Ogłoszenia
Ogłoszenia
- specjalista ds turystyki
- Anex - Pracownik Działu Obsługi Agencyjnej
- PILOCI POSZUKIWANI NA WYJAZDY ZAGRANICZNE
- PRODUCT MANAGER/OPIEKUN KLIENTA VIP
- Specialista ds. skarg w dziale Customer Service
- Wakacje.pl Poznań Galeria Panorama-specjalista...
- Pilot do Drezna - 1-4.05.2025
- SZUKAM PILOTA WŁOCHY
- PRACOWNIK BIUROWY - OBSŁUGA KLIENTA
- Rezydent Turystyczny Turcja
Jak zarządzać wizerunkiem hotelu?
Wiedza o opiniach gości oraz odpowiednia na nie reakcja determinuje sukces firmy w zarządzaniu e-reputacją.
Z raportu "Global Trust in Advertising and Brand Messages" wynika, że 68% europejczyków dokonuje zakupu pod wpływem pozytywnych opinii innych osób. Z tego wynika, że jesteśmy podatni na rekomendacje. Kupujemy chętniej to, co polecają nam inne osoby. Aż 78% kupujących internautów (Dane z badania Buzz Media) bierze pod uwagę ocenę innych osób. Internet stał się zatem silnym medium zasięgowym, w którym użytkownicy umieszczają najwięcej swoich opinii. Pozostawiane rekomendacje czy reklamacje nie tylko pokazują zalety i wady firmy oraz wpływają na wizerunek marki, ale nade wszystko pomagają zarządzać jej e-reputacją.
Jakie działania powinna podjąć firma, która chce właściwie zarządzać swoim wizerunkiem? Na to pytanie odpowiada Katarzyna Wawrzeniecka, specjalista ds. marketingu w Qubus Hotel Management Sp. z o.o.
Zbieranie
Kluczową rolą w zarządzaniu wizerunkiem i e-reputacją jest zbieranie opinii od gości. W Qubus Hotel kwartalnie gromadzimy około 600 opinii z różnych kanałów. Bardzo ważne jest by goście chcieli i wiedzieli gdzie mogą zostawić opinię zwrotną. W tym celu opracowaliśmy zachęcające komunikaty call to action, które przekazujemy zarówno poprzez pracowników recepcji, jak i plakaty, wizytówki czy koperty. Prócz wymienionych wewnętrznych materiałów, zachęcających gości do zostawiania opinii, zbieramy informacje zwrotne z portali społecznościowych, portali rezerwacyjnych takich jak Booking, HRS oraz z serwisów turystycznych, jak Trip Advisor. W III kwartale 2014r. wyżej wymienione kanały pozwoliły nam zebrać aż 645 opinii. Kolejnym istotnym narzędziem do zbierania informacji jest e-ankieta na stronie r.qubushotel.com Dzięki niej otrzymujemy kwartalnie około 100 opinii. Integralność tych dwóch elementów, czyli wiedzy, gdzie znajdziemy opinie gości oraz świadomość gości o tym gdzie mogą je zostawić są nieodzownym elementem w efektywnym zarządzaniu e-reputacją.
Monitorowanie
Stałe nadzorowanie komentarzy gości na wszystkich dostępnych kanałach online pomaga dbać o wizerunek firmy. W Qubus Hotel regularnie monitorujemy 8 kanałów, które pozwalają nam odpowiedzieć na fundamentalne pytania: Czy o hotelu się mówi? Gdzie się mówi? Co mówią? Obserwacja napływających opinii pozwala w szybki sposób reagować nie tylko na pochwały, ale i reklamacje gości. Dzięki prowadzonemu monitoringowi wiemy, które elementy obsługi i standardy hotelowe wymagają poprawy lub unowocześnienia, a które są wysoko oceniane przez gości hotelowych. Wychodzimy z założenia, że kompleksowe działania w obszarze opinii zwrotnej to w efekcie gwarancja satysfakcji gości.
Odpowiadanie
Otrzymanie opinii i jej monitorowanie to jednak tylko pierwszy krok do sukcesu. Ważnym działaniem z punktu widzenia gościa, który zostawił opinię jest nasza odpowiedź. Budujemy w ten sposób dialog z gościem i dajemy mu sygnał, że jego opinia jest dla nas ważna. Widząc to, goście chętniej będą zostawiać opinie, bo będą pewni, że biorą aktywny udział w kształtowaniu produktu jakim jest usługa noclegowa, czy gastronomiczna.
Reagowanie na informacje zwrotne musi odbywać się szybko i w odpowiedniej tonacji. Real Time Cutromer Feedback dotyczy wszystkich kanałów online i offline. Opublikowana odpowiedź powinna wyjaśnić sytuację oraz zmniejszyć negatywne emocje komentującego. W Qubus Hotel dostęp do opinii posiadają wszyscy pracownicy, przy czym kierownicy oraz dyrektorzy otrzymują dodatkowe powiadomienia z centrali. Dzięki takim działaniom zachowany jest odpowiedni czas reakcji na opinie gości. Wyznaczeni specjaliści mają czas na przygotowanie i udzielenie odpowiedzi.
W kwestii strategii firmy bardzo duże znaczenie mają negatywne komentarze gości. Bardzo ważnym elementem odpowiadania na opinie jest także bezpośredni kontakt z gościem. Widząc sygnały niezadowolenia gościa, pracownik hotelu powinien od razu zareagować i starać się wyjaśnić sytuację jeszcze w hotelu. Jeśli nadal gość nie chce podzielić się z nami swoją opinią, dobrym sposobem jest wręczenie mu na recepcji personalnej wizytówki z prośbą o przesłanie swojej reklamacji mailem. Daje to ogromną szanse na wyjaśnienie sytuacji poza kanałami zewnętrznymi (Booking, HRS) oraz udzielenie gościowi odpowiedniej rekompensaty. Natomiast pozytywne opinie są dla nas silnym motywatorem i potwierdzeniem, że opracowane standardy usług się sprawdzają, a potrzeby gościa są odpowiednio spełniane.
Analizowanie
Całościowa i regularna analiza opinii jest istotnym elementem podsumowującym zarządzanie e-reputacją. Istnieje wiele firm oferujących zaawansowane programy do gromadzenia i analizowania komentarzy gości z różnych kanałów. W Qubus Hotel stosowany jest własny, autorski program do interpretacji i zliczania opinii. Dzięki niemu możemy przygotować, zliczać i exportować szczegółowe wykresy przedstawiające liniowo trendy ocenianych wartości Qubus Hotel. Analizujemy obszary takie jak śniadania, noclegi, wyposażenie pokoju, obsługę i infrastrukturę danego hotelu. Zebrane dane pokazują nie tylko stopień zadowolenia gości, ale określają również ścieżki wzrostów i spadków wskaźników hoteli na zewnętrznych kanałach rezerwacyjnych. Sieć Qubus Hotel przeprowadza regularne miesięczne analizy opinii, dzięki którym można m.in. planować działania usprawniające jakość usług w danych obiektach.
Wyciąganie wniosków i wprowadzanie zmian
Zarządzanie wizerunkiem i e-reputacją nie kończy się na zbieraniu, monitorowaniu i analizie opinii. Kontrola bez wyciągania wniosków nie realizuje celu nadzorowania wirtualnego wizerunku marki. W sieci Qubus Hotel każda negatywna informacja rozpatrywana jest w kierunku możliwości zmian. Opinie gości stanowią rzeczywisty i najbardziej rzetelny sposób sprawdzania jakości oferowanych usług. Analiza opinii i wyciągane wnioski pozwalają podejmować działania w obszarze operacyjnym oraz infrastrukturalnym. Wszystko po to, aby goście byli zadowoleni z pobytu w naszych hotelach.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Customer feedback management w hotelu
[2014-11-14 11:29 80.52.226.*]
bryluje w szkalowaniu obiektów forum w tripadvisor! odpowiedz »
Dział hotele, pensjonaty:
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Dział aktualności dnia:
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Wojewoda wydał decyzję lokalizacyjną dla
Starsze aktualności:
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
eSky chwali się tanimi pakietami na
Kto dołączył do Polskich Marek
Flixbus: 55 mln podróżnych w
Wakacje.pl rozszerzają
Turyści szukają
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Flix Bus uruchamia Ukraine
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Policyjne patrole skontrolują turystów na Bali
Prokuratura przesłuchała matkę, która zostawiła dziecko
Z fajerwerkami z daleka od lotnisk
Sąd ogłosił upadłość OLT Express Regional
Czy Egipt wróci do turystycznej świetności?
Kto wydzierżawi tereny portu lotniczego w Mokrem?
Lotnisko w Goleniowie: kłopoty z torem
KE wzywa Polskę do zmiany przepisów
PZOT: Wzrost liczby klientów +50%. Jest dobrze.
Nowe stawki dla przewoźników lotniczych
Wypowiedz się o przyszłości turystyki
Lotnictwo inwestuje w innowacyjne rozwiązania
Hotel i restauracja, czyli wspólny pakiet noclegowo-konferencyjny
Szczecińskie lotnisko w tarapatach
Pierwszy czterogwiazdkowiec w Busku-Zdroju
Sieć hotelowa startuje z kampanią reklamową
Zalozenie biura podrozy,agenci