TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Organizator o Targach ITM

Już w czwartek, w Centrum Expo XXI w Warszawie, odbędzie się III edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw. Aby przybliżyć Państwu to branżowe wydarzenie prezentujemy wywiad z Rolandem Sprung, organizatorem ITM Warsaw.


Targi ITM są młodą imprezą, która od razu została bardzo dobrze przyjęta przez branżę. Jak to się udało osiągnąć?

R.S: Dziękuję za pozytywną ocenę naszych targów. Moim zdaniem branża polubiła ITM Warsaw z kilku powodów. Jednym z nich jest  termin na początku roku idealnie dopasowany do cyklu zakupowego produktów turystycznych (eksperci z branży na pewno zwrócili uwagę na fakt, że nasi konkurenci z ulicy Marsa w Warszawie przesunęli termin swoich targów bliżej naszej imprezy) oraz to, że bardzo intensywnie pracujemy nad tym, by nasi wystawcy podczas organizowanej przez nas imprezy mieli możliwość spotkać klientów, z którymi będą robić interesy.

Czy znaczy to , że Państwa wystawcy podczas ITM będą mogli spotkać tylko swoich ewentualnych partnerów biznesowych?

R.S: Nie, oczywiście nie zapominamy także o klientach indywidualnych, a także o mediach. Na ich obecności również bardzo nam zależy.

Czy targi powstały i są rozwijane w oparciu o jakiś konkretny wzorzec?

R.S: Bacznie przyglądamy się i analizujemy to, co robi nasza konkurencja w kraju oraz np. ITB w Berlinie, czy EIBTM w Barcelonie - choć te dwie ostatnie imprezy to zupełnie inna liga… Interesujące rozwiązania dla biznesu mają do zaoferowania m.in. małe targi w Skandynawiii. Wypadkową naszych obserwacji rynkowych i naszych wyobrażeń o dobrej imprezie targowej jest format targów ITM: "leisure / business tourism", a więc targi konsumencko - biznesowe.

Branża w ostatnich latach sceptycznie podchodzi do imprez targowych i coraz więcej przedsiębiorców z nich rezygnuje, co należało by zrobić żeby tren trend odwrócić? Czy mają Państwo pomysł jak przyciągać nowych wystawców i uczestników?

R.S: By osiągnąć sukces trzeba po prostu organizować dobre targi, czyli takie, gdzie wystawcy widzą pozytywne ekonomiczne efekty swojej obecności na imprezie targowej. Tylko tak targi mogą wygrać konkurencję z innymi narzędziami marketingowymi i przeżyć w czasie dominacji Internetu.

W porównaniu z najważniejszymi, zagranicznymi imprezami targowymi, czego brakuje polskim targom turystycznym?

R.S: Brakuje przede wszystkim dobrej współpracy pomiędzy podmiotami publicznymi i organizatorami imprez targowych. Na przykład w Niemczech German Convention Bureau przez cały rok promuje targi IMEX we Frankfurcie n/Menem. Często odnoszę wrażenie, że tu nad Wisłą brakuje świadomości potrzeby by promować Polskę na polskich targach . Efektem tego jest to, wydawane są  naprawdę duże pieniądze na promocję Polski  na zagranicznych imprezach, a o targach krajowych trochę się zapomina.

Czy targi ITM na siebie zarabiają? Czy mogą Państwo zdradzić jakie są dodatkowe źródła finansowania poza opłatami za stoiska?

R.S: ITM jak prawdopodobnie każde młode targi są interesem do którego trzeba dokładać. Nie istnieje niestety żaden tajemniczy inwestor… Pracujemy intensywnie nad tworzeniem interesujących i wartościowych baz danych oraz budujemy wiedzę marketingową - w przyszłości może to być dla nas dodatkowe źródło przychodów.

Co należało by uczynić żeby tragi turystyczne były także imprezą dochodową dla organizatora?

R.S: Tę tajemnicę mógłbym zdradzić dopiero po otrzymaniu sowitego honorarium konsultanckiego. (śmiech)

Wielu uczestników poprzednich edycji podkreślało profesjonalizm targów ITM, co to w praktyce oznacza?

R.S: Między innymi piękne,  estetyczne stoiska oraz, a może przede wszystkim to, że nasi wystawcy widzą, mówiąc lakonicznie, że "jesteśmy po ich stronie" i pomagamy budować ich biznes -  ITM Warsaw odbywają się na początku roku, kiedy sprzedaż produktów turystycznych naprawdę się rozpoczyna. Nasze targi stały się dla branży znakiem, że "rok się zaczął i pora robić interesy".

Czy ITM będzie się dalej rozwijać w kierunku imprezy konsumenckiej czy biznesowej?

R.S: Pracujemy i będziemy pracować nad tym, by nasze targi odwiedzały cztery kluczowe dla nas grupy:
1. konsumenci z Warszawy i Mazowsza - najbogatszego regionu w Polsce
2. meeting planerzy i kupcy z korporacji i mniejszych firm
3. przedstawiciele biur podróży z całej Polski
4. dziennikarze i eksperci z branży turystycznej

Czym tegoroczna edycja będzie się różnić od dwóch poprzednich?

R.S: Tegoroczna edycja ITM Warsaw będzie o około 20% większa od poprzedniej. Mamy nowych i bardzo interesujących wystawców - m. in. Accor/Orbis, Jamajka, Izrael,  a Deutsche Zentrale fuer Tourismus po rocznej nieobecności wraca z German Convention Bureau. Kilku profesjonalnych tour operatorów oraz destination management companies (DMC) z Polski (np. Weiss Travel, Travel Projekt) będzie miało wspólne stoisko - na ITM zostanie po raz pierwszy zaprezentowany profesjonalny polski produkt.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
targi turystyczne ITM Międzynarodowe Targi Turystyczne ITM Warsaw Turystyki Biznesowej ITM Business Tourism Warszawa mice konferencje kongresy spotkania branża spotkań turystyka biznesowa shuttle-busy warsztaty Meet the Bidder Hosted Buyers impreza wywiad organizator Roland Sprung




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję