Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PILOT WYCIECZEK NIEMCY BAWARIA
- Specjalistka / Specjalista ds. turystyki z...
- ASYSTENT DZIAŁU ROZLICZEŃ
- Pilot wycieczek
- Specjalista ds. Turystyki / Tarnowskie Góry
- Salon Itaki szuka pracownika na 1/2 etatu
- specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
- Wakacje.pl - Praca w nowym punkcie w Ustroniu!
- Pilot wycieczki Włochy 10.06 - 18.06.2025


Blisko porozumienia w sprawie restrukturyzacji Przewozów Regionalnych
2015-02-062014 rok był pierwszym od kilku lat, kiedy Przewozy Regionalne osiągnęły zysk operacyjny. To jednak za mało, by firma zakończyła rok na plusie, dlatego niezbędne jest wsparcie ze strony państwa.
r e k l a m a
Dotacja publiczna będzie możliwa dopiero po podpisaniu przez przewoźnika 5-letnich umów na świadczenie usług w poszczególnych województwach oraz ustaleniu warunków obecności ARP jako nowego większościowego udziałowca. Ponadto zarząd spółki kontynuuje działania zmierzające ku restrukturyzacji - plan naprawczy akceptuje już dziewięć samorządów wojewódzkich, reprezentujących niemal 61 proc. udziałów.
"Pozostało nam jeszcze siedem województw, z którymi dalej rozmawiamy. Myślę, że w przypadku kilku województw mamy szansę na to, żeby podpisały porozumienie i przystąpiły do zakładanego przez nas planu restrukturyzacji" ‒ wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Wojciech Kroskowski, członek zarządu i dyrektor finansowy spółki Przewozy Regionalne.
Jak dodaje, proces negocjacji powinien się zakończyć do końca lutego, by w następnej kolejności rozpocząć faktyczne prace związane z restrukturyzacją. Zmianom w spółce sprzyja lepsza niż przewidywano sytuacja finansowa.
"Sytuacja finansowa spółki jest dobra, biorąc pod uwagę uwarunkowania i historyczne problemy spółki. Plan na 2014 rok przewidywał 28 mln zł straty. W tej chwili widzimy, że prawdopodobnie będzie to ona dużo niższa. Trwają jeszcze prace związane z zakończeniem roku obrotowego, dlatego dokładny wynik będzie znany pewnie na początku kwietnia" ‒ mówi Kroskowski.
Zdaniem Kroskowskiego wynik na działalności operacyjnej po raz pierwszy od kilku lat jest pozytywny, a finalną stratę generują koszty finansowe związane z przeterminowanym zadłużeniem.
"Podjęliśmy działania zmierzające do poprawy efektywności połączeń, przeanalizowaliśmy najmniej rentowne połączenia, które w trakcie roku udało nam się zredukować. Zainicjowaliśmy też działania mające zoptymalizować koszty i przeprowadziliśmy renegocjacje części kontraktów, co doprowadziło do obniżenia bazy kosztowej. Mogę powiedzieć, że zarówno od strony przychodowej, jak i od strony kosztowej dobrze wykonaliśmy zadania planowane na 2014 rok" ‒ przekonuje dyrektor finansowy spółki Przewozy Regionalne.
Wojciech Kroskowski podkreśla, że skala dotychczasowych zmian nie jest jednak wystarczająca, żeby uzdrowić całą spółkę. Niezbędne jest dodatkowe wsparcie zewnętrzne.
"Najważniejsze z punktu widzenia planu restrukturyzacji jest to, żebyśmy uzyskali 5-letnie kontrakty na świadczenie usług przewozowych" ‒ tłumaczy członek zarządu. "Do tej pory spółka funkcjonowała raczej w oparciu o kontrakty roczne lub dwuletnie, co znacznie utrudniało zarządzanie finansami" - dodaje.
Chęć podpisania długoletnich kontraktów wynika ze struktury aktywów, które stanowi głównie użytkowany przez wiele lat tabor kolejowy. Część taboru jest kupowana w ramach programów na poziomie województw, pozostałą część kupi spółka. Dlatego zarządzającym Przewozami Regionalnymi będzie zależało na 5-letnich umowach na świadczenie usług z określeniem minimalnej pracy przewozowej na terenie województw. To dopiero będzie baza do przygotowania planu inwestycyjnego.
"Kolejną ważną rzeczą będzie uzgodnienie warunków właścicielskich pomiędzy Agencją Rozwoju Przemysłu, która ma być zgodnie z tym planem większościowym udziałowcem spółki, a istniejącymi obecnymi udziałowcami. Jak będziemy mieli te dwa dokumenty uzgodnione, to będziemy mogli zakończyć plan restrukturyzacji, który będzie podstawą do złożenia wniosku do Komisji Europejskiej o zgodę na wsparcie ze środków publicznych" ‒ mówi dyrektor finansowy.
Mowa o wsparciu w wysokości minimum 750 mln zł. Zdaniem Kroskowskiego ostateczna kwota będzie zależała od wartości i parametrów wynegocjowanych kontraktów.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Egipt przedłużył program bezpłatnych wiz
Prace nad nowelizacją ustawy o
Europejskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców Turystycznych rozpoczyna
UE podpisuje umowę z Kanadą w sprawie danych
MSiT rozpoczęło prace nad uporządkowaniem systemu szlaków
Dział transport:
Polregio przyłącza się do Nocy
Najlepszy kwiecień w historii Katowice
Ryanair ogłasza nowe
ACI: Kraków Airport wśród lotnisk notujących największe
Starsze aktualności:
Linie lotnicze Swiss z nowym dyrektorem
Sabre wspiera się AI od
Dokąd polecą Polacy samodzielne na
Polacy krócej wypoczywają w
1/3 Polaków nie pojedzie na wakacje w tym
Wakacyjne nieruchomości - ceny są
Nowe gwiazdki Michelin w
Większość Polaków wybiera All
Jak piloci Emirates ograniczają zużycie paliwa i emisję podczas operacji
Strajkuje personel pokładowy TAP Portugal
Hotel odpowie za nieuczciwą reklamę
Port Lotniczy Lublin otrzymał certyfikat ULC
Hotel Bryza w Juracie - Afryka w zasięgu ręki
Amadeus rozwija współpracę z Southwest Airlines
Nowe polskie czarterowe linie lotnicze
Podróże służbowe szkodzą środowisku
Rzeszowska Jasionka najszybciej rozwijającym się lotniskiem
Apel egipskiego ministra turystyki
Nowa odsłona kampanii Rainbow Tours