Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Współpraca z biurem podróży - przygotowanie ofert
- Poszukiwana specjalistka d/s turystyki...
- REZYDENT HOTELOWY - KRETA / GRECJA
- specjalista ds. turystyki - TOMASZÓW MAZOWIECKI
- REZYDENT TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. rezerwacji rejsów - Gdańsk
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
Zobacz także
Niemcy chwalą turystów sportowych
Nowe połączenia z Kraków Airport
RateHawk rozszerza możliwości z powodu ESG
Kiedy prywatyzacja przewozów kolejowych?
Dzięki liberalizacji rynku przewozów kolejowych co roku odnotowuje się wzrost pasażerskich przewozów osobowych. Wejście na rynek prywatnych przewoźników może stanowić nie lada konkurencję dla państwowych linii kolejowych. Wydaje się, że w Polsce przewozy kolejowe z założenia nie mogą być dochodowe.
Lokalny czeski przedsiębiorca, Radim Janczura z powodzeniem obsługuje połączenie szynowe na trasie Praga-Ostrawa. Okazał się skutecznym konkurentem dla państwowych przewozów kolejowych. RegioJet Janczury może pochwalić się odnowionymi wagonami wyposażonymi w wi-fi, fotele lotnicze, dużym plusem jest miła i punktualna obsługa. Mimo, iż bilety na tych samych trasach co państwowe CzD są droższe to i tak obłożenie sięga 80-90 procent. Za podobnym przykładem postanowił podążyć inny czeski przedsiębiorca, Leosz Novotny. Oprócz krajowych połączeń zamierza inwestować w Europę. Niebawem zostanie uruchomione połączenie relacji Praga-Wiedeń.
Wraz otwarciem rynku transportu kolejowego w całej Unii powstało wielu prywatnych przewoźników. Sukces czeskich przedsiębiorców nie jest jedyny. Zarezerwowane niegdyś dla kolei brytyjskich i francuskich połączenie pod Kanałem La Manche obecnie jest z powodzeniem obsługiwane przez państwowy Deutsche Bahn. To jeden z wielu przykładów.
W Polsce takim przykładem są Koleje Mazowieckie, które z powodzeniem w ciągu pół roku działalności zarobiły 10 mln złotych i są we władaniu ponad 20% rynku przewozów pasażerskich.
W Polsce na modernizację torów kolejowych w latach 2077-2013 przeznaczono 5,3 mld euro funduszy. Mimo zakupu nowoczesnych składów, na większości trakcji pociągi nie są w stanie rozwinąć większej prędkości, niż 80 km/h.
Prywatni przedsiębiorcy to już realne zagrożenie dla państwowych linii kolejowych. Świadczy o tym fakt, iż nawet jedna z państwowych spółek PKP Intercity inwestująca w najbardziej dochodowe kierunki zakończyła miniony rok z pokaźną stratą.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Prywatni przedsiębiorcy zdobywają rynek kolejowy
[2012-10-18 12:39 78.8.191.*]
Praca dodatkowa dla każdego. 15 zł / h. Wprowadzanie danych na stronach www, wypełnianie ankiet internetowych. 3-5 godzin dziennie. Krótkie CV proszę kierować pod adres mailowy: agnescio@wp.pl odpowiedz »
Dział centra informacji i promocji:
Dział dla turystów:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
DiveTop3 Kawiarnie. Tajemniczy klienci sprawdzili kawiarnie w Polsce
Bolączki restauratorów - gotować każdy potrafi?
EasyJet wprowadza system przydziału miejsc (płatny)
Dla kogo 13 okaże się szczęśliwa?
Czechy zapraszają miłośników jedzenia
50 piętro Sky Tower będzie otwarte dla turystów
Lufhansie grozi ponowny strajk?
Uwaga na farbowaną wieprzowinę
Ciekawostki na temat PKP Intercity
Funpass - karta rabatowa do parków rozrywki
Jak efektywnie sprzedawać usługi hotelowe?