Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
- specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
- KRAKÓW - Specjalista ds. Sprzedaży Podróży
Pasażerowie dostaną większe prawa?
Parlament Europejski przegłosował projekt regulacji prawnych, na mocy których pasażerom ułatwiono by staranie się o odszkodowanie za opóźnienia lub pozostawienie samym sobie, a linie lotnicze otrzymałyby jasne wytyczne dotyczące obsługiwania skarg.
Według nowych propozycji każdy przewoźnik musiałby wyznaczyć pracowników, którzy mieliby się zająć informowaniem pasażerów o ich prawach, procedurach składania reklamacji oraz pomaganiem w przypadku zwrotów pieniędzy lub konieczności zmiany trasy. W przypadku zniszczenia lub zagubienia bagażu podróżni mogliby składać skargi bezpośrednio u tych pracowników.
Z ustaleń Parlamentu Europejskiego wynika, że obecnie tylko 2 proc. podróżnych otrzymuje rekompensaty.
Zgodnie z propozycjami PE informacje o ilości i wadze dozwolonego bagażu powinny być jasno określone na wczesnych etapach procedury rezerwacji biletu. Wolny od opłat bagaż podręczny powinien, zdaniem europejskich decydentów, zawierać okrycie, torebkę i jedną torbę z rzeczami zakupionymi na lotnisku.
Brak odpowiedzi przewoźnika na skargę w przeciągu 2 miesięcy oznaczałby akceptację roszczeń. Linie argumentujące odmowę wypłaty odszkodowania "nadzwyczajnymi okolicznościami" będą musiały przedstawić pasażerowi dokładne wyjaśnienie na piśmie. Projekt zawiera także listę okoliczności, które mogą być uznane za nadzwyczajne, m.in. zamieszki czy nieprzewidziane strajki. Gdyby nadzwyczajne okoliczności się przedłużały, tak jak np. w przypadku popiołów wulkanicznych w 2010 r., odpowiedzialność przewoźnika będzie ograniczona do zapewnienia do 5 noclegów.
Według nowego projektu organy krajowe powinny dostać kompetencje umożliwiające nakładanie kar na przewoźników naruszających prawa pasażerów, oraz ocenę raportów składanych przez linie odnośnie pomocy udzielonej podróżnym w przypadku opóźnień lub odwołanych lotów.
Głosowanie potwierdziło stanowisko PE w pierwszym czytaniu. Zgodnie z procedurą, Rada Europy może przyjąć propozycje Parlamentu bądź przedstawić własne stanowisko do dyskusji.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Nad Bałtykiem gotowi na ferie
Ryanair zapłaci odszkodowanie za odwołane loty
Starwood Hotels: Ekologia ma znaczenie
Hotele w miejscowościach narciarskich tanieją
Dlaczego Africano Travel upadło
Orbis: wykreślenie hipotek z 4 hoteli
Proces ws. tragicznego wypadku autokaru z licealistami na Podlasiu zostanie wznowiony
Wielkanoc i Wielka Majówka w hotelach Orbis
Jagnięcina z Podhala trafi na listę europejskich produktów tradycyjnych?
Wakacyjny kurs językowy, może na Malcie?
Hong Kong Airlines: połączenia do Londynu zawieszona