Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Obsługa klienta w biurze podróży
- Warszawa - project manager - incentive & event
- specjalista ds turystyki
- REZYDENT HOTELOWY - TUNEZJA
- Anex - Pracownik Działu Obsługi Agencyjnej
- PILOCI POSZUKIWANI NA WYJAZDY ZAGRANICZNE
- PRODUCT MANAGER/OPIEKUN KLIENTA VIP
- Specialista ds. skarg w dziale Customer Service
- Wakacje.pl Poznań Galeria Panorama-specjalista...
Pasażerowie dostaną większe prawa?
Parlament Europejski przegłosował projekt regulacji prawnych, na mocy których pasażerom ułatwiono by staranie się o odszkodowanie za opóźnienia lub pozostawienie samym sobie, a linie lotnicze otrzymałyby jasne wytyczne dotyczące obsługiwania skarg.
Według nowych propozycji każdy przewoźnik musiałby wyznaczyć pracowników, którzy mieliby się zająć informowaniem pasażerów o ich prawach, procedurach składania reklamacji oraz pomaganiem w przypadku zwrotów pieniędzy lub konieczności zmiany trasy. W przypadku zniszczenia lub zagubienia bagażu podróżni mogliby składać skargi bezpośrednio u tych pracowników.
Z ustaleń Parlamentu Europejskiego wynika, że obecnie tylko 2 proc. podróżnych otrzymuje rekompensaty.
Zgodnie z propozycjami PE informacje o ilości i wadze dozwolonego bagażu powinny być jasno określone na wczesnych etapach procedury rezerwacji biletu. Wolny od opłat bagaż podręczny powinien, zdaniem europejskich decydentów, zawierać okrycie, torebkę i jedną torbę z rzeczami zakupionymi na lotnisku.
Brak odpowiedzi przewoźnika na skargę w przeciągu 2 miesięcy oznaczałby akceptację roszczeń. Linie argumentujące odmowę wypłaty odszkodowania "nadzwyczajnymi okolicznościami" będą musiały przedstawić pasażerowi dokładne wyjaśnienie na piśmie. Projekt zawiera także listę okoliczności, które mogą być uznane za nadzwyczajne, m.in. zamieszki czy nieprzewidziane strajki. Gdyby nadzwyczajne okoliczności się przedłużały, tak jak np. w przypadku popiołów wulkanicznych w 2010 r., odpowiedzialność przewoźnika będzie ograniczona do zapewnienia do 5 noclegów.
Według nowego projektu organy krajowe powinny dostać kompetencje umożliwiające nakładanie kar na przewoźników naruszających prawa pasażerów, oraz ocenę raportów składanych przez linie odnośnie pomocy udzielonej podróżnym w przypadku opóźnień lub odwołanych lotów.
Głosowanie potwierdziło stanowisko PE w pierwszym czytaniu. Zgodnie z procedurą, Rada Europy może przyjąć propozycje Parlamentu bądź przedstawić własne stanowisko do dyskusji.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Modlin inwestuje i zwiększy
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział aktualności dnia:
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Wojewoda wydał decyzję lokalizacyjną dla
Starsze aktualności:
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
eSky chwali się tanimi pakietami na
Kto dołączył do Polskich Marek
Flixbus: 55 mln podróżnych w
Wakacje.pl rozszerzają
Turyści szukają
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Flix Bus uruchamia Ukraine
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Ryanair zapłaci odszkodowanie za odwołane loty
Starwood Hotels: Ekologia ma znaczenie
Hotele w miejscowościach narciarskich tanieją
Dlaczego Africano Travel upadło
Orbis: wykreślenie hipotek z 4 hoteli
Proces ws. tragicznego wypadku autokaru z licealistami na Podlasiu zostanie wznowiony
Wielkanoc i Wielka Majówka w hotelach Orbis
Jagnięcina z Podhala trafi na listę europejskich produktów tradycyjnych?
Wakacyjny kurs językowy, może na Malcie?