Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Zobacz także
Nowy przewoźnik na czarnej liście UE
Sąd UE rozpatrywał skargę Wizz Air
KE wszczęła śledztwo w sprawie restrukturyzacji Condora
KE publikuje nowe wytyczne dot. praw pasażerów
Komisja Europejska zatwierdziła pomoc dla przewoźnika lotniczego
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony lot
Brak podziału praw przewozowych pogrąża Polskę
Decyzją unijnego Trybunału Sprawiedliwości, Polska naruszyła prawo obowiązujące w Unii Europejskiej. Nie stosowano bowiem przepisów dotyczących procedury podziału praw przewozowych pomiędzy unijnych przewoźników lotniczych.
Skargę na Polskę w tej kwestii złożyła Komisja Europejska w lutym 2012 roku. Zdaniem Komisji, nasz kraj nie wywiązywał się z zobowiązań zapisanych w unijnym rozporządzeniu nr 847/2004. Dokument nakazuje wszystkim państwom unii dzielić prawa przewozowe pomiędzy unijnych przewoźników lotniczych na podstawie jasno określonych zasad, które nikogo nie dyskryminują. O przyjętych procedurach należy możliwie szybko poinformować Komisję, która następnie publikuje je w Dzienniku Urzędowym.
Polskie władze od 2004 roku nie wydały stosownego rozporządzenia, które umożliwiłoby wdrożenie unijnych zobowiązań. Polscy przedstawiciele twierdzili przed Trybunałem, że nasz kraj nie jest na razie zobowiązany do wypełniania rozporządzenia. Polska do tej pory nie zmieniła, ani nie zawarła bowiem umowy przewidującej podział praw przewozowych. W związku z tym uznano, że nie trzeba wprowadzać procedury o której mowa w unijnym prawie. Procedurę zamierzano wprowadzić w momencie rozpoczęcia negocjacji mających na celu zawarcie umowy przewidującej podział praw przewozowych.
Sprawa trafiła przed Trybunał Sprawiedliwości, który nie zgodził się z argumentami strony polskiej. Orzeczenie głosi, że procedura musi być wprowadzona jeszcze przed podziałem praw przewozowych. Powzięte ustalenia muszą być bezzwłocznie zgłoszone Komisji, bez względu na to, czy rzeczywiście dojdzie później do zawarcia umowy przewidującej podział praw przewozowych. Trybunał zaznaczył, że stosowne rozporządzenie weszło w życie 30 maja 2004 r. Mimo tak długiego okresu czasu, Polska do tej pory nie ustanowiła wymaganej procedury.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Dział transport:
Lotnisko Chopina pobiło swój
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Muszyna będzie mieć obwodnicę.
Podsumowanie letniego sezonu nad Bałtykiem
Gdańsk i Pomorze na targach IMEX we Frankfurcie
Konkurs dla klientów sieci Accor na Facebooku
Fundusz Gwarancyjny jednak nie tak szybko?
Zamach terrorystyczny w libijskim hotelu
Plebiscyt na najlepsze schronisko Małopolski
Grupa Louvre Hotels Group otwiera nowe hotele w Rosji i Algierii
Eurotunnel strajkuje. Rezerwacja biletów na weekend wstrzymana
Jedziesz do Francji? Kup alkomat!
Nowa atrakcja turystyczna w Bieszczadach
Na dworcu w Krakowie zapanował chaos
LOT Catering schodzi na ziemię