Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Zobacz także
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
UE szykuje zmiany w przepisach dot. czasu pracy kierowców
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
Nowy przewoźnik na czarnej liście UE
Sąd UE rozpatrywał skargę Wizz Air
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargi na Pakiet Mobilności
Czas pracy pilotów na cenzurowanym
Po ostatnich doniesieniach medialnych o przemęczeniu pilotów uwaga europejskich decydentów zwrócona została na dopuszczalny czas lotu i czas czuwania pilotów.
O ostatnim przypadku zaśnięcia przemęczonej załogi pisaliśmy w aktualności Stary pilot mocno śpi.
Komisja Parlamentu Europejskiego ds Transportu opowiedziała się przeciwko propozycji Komisji Europejskiej dotyczącej harmonizacji czasu pracy i czuwania pilotów w całej Unii.
Przeciwne temu projektowi są także związki zawodowe pilotów, które twierdzą, że przyjęcie projektu oznaczałoby wydłużenie czasu pracy, wobec regulacji obecnie obowiązujących w niektórych krajach członkowskich. Zdaniem Komisji Europejskiej, te obawy są bezpodstawne, ponieważ proponowane regulacje właśnie mają chronić pilotów przed przemęczeniem.
Europejskie Stowarzyszenie Cockpit (ECA) wylicza, że nowe reguły doprowadziłyby do sytuacji, w której pilot mógłby być 22 godziny "na nogach". Do takiego wyniku dochodzi, dodając 14-godzinny limit lotu w dzień do 8-godzinnego limitu czuwania. Obecnie czas ten waha się między 20 a 26 godzin, a w niektórych krajach UE nie jest limitowany w ogóle - przekonuje Komisja Europejska.
Według propozycji KE łączny czas lotu i czuwania na lotniskach miałby wynosić 16 godzin. Do tego dochodzi 6 godzin czuwania w domu - jak podkreślają związki zawodowe. Komisja podnosi argument, że pilot może wykorzystać czas czuwania w domu na sen, ponadto ten czas ma być odejmowany od następnego dnia pracy. "Członek załogi musi wykorzystać czuwanie, jako okazję do spania, dlatego kombinacja czasu czuwania poza lotniskiem z trwaniem lotu nie może realistycznie prowadzić do czasu dłuższego niż 18 godzin bez snu (...). Obecnie, czas czuwania poza lotniskiem może osiągnąć nawet 24 godziny w krajach takich jak Niemcy, Francja i Belgia. Po tych 24 godzinach piloci wciąż mogą lecieć maksymalny przewidziany czas. Te zasady będą nadal stosowane, jeśli nie zostanie przyjęte nowe rozporządzenie" - zaznacza KE.
Przeciwko nowemu projektowi wypowiedziały się Holandia i Austria, głosy sprzeciwu pojawiają się także w Wielkiej Brytanii. Wprowadzenie nowych rozwiązań popierają natomiast zrzeszenia przewoźników lotniczych. Stowarzyszenie Europejskich Linii Lotniczych przekonuje, że brak harmonizacji limitów czasu pracy, prowadzi do wybiórczego stosowania przepisów w różnych krajach.
Jeżeli decyzję Komisji ds. Transportu poprze cały Parlament Europejski, KE zostanie zmuszona do wycofania projektu.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Nowy przewoźnik na czarnej liście
Lotnisko w Białymstoku utknęło w
Dział transport:
Skąd Polacy przylecą na
Dokąd polecą Polacy w okresie
Kolejny przewoźnik pod lupą
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Pasażerowie Air France mają łączność ze światem
OLT Express Germany bankrutuje
TUI chce wykorzystać sytuację Thomasa Cooka
Travelplanet.pl: zmiany i plany
Nowa aplikacja do planowania podróży
Który hotel okaże się najbardziej przyjazny rodzinie?
Chapman Freeborn oraz PTQV łączą siły