TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Na rynku hoteli robi się gorąco

Dla branży hotelarskiej nadchodzący rok stanie pod znakiem nowych, ciekawych inwestycji, bowiem liczba obiektów wystawionych na sprzedaż ma wzrosnąć dwukrotnie. Transakcje mają dotyczyć w większości mniejszych i nierentownych hoteli. Znaleźć można jednak i perełki, jak chociażby warszawski InterContinental.


Obecnie na sprzedaż wystawionych jest około 300 obiektów. Eksperci prognozują, że w przyszłym roku liczba ta może przekroczyć nawet pół tysiąca. O wszystkim jednak zadecyduje popyt na usługi noclegowe, kluczowym elementem ma być sprzedaż turystyki przyjazdowej do Polski, a co za tym idzie liczba turystów z zagranicy.

Przyczyn ożywienia na rynku jest wiele. Od dwóch lat obserwujemy wzrost średniej frekwencji w polskich hotelach. Potwierdzają to statystyki z 2011, które pokazują 9-proc. wzrost liczby osób korzystających z hoteli w Polsce, w porównaniu do 2010 roku. W kraju nie brakuje mniejszych, nierentownych obiektów, które nie zdołały dostosować się do potrzeb rynku. Nie wytrzymują konkurencji z nowszymi, sieciowymi hotelami i sukcesywnie wystawiane są na sprzedaż.

Dlatego najwięcej ofert sprzedaży znajdziemy właśnie wśród niezależnych obiektów. Są one mniej atrakcyjne zarówno pod względem usytuowania jak i oferowanego standardu, z reguły dysponują 20-40 pokojami. Właścicieli po prostu nie stać jest na remont, więc wolą sprzedać niewygodny obiekt. Do takich takich nierentownych obiektów zaliczyć można hotele Orbisu w Krakowie, Szczecinie, Kołobrzegu i Zielonej Górze. Gromada także zapowiada uszczuplenie swojego zaplecza obiektów hotelowych.

Co ciekawe hoteli pozbywają się również firmy nie związane z hotelarstwem. Trzygwiazdkowy hotel Edison pod Poznaniem na sprzedaż wystawiła spółka energetyczna Enea SA. Z kolei ZAK SA pozbywa się ośrodka wypoczynkowego Azoty w Ustce oraz hotelu Centralny w Kędzierzynie-Koźlu.

Jako ciekawostkę warto dodać, że w czołówce europejskich rynków hotelarskich znajdują się: Wielka Brytania (2,7 mld euro wartości transakcji w 2011 roku), Francja (1,3 mld euro) oraz Niemcy (817 mln euro) i Hiszpania (601 mln euro).




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
branża hotelarska hotel hotele branża obiekt hotel Edison Hotel InterContinental Wielka Brytania Hiszpania Niemcy Francja transakcja standard sprzedaż




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję