Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Internauci komentują twój produkt. Lubisz to?
Według danych HolidayCheck, europejskiego portalu z ocenami hoteli, aż 86% zamieszczanych przez użytkowników opinii to recenzje pozytywne. Są one też oceniane jako znacznie bardziej przydatne w podjęciu decyzji zakupowej, niż opinie negatywne.
Zanim planujący podróż zdecyduje się na ostateczny wybór i rezerwację, odwiedza średnio 13 stron internetowych w poszukiwaniu jak najbardziej wiarygodnych informacji. Znajdują się wśród tych stron witryny oferujące bilety lotnicze, opisy miejscowości i atrakcji turystycznych, a także przynajmniej jedna strona prezentująca opinie o hotelach. Nie tylko klienci indywidualni posiłkują się recenzjami hoteli - korzystają z nich także biura podróży, firmy organizujące imprezy MICE oraz klienci korporacyjni. Touroperatorzy często nie decydują się na podjęcie współpracy z hotelem, który mimo długiej obecności na rynku nie posiada żadnych ocen - minimalizują tym sposobem ryzyko niskiego zainteresowania takim obiektem, a także pragną w ten sposób uniknąć potencjalnych reklamacji.
Co ciekawe, klienci cenią bardzo wysoko komentarze samych hotelarzy do zamieszczonych opinii. HolidayCheck podaje jednak, że tylko 7% hotelarzy odpowiada na recenzje zamieszczone na portalu. "To duże przeoczenie" - stwierdzają eksperci HolidayCheck. Odpowiadając bowiem jednemu klientowi, hotelarz wchodzi z dialog z nawet 23 milionami użytkowników odwiedzających miesięcznie portal. Często to właśnie odpowiedź od hotelu stanowi o podjęciu decyzji zakupowej. Komentarz hotelarza to uprzejmy i profesjonalny sposób na udowodnienie klientom, że troszczy się on o jakość oferowanych usług i ceni zdanie swych gości.
HolidayCheck umożliwia hotelarzom rejestrację w systemie i stworzenie wizytówki swego obiektu w portalu za pomocą narzędzia HotelManager. Jest to usługa całkowicie bezpłatna i oferuje ona wiele przydatnych funkcjonalności, począwszy od prezentacji dowolnej liczby zdjęć, materiałów video i pełnego opisu wraz z danymi teleadresowymi, przez możliwość komentowania recenzji hotelu, aż po opcje mini-ankiet z wynikami wyłącznie do wiadomości hotelarza. HolidayCheck nie pobiera żadnych opłat za korzystanie z tego narzędzia wraz ze wszystkimi jego funkcjami. Warto wspomnieć, że można tu także pobrać etykiety i widgety na stronę hotelu, dynamicznie zaciągające dane o aktualnych ocenach. Oba typy narzędzi promocyjnych w formie nieinwazyjnych, spersonalizowanych box-ów są doskonałym narzędziem na zwiększenie liczby rezerwacji ze swej strony - badania dowodzą, że zamieszczenie widgetu na witrynie hotelu przekłada się na wzrost konwersji do 25% ze strony hotelu. Widget może być również źródłem nowych, cennych opinii, dzięki umieszczeniu w nim przycisku "Oceń hotel".
W dzisiejszych czasach nie można pozwolić sobie na bierną postawę wobec aktywności klientów w mediach społecznościowych. Często zadawane marketerom pytanie wszystkich branży brzmi: "Internauci chętnie komentują w sieci Twój produkt. Czy podoba się Tobie to, co o nim piszą?" HolidayCheck pozwala hotelarzom na wejście w dialog z Internautami, a tym samym pomaga w osiągnięciu pożądanego poziomu zaufania klientów.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Długie weekendy listopadowe również
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Podhale: Terma Bania dopełni ofertę turystyczną regionu?
Dla kogo Best Hotel Awards 2012?
Nowy cud świata - Mazury w finale
Poprawa nastrojów w branży gastronomicznej