TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Lufthansa ma uzyskać 750 mln euro zysku w 2006 roku

Wolfgang Mayrhuber, Prezes i Dyrektor Generalny Lufthnasy podczas prezentacji kwartalnych wyników zaznaczył - Lufthansa trzyma dobry kurs.


Pomimo wysokich cen ropy, Grupa Lufthansa powiększyła swoje zyski operacyjne w pierwszych dziewięciu miesiącach roku aż o 46,7%, osiągając 691 milionów euro. Zarząd Lufthansy wyznaje - Jesteśmy bardzo dobrze umiejscowieni strategicznie i skutecznie przeciwstawiamy się konkurencji. Rozwijamy się, jesteśmy coraz bardziej dochodowi. Inwestujemy w naszą przyszłość, w tym roku zatrudnionych zostało 2500 nowych pracowników.

Zarząd Lufthansy bacznie obserwuje rynek lotniczy, stawia sobie coraz większe wyzwania i szacuje, że zyski operacyjne za 2006 rok wyniosą 750 milionów euro.

Mayrhuber zaznaczył, że na sukces trzeciego kwartału roku w zakresie zysków operacyjnych złożyły się wyniki wszystkich sześciu segmentów działalności. - Wszystkie segmenty odnotowują sukcesy, powiększają swoje grono klientów i inwestują w obiecujące na przyszłość produkty. Konsekwentna realizacja wyznaczonej strategii Lufthansy zaczyna procentować.

Szczególnie zadawalający jest fakt, że dobre wyniki zostały osiągnięte w podstawowym segmencie, jakim jest przewóz pasażerów. Na rozwój firmy wpłynęły między innymi lepsza wydajność oraz długotrwały wzrost przy rosnącym popycie.

Lufhansa ciągle rozszerza swoją działalność na dynamicznie rozwijającym się rynku Azji. Mayrhuber wyjaśnia - W Indiach i Chinach Lufthansa zajmuje czołową pozycję wśród europejskich przewoźników. Planujemy dalej tam inwestować między innymi poprzez rozszerzenie siatki połączeń.

Firma zamierza między innymi zamówić 35 nowych samolotów, aby w ten sposób powiększyć i zmodernizować flotę.

Jednocześnie prezes Lufthansy podkreślił, że dbałość o jakość świadczonych usług przynosi dobre rezultaty. - Satysfakcja naszych klientów kolejny raz wzrasta. Nasza strategia dostawy szerokiego wachlarza usług: wysoka jakość produktów przy często okazyjnych cenach spotka się z ogromnym zadowoleniem naszych klientów.

Dzięki nowym strategiom firmy, Lufthansa zdobywa uznanie również w segmencie tanich biletów, gdyż oferuje bardzo dobrą jakość i korzystne ceny.

Wolfgang Mayrhuber wyraził także zadowolenie z perspektyw, jakie Lufthansa stworzyła dla swoich udziałowców. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy, cena jednej akcji Lufthansy wzrosła o 30%. Mayrhuber dodaje - Nie zamierzamy osiąść na laurach i będziemy kontynuować nasze poszukiwania, tak by pomnożyć potencjał naszych akcji. Jedynie w ten sposób uda nam się umocnić zaufanie, jakim obdarzyli nas klienci oraz udziałowcy, i w ten sposób kontynuować solidną współpracę z nimi w przyszłości.

Cały czas głównym celem Lufthansy jest zmniejszenie kosztów oraz poprawa efektywności. W tym celu Grupa stworzyła program działań, którego celem jest wzrost przychodów o 1,2 mld euro do końca bieżącego roku. Mayrhuber podkreśla, że cel ten zostanie osiągnięty zgodnie z założeniami. Do końca września 2006 roku odnotowano, że program przyniósł oszczędności w wysokości 1,13 mld euro, co stanowi dużo większą sumę niż zakładano.

Mayrhuber podkreślił też rolę, jaką lotnictwo odgrywa w kształtowaniu rynku pracy. W bieżącym roku Lufthansa stworzy w sumie 2500 nowych miejsc pracy. Jeżeli tendencja ta nadal się będzie utrzymywała, konieczne stanie się stworzenie solidnych ram działania oraz politycznego wsparcia dla sektora. Mayrhuber wyjaśnia - To znaczy, iż konieczne będą: większa elastyczność i mniejsza biurokracja. Nie możemy już sobie pozwolić na kolejne 12 lat oczekiwania na 2,8 kilometrowy odcinek autostrady we Frankfurcie.

Konieczne stanie się stworzenie Jednolitej Europejskiej Strefy Powietrznej w miejsce obecnie zarządzanej przez 50 krajowych służb kontroli. Prezes Lufthansy dodaje - Sytuacja w tym zakresie nie została zmieniona od 10 lat, a teraz Jednolita Europejska Strefa Powietrza jest największym projektem europejskim, który zapewni spójność pomiędzy rynkiem wewnętrznym a relacjami zewnętrznym oraz znaczną redukcję emisji dwutlenku węgla.

Przez pierwsze dziewięć miesięcy 2006 roku Grupa Lufthansa uzyskała przychody w wysokości 15 mld euro, co dało wzrost o 12,9%. W tym samym czasie z usług linii skorzystało ponad 40 milionów pasażerów, co również stanowi kolejny rekord.

Swoją pozycję umacnia również Lufthansa Cargo. Firma zwiększyła ilość przewiezionych towarów do 1,3 mln ton, co jest najwyższym wynikiem linii w porównaniu z latami ubiegłymi. Dochody z ruchu uzyskane przez dziewięć miesięcy wzrosły do 11,6 mld euro, czyli o 13,2%. Pozostałe przychody operacyjne spadły do 887 mln euro, czyli o 16,7%. Ze sprzedaży udziałów w Amadeus Global Travel Distribution S.A. oraz Loyalty Partner Gmb w 2005 roku firma uzyskała 290 mln euro.

Przez pierwsze dziewięć miesięcy bieżącego roku koszty operacyjne wzrosły do 15,2 mld euro, czyli o 6,9%. Wzrost głównie był wynikiem wyższych cen paliwa lotniczego. Koszty paliwa wzrosły do 2,6 mld euro, czyli o 39,1% (719 mln euro) w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Jednak systemy zabezpieczające przed wzrostem cen paliw okazały się znowu bardzo skuteczne i dały oszczędności w wysokości 144 mln euro.

Grupa Lufthansa zwiększyła zysk z działalności operacyjnej w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy bieżącego roku o 46,7% do 691 milionów euro. Natomiast wynik netto został osiągnięty na poziomie 414 mln euro, podczas gdy w poprzednim roku wyniósł 416 mln euro.

Odnotowano również wzrost przepływu środków pieniężnych do 1,4 mld euro, czyli o 6,9%. Nakłady inwestycyjne wzrosły o 25,4% do poziomu 1,3 mld euro, z czego 590 mld euro przeznaczono na samoloty. Nakłady inwestycyjne mogą być całkowicie finansowane z przepływu środków pieniężnych.

Przychody ogółem styczeń - wrzesień (euro)
Rok 2006 14.980.000.000
Rok 2005 13.265.000.000
Zmiana % + 12,9
Przychody ogółem czerwiec - wrzesień (euro)
Rok 2006 5.332.000.000
Rok 2005 4.814.000.000

Przychody z przewozów styczeń - wrzesień (euro)
Rok 2006 11.599.000.000
Rok 2005 10.248.000.000
Zmiana % + 13,2
Przychody z przewozów czerwiec - wrzesień (euro)
Rok 2006 4.162.000.000
Rok 2005 3.717.000.000

Zysk z działalności operacyjnej styczeń - wrzesień (euro)
Rok 2006 793.000.000
Rok 2005 581.000.000
Zmiana % + 36,5
Zysk z działalności operacyjnej czerwiec - wrzesień (euro)
Rok 2006 455.000.000
Rok 2005 321.000.000

Wynik Grupy styczeń - wrzesień (euro)
Rok 2006 414.000.000
Rok 2005 416.000.000
Zmiana % - 0,5
Wynik Grupy czerwiec - wrzesień (euro)
Rok 2006 329.000.000
Rok 2005 416.000.000

Wynik operacyjny styczeń - wrzesień (euro)
Rok 2006 691.000.000
Rok 2005 471.000.000
Zmiana % + 46,7
Wynik operacyjny czerwiec - wrzesień (euro)
Rok 2006 394.000.000
Rok 2005 218.000.000

Nakłady inwestycyjne styczeń - wrzesień (euro)
Rok 2006 1.313.000.000
Rok 2005 1.047.000.000
Zmiana % + 25,4
Nakłady inwestycyjne czerwiec - wrzesień (euro)
Rok 2006 437.000.000
Rok 2005 357.000.000

Przepływ środków pieniężnych styczeń - wrzesień (euro)
Rok 2006 1.381.000.000
Rok 2005 1.292.000.000
Zmiana % + 6,9
Przepływ środków pieniężnych czerwiec - wrzesień (euro)
Rok 2006 684.000.000
Rok 2005 565.000.000

Zatrudnienie na dzień 30 września 2006
Rok 2006 93.923.000.000
Rok 2005 91.433.000.000
Zmiana % + 2,7




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Lufthansa zysk Wolfgang Mayrhuber wyniki Grupa Lufthansa zysk operacyjny przewóz pasażerów wzrost przychodów Jednolita Europejska Strefa Powietrzna Lufthansa Cargo koszt paliwa przychody nakłady inwestycyjne zatrudnienie




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję