajesz po głowie jak jesteś ww to nie musisz odprowadzać podatku dochodowego ani vat. Moja córka była na sylwestra na wycieczce i znalazła tzw biuro podróży alternatywne, wpłacała jak wszyscy zaliczkę 50pln a resztę do ręki bez kasy fiskalnej, bez jakiegokolwiek dokumentu przyjęcia pieniędzy, jak czytam ile obostrzeń czeka uczciwie pracujących i oddających do Państwa podatki to ciśnie się pytanie - głupcy, po co to robicie??? kombinujcie jak większość Wallenrodowie a nie myślcie mylnie, że to państwo Wam za to podziękuje i Was doceni dzięki rzetelnym przepisom. W Polsce są przepisy dla tych co obchodzą podatki a nie dla uczciwych, zaczyna się na górze a kończy na dole. Nie bądźcie naiwni.!!! odpowiedz »
Milion na założenie biura podróży
[2014-01-20 13:43 31.6.138.*]
Nic dodać, nic ująć. Może tylko to, że Państwo strzela sobie w kolano.
Państwo żyje głównie z podatków małych i średnich firm. To one przynoszą dochód - może w małych woreczkach, ale powstaje z nich spora góra. Duże firmy po to zatrudniają tylu prawników i finansowców, aby wymyślali, jak nie płacić lub zaniżać podatki. To duże firmy poprzenosiły się do innych państw i tam płacą korzystniejsze podatki. A polskie Państwo ma figę.
Poza tym, ze względu na obciążenia finansowe, szara strefa aż dudni, a będzie jeszcze gorzej.
Dzięki nowemu Rozporządzeniu stracą wszyscy - Państwo, drobne przedsiębiorstwa, dzieci wyjeżdżające na profesjonalnie przygotowane, stosunkowo niedrogie wycieczki. Czy na pewno to o to chodziło?
Nie chciałabym być państwowym urzędnikiem pracującym przy takich ustawach. Nie mogłabym spać, myśląc, ile osób skrzywdziłam, ile wysłałam "na bruk", ile przez to straci źródło utrzymania i pracę, którą kocha.
W "Hamlecie" padają słowa: "Jest coś chorobliwego w państwie duńskim."
Państwo urzędnicy, odnoszą się one jak najbardziej do naszego kraju. Cierpliwość na głupotę już wyczerpuje się!!! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Wakacje 2025 dobrze się
Rainbow inwestuje w hotel z
Dokąd można nadać bagaż
Dział prawo i podatki:
Sebastian Ebel pozostanie na czele
Starsze aktualności:
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Nad Bałtykiem gotowi na ferie
Miasta apelują o uregulowanie najmu
Dokąd na ferie z biurem
Nietrzeźwy instruktor narciarstwa uczył turystów
Klienci upadłego biura wracają do kraju
KE ogłasza konkurs dla branży turystycznej
Pekin: trwa budowa najwyższego budynku
Nowe biura podróży na liście, nawet Aquamaris
Przetarg na zakup wagonów PKP Intercity rozstrzygnięty
Bliski sukces tanich linii lotniczych
Bułgaria akceptuje wizy Schengen
Konferencja Inwestycji Hotelowych
Krakowski Salon Turystyczny już w kwietniu