Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Rezydent Turystyczny - praca w Grecji.
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Organizator o Targach ITM
Już w czwartek, w Centrum Expo XXI w Warszawie, odbędzie się III edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw. Aby przybliżyć Państwu to branżowe wydarzenie prezentujemy wywiad z Rolandem Sprung, organizatorem ITM Warsaw.
Targi ITM są młodą imprezą, która od razu została bardzo dobrze przyjęta przez branżę. Jak to się udało osiągnąć?
R.S: Dziękuję za pozytywną ocenę naszych targów. Moim zdaniem branża polubiła ITM Warsaw z kilku powodów. Jednym z nich jest termin na początku roku idealnie dopasowany do cyklu zakupowego produktów turystycznych (eksperci z branży na pewno zwrócili uwagę na fakt, że nasi konkurenci z ulicy Marsa w Warszawie przesunęli termin swoich targów bliżej naszej imprezy) oraz to, że bardzo intensywnie pracujemy nad tym, by nasi wystawcy podczas organizowanej przez nas imprezy mieli możliwość spotkać klientów, z którymi będą robić interesy.
Czy znaczy to , że Państwa wystawcy podczas ITM będą mogli spotkać tylko swoich ewentualnych partnerów biznesowych?
R.S: Nie, oczywiście nie zapominamy także o klientach indywidualnych, a także o mediach. Na ich obecności również bardzo nam zależy.
Czy targi powstały i są rozwijane w oparciu o jakiś konkretny wzorzec?
R.S: Bacznie przyglądamy się i analizujemy to, co robi nasza konkurencja w kraju oraz np. ITB w Berlinie, czy EIBTM w Barcelonie - choć te dwie ostatnie imprezy to zupełnie inna liga… Interesujące rozwiązania dla biznesu mają do zaoferowania m.in. małe targi w Skandynawiii. Wypadkową naszych obserwacji rynkowych i naszych wyobrażeń o dobrej imprezie targowej jest format targów ITM: "leisure / business tourism", a więc targi konsumencko - biznesowe.
Branża w ostatnich latach sceptycznie podchodzi do imprez targowych i coraz więcej przedsiębiorców z nich rezygnuje, co należało by zrobić żeby tren trend odwrócić? Czy mają Państwo pomysł jak przyciągać nowych wystawców i uczestników?
R.S: By osiągnąć sukces trzeba po prostu organizować dobre targi, czyli takie, gdzie wystawcy widzą pozytywne ekonomiczne efekty swojej obecności na imprezie targowej. Tylko tak targi mogą wygrać konkurencję z innymi narzędziami marketingowymi i przeżyć w czasie dominacji Internetu.
W porównaniu z najważniejszymi, zagranicznymi imprezami targowymi, czego brakuje polskim targom turystycznym?
R.S: Brakuje przede wszystkim dobrej współpracy pomiędzy podmiotami publicznymi i organizatorami imprez targowych. Na przykład w Niemczech German Convention Bureau przez cały rok promuje targi IMEX we Frankfurcie n/Menem. Często odnoszę wrażenie, że tu nad Wisłą brakuje świadomości potrzeby by promować Polskę na polskich targach . Efektem tego jest to, wydawane są naprawdę duże pieniądze na promocję Polski na zagranicznych imprezach, a o targach krajowych trochę się zapomina.
Czy targi ITM na siebie zarabiają? Czy mogą Państwo zdradzić jakie są dodatkowe źródła finansowania poza opłatami za stoiska?
R.S: ITM jak prawdopodobnie każde młode targi są interesem do którego trzeba dokładać. Nie istnieje niestety żaden tajemniczy inwestor… Pracujemy intensywnie nad tworzeniem interesujących i wartościowych baz danych oraz budujemy wiedzę marketingową - w przyszłości może to być dla nas dodatkowe źródło przychodów.
Co należało by uczynić żeby tragi turystyczne były także imprezą dochodową dla organizatora?
R.S: Tę tajemnicę mógłbym zdradzić dopiero po otrzymaniu sowitego honorarium konsultanckiego. (śmiech)
Wielu uczestników poprzednich edycji podkreślało profesjonalizm targów ITM, co to w praktyce oznacza?
R.S: Między innymi piękne, estetyczne stoiska oraz, a może przede wszystkim to, że nasi wystawcy widzą, mówiąc lakonicznie, że "jesteśmy po ich stronie" i pomagamy budować ich biznes - ITM Warsaw odbywają się na początku roku, kiedy sprzedaż produktów turystycznych naprawdę się rozpoczyna. Nasze targi stały się dla branży znakiem, że "rok się zaczął i pora robić interesy".
Czy ITM będzie się dalej rozwijać w kierunku imprezy konsumenckiej czy biznesowej?
R.S: Pracujemy i będziemy pracować nad tym, by nasze targi odwiedzały cztery kluczowe dla nas grupy:
1. konsumenci z Warszawy i Mazowsza - najbogatszego regionu w Polsce
2. meeting planerzy i kupcy z korporacji i mniejszych firm
3. przedstawiciele biur podróży z całej Polski
4. dziennikarze i eksperci z branży turystycznej
Czym tegoroczna edycja będzie się różnić od dwóch poprzednich?
R.S: Tegoroczna edycja ITM Warsaw będzie o około 20% większa od poprzedniej. Mamy nowych i bardzo interesujących wystawców - m. in. Accor/Orbis, Jamajka, Izrael, a Deutsche Zentrale fuer Tourismus po rocznej nieobecności wraca z German Convention Bureau. Kilku profesjonalnych tour operatorów oraz destination management companies (DMC) z Polski (np. Weiss Travel, Travel Projekt) będzie miało wspólne stoisko - na ITM zostanie po raz pierwszy zaprezentowany profesjonalny polski produkt.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Popularna sieciówka ze
Ferie nad Bałtykiem lepsze niż rok
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
MSiT chce 10 strategii dla
Dział targi, konferencje, workshop:
Ruszył Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
POT przyznała rekomendacje na lata
Dział biura turystyczne:
TFG cieszy się z rekordowego 2024
Ruszył Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i
UOKiK nałożył ogromną karę na
Ceny wyjazdów na wakacje dalej w
Liczba Polaków odwiedzających Czechy
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Ruszył Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
II Olimpiada Umiejętności
OSAT chce chronić dane osobowe
Już niedługo na rynku pojawi się telefon Boeinga
Egipt: alkohol i bikini nadal legalne
Jest wam zimno? Będzie jeszcze zimniej.
Hotel Przyjazny Rodzinie - kto zwycięzcą?
IHG zaprojektował nową markę hoteli
Czarterowanie malej ilosci miejsc w samolocie - prosze o pomoc
Paryż wprowadzi zakaz wjazdu dla aut z silnikiem diesla?
Safpol Travel: Lubisz zaliczać? Zalicz 5 państw w tydzień!
Pociąg jeżdżącym placem zabaw dla dzieci
Koleje Mazowieckie zawieszają połączenia
North Fish stawia na kolejny lokal
Lublin: po co aktualizować stronę internetową?
Czarterowanie malej ilosci miejsc w samolocie - prosze o pomoc
Propozycje na majowy weekend: rowerem przez Szwecję
Europejskie Forum Prawa Turystycznego
W Balicach brudno, Wrocław najbardziej przyjazny
Ruch na trasach Finnair z Polski
McDonalds: mniejsza sprzedaż w Europie
Zacmienie słońca - jakie wrażenia
Apartamenty w Pomorie, Bulgaria, nad morzem Lato 2015