Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Rośnie liczba wypadków podczas wakacji
Jak ujawnia Ergo Hestia w ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba płynących od klientów zgłoszeń ubezpieczeniowych wzrosła ponad czterokrotnie. Jest to efekt coraz większej świadomości ubezpieczeniowej Polaków.
Liczba zgłoszeń związanych z kosztami leczenia w 2009 roku vs. 1999r. wzrosła o blisko 350%. W analogicznym okresie liczba zgłoszonych zaginięć bagażu wzrosła o 1510%.
- Obecnie rok rocznie w ciągu czterech urlopowych miesięcy nasi klienci potrzebują pomocy w blisko 1,5 tys. wypadkach, co oznacza, że w tym czasie każdego dnia wpływa do nas kilkanaście zgłoszeń ubezpieczeniowych z całego świata - wyjaśnia Luiza Chylewska, Główny Specjalista ds. Likwidacji Szkód Osobowych w Ergo Hestii.
Pomimo wysokiego poziomu szkód, letni sezon turystyczny, jest bezpieczniejszy niż ten zimowy. W trakcie sezonu narciarskiego liczba zgłoszeń wpływających do ubezpieczyciela jest średnio o 1/5 większa niż latem.
W wakacje najliczniejsze sytuacje (ponad 80% przypadków), które psują urlop polskim turystom, to kłopoty ze zdrowiem. Ich odsetek w stosunku do wszystkich spraw szkodowych nie zmienił się w ciągu ostatniej dekady. W liczbach bezwzględnych natomiast ilość zgłoszeń dotyczących kwestii medycznych wzrosła w tym czasie ponad czterokrotnie.
Wśród kłopotów ze zdrowiem dominują: zatrucia pokarmowe, przeziębienia, zachorowania na grypę czy anginę oraz poparzenia słoneczne, omdlenia i odwodnienia spowodowane wysoką temperaturą.
Na przestrzeni ostatniej dekady największy, bo aż 16-krotny, wzrost odnotowano w teczkach szkodowych dotyczących zaginięć, kradzieży i zagubień bagażu. Jeszcze 10 lat temu utracone sztuki bagażu można było policzyć na palcach obydwu rąk, obecnie natomiast liczba takich przypadków przekracza w szczycie sezonu turystycznego 100 rocznie.
Turyści świadomi swoich praw coraz częściej domagają się od ubezpieczyciela pomocy bardziej skomplikowanych przypadkach. O ile w latach 90. klienci oczekiwali od ubezpieczyciela przede wszystkim wypłaty odszkodowania, to od 2000 r. postępującą tendencją jest korzystanie z coraz bardziej zaawansowanej ochrony, jaką gwarantuje polisa turystyczna. Rośnie więc liczba próśb o pomoc z tytułu ochrony w ramach assistance, które zapewnia organizację realnej pomocy (np. akcji ratunkowej, transportu, itd.) w razie nagłego zdarzenia. Jak np. organizacja i pokrycie kosztów wynajęcia awionetki celem przetransportowania klienta z Wysp Kanaryjskich do kraju, czy pomoc po wypadku na paralotni w Meksyku.
Cykl raportów poświęcony turystyce będzie się składał z 3 części. Kolejne dwie będą dotyczyć miejsc, w których Polacy najczęściej potrzebują pomocy oraz zdarzeń psujących wakacje.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział dla turystów:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Nowy obiekt w sieci Polish Prestige Hotels & Resorts
Meteorolodzy uspokajają linie lotnicze
Sky Club chce być liderem rynku
Konkurs dla agentów Best Reisen Group
Co ciężarnym oferują linie lotnicze?
Jak Tunezja ratuje turystykę w swoim kraju
600 osób nie żyje. Bilans zimy w Europie.
Ile kosztuje noc w sypialni kanclerz Niemiec?
Rozszerzony letni rozkład Iceland Express
Jak Grecy przygotowują się do sezonu?
Chętni na zakup majątku po OLT Express