Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Franczyzobiorcy i wielkie marki: trudny, ale możliwy związek
O wyborze systemu franczyzowego decyduje nie tylko atrakcyjność oferty, ale również to, jak umiejętnie jest zaprezentowana.
Brak odpowiedzi na zapytania ofertowe, nieaktualne lub zbyt ogólne materiały informacyjne, niekompetentni przedstawiciele sieci - to główne zarzuty, jakie stawiają kandydaci na franczyzobiorców swoim potencjalnym partnerom biznesowym. Choć franczyzodawcy mają świadomość, iż pierwsze kontakty mogą zaowocować podpisaniem w przyszłości umowy o współpracy, ich jakość nadal pozostawia wiele do życzenia. W dobie silnej konkurencji nie wystarczy dobra oferta, franczyzobiorcy chętniej wybiorą sieć, w której mogą liczyć na kompleksową i profesjonalną obsługę.
W przypadku małych sieci, właściciel marki często jest równocześnie osobą odpowiedzialną za kontakt z przyszłymi franczyzobiorcami. Ma to swoje dobre i złe strony. Kto, jak nie on, zna od podszewki prowadzony biznes? Wie, z jakimi problemami borykał się na początku działalności, świetnie zna oferowany przez siebie produkt, jemu też najbardziej zależy na rozwoju sieci. Niestety, pomimo dobrych chęci, często nie wystarcza mu czasu, by móc odpowiednio szybko odpowiedzieć na maile czy spotkać się ze wszystkimi kandydatami. Czasami na przeszkodzie do sukcesu stoją też cechy osobowości franczyzodawcy. To, że z powodzeniem prowadzi firmę, nie musi oznaczać, iż jest równie dobrym handlowcem w kwestii sprzedaży marki. Może okazać się, iż znacznie większe sukcesy na tym gruncie będzie odnosić osoba z zewnątrz, wyspecjalizowana w pracy z kluczowymi klientami. Jakie cechy powinna posiadać? Poza rzetelnością i zdolnościami negocjacyjnymi musi przede wszystkim bardzo dobrze znać reprezentowaną markę. Na cały biznes trzeba spojrzeć oczami przyszłego franczyzobiorcy. Ktoś, kto inwestuje kapitał w długoterminowe przedsięwzięcie, chce mieć gwarancję, że partner jest wiarygodny, a system sprawdzony w różnych warunkach rynkowych. Dlatego też osoba reprezentująca franczyzodawcę musi być zarówno potrafić dobrze zareklamować firmę, jak i szczegółowo znać specyfikę jej funkcjonowania.
Wychodząc naprzeciw potrzebom sieci franczyzowych, firma doradcza IDB Consulting opracowała specjalny system Tajemniczego Franczyzobiorcy. Zależnie od potrzeb, można wybrać opcję sprawdzania jakości kontaktu z drogą mailową, telefoniczną lub podczas osobistego spotkania (najlepsze rezultaty przynosi łączenie wszystkich typów wywiadów). Od standardowego badania Tajemniczego Klienta metodę tę odróżnia przede wszystkim merytoryczne przygotowanie ankieterów. Znają oni specyfikę funkcjonowania sieci, wiedzą, jakie pytania najczęściej padają z ust przyszłych franczyzobiorców i jakie informacje są dla nich najcenniejsze. - To franczyzodawca określa zakres i specyfikę badania, ale można je również oprzeć o specjalnie w tym celu przygotowaną ankietę - wyjaśnia Agata Zarębska, doradca ds. franczyzy IDB Consulting. W ankiecie pojawiają się zagadnienia, które leżą w kręgu zainteresowań kandydatów do sieci oraz pytania o standardy dotyczące kontaktów handlowych. Franczyzodawca przed badaniem nie tylko sam odpowiada na przygotowane pytania (pozwala to na ustalenie prawidłowych odpowiedzi), ale również jakościowo określa ich znaczenie. Poruszane w ankiecie zagadnienia mogą też pomóc w dopracowaniu oferty franczyzowej, szkoleniu pracowników oraz opracowania standardów obsługi franczyzobiorców. Badanie Tajemniczego Franczyzobiorcy bywa też przeprowadzone w formie jawnego audytu jakości obsługi kandydatów (mogą się mu poddać także sami właściciele sieci). Od przeprowadzających je konsultantów franczyzodawca otrzymuje informację zwrotną w formie pisemnego raportu, który uzupełnia się indywidualnymi konsultacjami i szkoleniami.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
MSiT chce 10 strategii dla
Na Pomorzu Zachodnim hotelarze nie
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Czy w Grecji padnie historyczny rekord?
Przepisy dotyczące opłat lotniskowych ulegną zmianie
Welcome2Poland ułatwi pobyt w Polsce
Otwarcie hotelu Hampton by Hilton w Warszawie
Pokazujesz mecz Euro - płać do UEFA!
Mniej rosyjskich turystów na Cyprze
Wydatki Polaków na wakacje rosną
Kara więzienia dla nieświadomych turystów
Pekin powita największy na świecie port lotniczy
Brytyjczycy uważają się za najgorszych turystów na świecie
Bilety autokarowe warto kupować już teraz