Ogłoszenia
Ogłoszenia
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
- specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
Zobacz także
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
UE szykuje zmiany w przepisach dot. czasu pracy kierowców
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
Sąd UE rozpatrywał skargę Wizz Air
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargi na Pakiet Mobilności
Czas pracy pilotów na cenzurowanym
Po ostatnich doniesieniach medialnych o przemęczeniu pilotów uwaga europejskich decydentów zwrócona została na dopuszczalny czas lotu i czas czuwania pilotów.
O ostatnim przypadku zaśnięcia przemęczonej załogi pisaliśmy w aktualności Stary pilot mocno śpi.
Komisja Parlamentu Europejskiego ds Transportu opowiedziała się przeciwko propozycji Komisji Europejskiej dotyczącej harmonizacji czasu pracy i czuwania pilotów w całej Unii.
Przeciwne temu projektowi są także związki zawodowe pilotów, które twierdzą, że przyjęcie projektu oznaczałoby wydłużenie czasu pracy, wobec regulacji obecnie obowiązujących w niektórych krajach członkowskich. Zdaniem Komisji Europejskiej, te obawy są bezpodstawne, ponieważ proponowane regulacje właśnie mają chronić pilotów przed przemęczeniem.
Europejskie Stowarzyszenie Cockpit (ECA) wylicza, że nowe reguły doprowadziłyby do sytuacji, w której pilot mógłby być 22 godziny "na nogach". Do takiego wyniku dochodzi, dodając 14-godzinny limit lotu w dzień do 8-godzinnego limitu czuwania. Obecnie czas ten waha się między 20 a 26 godzin, a w niektórych krajach UE nie jest limitowany w ogóle - przekonuje Komisja Europejska.
Według propozycji KE łączny czas lotu i czuwania na lotniskach miałby wynosić 16 godzin. Do tego dochodzi 6 godzin czuwania w domu - jak podkreślają związki zawodowe. Komisja podnosi argument, że pilot może wykorzystać czas czuwania w domu na sen, ponadto ten czas ma być odejmowany od następnego dnia pracy. "Członek załogi musi wykorzystać czuwanie, jako okazję do spania, dlatego kombinacja czasu czuwania poza lotniskiem z trwaniem lotu nie może realistycznie prowadzić do czasu dłuższego niż 18 godzin bez snu (...). Obecnie, czas czuwania poza lotniskiem może osiągnąć nawet 24 godziny w krajach takich jak Niemcy, Francja i Belgia. Po tych 24 godzinach piloci wciąż mogą lecieć maksymalny przewidziany czas. Te zasady będą nadal stosowane, jeśli nie zostanie przyjęte nowe rozporządzenie" - zaznacza KE.
Przeciwko nowemu projektowi wypowiedziały się Holandia i Austria, głosy sprzeciwu pojawiają się także w Wielkiej Brytanii. Wprowadzenie nowych rozwiązań popierają natomiast zrzeszenia przewoźników lotniczych. Stowarzyszenie Europejskich Linii Lotniczych przekonuje, że brak harmonizacji limitów czasu pracy, prowadzi do wybiórczego stosowania przepisów w różnych krajach.
Jeżeli decyzję Komisji ds. Transportu poprze cały Parlament Europejski, KE zostanie zmuszona do wycofania projektu.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Pasażerowie Air France mają łączność ze światem
OLT Express Germany bankrutuje
TUI chce wykorzystać sytuację Thomasa Cooka
Travelplanet.pl: zmiany i plany
Nowa aplikacja do planowania podróży
Który hotel okaże się najbardziej przyjazny rodzinie?
Chapman Freeborn oraz PTQV łączą siły