TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Pendolino przyjazne niepełnosprawnym?

Niepełnosprawni pasażerowie podróżujący Pendolino będą mogli kupić bilet w pociągu u konduktora bez żadnych dodatkowych opłat.


Jednak przedstawiciele PKP Intercity przestrzegają, że w całym składzie wyznaczono tylko dwa miejsca przystosowane dla niepełnosprawnych o ograniczonej mobilności. W związku z tym te osoby powinny swoją podróż zaplanować dużo wcześniej.

W przypadku dużego ograniczenia ruchowego pasażerów PKP oferuje również bezpłatną asystę przy wsiadaniu czy wysiadaniu z pociągu. Specjalną usługę należy zamówić minimum 48 godzin przed planowaną podróżą. Zgłoszenia można dokonać telefonicznie (19 757, +48 22 3919757) lub na stronie internetowej przewoźnika.

Pasażerowie poruszający się na wózkach inwalidzkich mogą liczyć na specjalne podnośniki pomagające przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu. Jednak tego typu urządzenie zostało zamontowane jedynie w trzecim wagonie. W tym samym wagonie specjalnie przystosowano też toaletę do potrzeb niepełnosprawnych. Dodatkowo znajduje się w nim tez przedział barowy oraz przedział obsługi konduktorskiej.

Ponadto przedziały wyposażone są w informacje w alfabecie Braille'a, a nazwy zbliżających się przystanków podawane są przez ogólny głośnik. W składzie znajdują się też specjalne systemy, które pozwalają na wezwania pracownika PKP Intercity lub WARS.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Pendolino niepełnosprawni udogodnienia pociąg zmiany przystosowanie podróż PKP Intercity




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję