Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Powstanie nowy tunel w Alpach?
Francja i Włochy podpisały w miniony poniedziałek umowę o budowie w Alpach tunelu, którym będą jeździły pociągi szybkiej kolei TGV. Inwestycja ma zostać zrealizowana do 2028 roku.
Linia kolejowa połączy włoski Turyn z francuskim Lyonem. Koszt inwestycji szacuje się na 8,5 mld euro. Projekt ma też swoich przeciwników. Podczas francusko-włoskiego spotkania na szczycie w Lyonie, kiedy to oba państwa podpisały umowę w sprawie budowy tunelu, przeciw realizacji tych planów pikietowało kilkuset ekologów.
Tunel mierzący 57 kilometrów połączy Saint-Jean-de-Maurienne we Francji i Venaus we Włoszech. Czas podróży skróci się dzięki temu o blisko połowę. Teraz na dotarcie z Turynu do Lyonu potrzeba siedmiu godzin, po wybudowaniu tunelu będą to tylko cztery godziny.
Zanim prace na dobre się rozpoczną, projekt musi zyskać wsparcie UE. Bruksela mogłaby sfinansować 40 procent wszystkich kosztów. Inwestycja, której ukończenie przewiduje się na 2028 rok, opiewa na 25 mld euro. Trasa jest częścią korytarza śródziemnomorskiego, który prowadzi od hiszpańskiej Sewilli do Budapesztu.
Według doniesień prasowych, decyzja w sprawie budowy trasy dla pociągów dużej prędkości TGV została już podjęta w 2001 roku. Ekolodzy są przeciwni realizacji inwestycji. Ich zdaniem wiercenie w skałach może zanieczyścić wody gruntowe azbestem i uranem. Z drugiej strony, transport ciężarówek na platformach kolejowych zmniejszy roczną emisję CO2 o 3 mln ton.
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
Katowice Airport ostrzega przed
IGHP: początek roku tradycyjnie przyniósł hotelom niską
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Przepis na sukces w gastronomii ma wiele składników
Rusza kolejna edycja konkursu Hotel Przyjazny Rodzinie
Jak przygotować hotelowy pakiet - oto jest pytanie
Wywiad przeszuka maile turystów?
Kolejny sezon wakacyjny będzie udany?
Orbis na rzecz ochrony najmłodszych
EasyJet wprowadza system przydziału miejsc
Zmiany w zarządzie Sfinks Polska
Polacy bagatelizują ubezpieczenia?