Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Pasażerowie dostaną większe prawa?
Parlament Europejski przegłosował projekt regulacji prawnych, na mocy których pasażerom ułatwiono by staranie się o odszkodowanie za opóźnienia lub pozostawienie samym sobie, a linie lotnicze otrzymałyby jasne wytyczne dotyczące obsługiwania skarg.
Według nowych propozycji każdy przewoźnik musiałby wyznaczyć pracowników, którzy mieliby się zająć informowaniem pasażerów o ich prawach, procedurach składania reklamacji oraz pomaganiem w przypadku zwrotów pieniędzy lub konieczności zmiany trasy. W przypadku zniszczenia lub zagubienia bagażu podróżni mogliby składać skargi bezpośrednio u tych pracowników.
Z ustaleń Parlamentu Europejskiego wynika, że obecnie tylko 2 proc. podróżnych otrzymuje rekompensaty.
Zgodnie z propozycjami PE informacje o ilości i wadze dozwolonego bagażu powinny być jasno określone na wczesnych etapach procedury rezerwacji biletu. Wolny od opłat bagaż podręczny powinien, zdaniem europejskich decydentów, zawierać okrycie, torebkę i jedną torbę z rzeczami zakupionymi na lotnisku.
Brak odpowiedzi przewoźnika na skargę w przeciągu 2 miesięcy oznaczałby akceptację roszczeń. Linie argumentujące odmowę wypłaty odszkodowania "nadzwyczajnymi okolicznościami" będą musiały przedstawić pasażerowi dokładne wyjaśnienie na piśmie. Projekt zawiera także listę okoliczności, które mogą być uznane za nadzwyczajne, m.in. zamieszki czy nieprzewidziane strajki. Gdyby nadzwyczajne okoliczności się przedłużały, tak jak np. w przypadku popiołów wulkanicznych w 2010 r., odpowiedzialność przewoźnika będzie ograniczona do zapewnienia do 5 noclegów.
Według nowego projektu organy krajowe powinny dostać kompetencje umożliwiające nakładanie kar na przewoźników naruszających prawa pasażerów, oraz ocenę raportów składanych przez linie odnośnie pomocy udzielonej podróżnym w przypadku opóźnień lub odwołanych lotów.
Głosowanie potwierdziło stanowisko PE w pierwszym czytaniu. Zgodnie z procedurą, Rada Europy może przyjąć propozycje Parlamentu bądź przedstawić własne stanowisko do dyskusji.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Nowy przewoźnik na czarnej liście
Lotnisko w Białymstoku utknęło w
Dział aktualności dnia:
Wakacje.pl doceniają
Grecja spodziewa się rekordowych zysków z
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Listopad trochę rozczarował, a grudzień nie wygląda
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Ryanair zapłaci odszkodowanie za odwołane loty
Starwood Hotels: Ekologia ma znaczenie
Hotele w miejscowościach narciarskich tanieją
Dlaczego Africano Travel upadło
Orbis: wykreślenie hipotek z 4 hoteli
Proces ws. tragicznego wypadku autokaru z licealistami na Podlasiu zostanie wznowiony
Wielkanoc i Wielka Majówka w hotelach Orbis
Jagnięcina z Podhala trafi na listę europejskich produktów tradycyjnych?
Wakacyjny kurs językowy, może na Malcie?