Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Lufthansa uziemiona - na co mogą liczyć pasażerowie?
We wtorek rozpoczął się kolejny strajk personelu pokładowego niemieckiej linii lotniczej. Z tego powodu z rozkładu wypadły m.in. połączenia pomiędzy Frankfurtem nad Menem czy Monachium a Warszawą czy Krakowem. Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej wyjaśnia, na co mogą liczyć podróżni w razie odwołania lotu.
W przypadku odwołania lotu nasze prawa kształtują się w zależności od tego, czy lot miał być częścią zorganizowanej przez biuro podróży wycieczki, czy też bilet lotniczy kupiliśmy we własnym zakresie. W pierwszym przypadku w razie problemów zawsze musimy zwrócić się po pomoc do organizatora wycieczki. Jeżeli w wyniku strajku nasza podróż opóźniła się o więcej niż cztery godziny, możemy po powrocie domagać się zmniejszenia ceny wycieczki. Natomiast w drugim przypadku nasze żądania kierujemy do linii lotniczych.
W razie posiadania odrębnego biletu na odwołany lot możemy się domagać od linii lotniczej zorganizowania transportu zastępczego na porównywalnych warunkach. Z powodu strajku personelu pokładowego z reguły nie będzie jednak to możliwe. W takim wypadku możemy poprosić o zmianę daty lotu na późniejszą lub całkowicie zrezygnować z podróży i żądać zwrotu ceny biletu.
"W pierwszej kolejności należy zwrócić się do linii lotniczych z pytaniem, czy w związku z odwołaniem lotu będzie zapewniony lot alternatywny", radzi Katarzyna Trietz, dyrektorka Polsko-Niemieckiego Centrum Informacji Konsumenckiej we Frankfurcie nad Odrą. Ponadto pasażerom przysługują bezpłatne posiłki i napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania. Linie lotnicze powinny również umożliwić pasażerom przeprowadzenie dwóch bezpłatnych rozmów telefonicznych, wysłanie dwóch faksów lub e-maili. Jeżeli w związku ze strajkiem podróż przesunęła się co najmniej o jeden dzień, linia lotnicza musi zapewnić nieodpłatne zakwaterowanie wraz z transportem do hotelu.
Czy w przypadku odwołanego lotu z powodu strajku przysługuje pasażerom dodatkowe odszkodowanie? "Prawo do rekompensaty nie przysługuje, jeżeli lot został odwołany z powodu nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszystkich racjonalnych środków", tłumaczy Katarzyna Trietz. W sierpniu tego roku Niemiecki Trybunał Federalny orzekł, że linie lotnicze, które odwołały lot z powodu strajku własnego personelu, nie muszą wypłacać pasażerom odszkodowania, jeżeli podjęły wszystkie możliwe kroki w celu zmniejszenia skutków strajku.
W przypadku pytań i wątpliwości co do obowiązujących w Niemczech praw konsumentów, można liczyć na bezpłatną pomoc Polsko-Niemieckiego Centrum Informacji Konsumenckiej w ośrodkach:
- Frankfurt nad Odrą, Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej, Karl-Marx-Str. 7, tel. 0049 335 500 80 650, e-mail: konsument@vzb.de (obsługa także w języku polskim);
- oddział Federacji Konsumentów w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Chrobrego 33, tel. (95) 722 32 28;
- oddział Federacji Konsumentów w Zielonej Górze, ul. Bohaterów Westerplatte 9, pok. 216, tel. (68) 325 59 75.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział przewodnicy i piloci:
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Rozpoczęto starania o nowy, polski wpis na listę
Liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiła się od 2000
Małopolska rozpoczyna nowy projekt
Rzeczniczka MŚP apeluje o podniesienie kwoty limitu zwolnienia z
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Jak się zmieniają ceny w biurach?
Wydarzyło się na X Food Business Forum 2012
"Kierunek Adriatyk" - Nowy program podróżniczy na antenie Radia Kraków
Sylwester 2013 - gdzie będziemy się bawić?
Sydney: O krok od katastrofy lotniczej
organizowanie wycieczek krajowych
Wzrastają opłaty za wjazd autokarów do Rzymu
BeeFree przechodzi metamorfozę
Lufthansa stawia na Amerykę Łacińską
W PKP Intercity zapłacisz tak jak wszędzie
Qatar Airways inwestują w Polsce
W USA powstanie park jurajski na wzór tego w Bałtowie?