TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Lufthansa uziemiona - na co mogą liczyć pasażerowie?

We wtorek rozpoczął się kolejny strajk personelu pokładowego niemieckiej linii lotniczej. Z tego powodu z rozkładu wypadły m.in. połączenia pomiędzy Frankfurtem nad Menem czy Monachium a Warszawą czy Krakowem. Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej wyjaśnia, na co mogą liczyć podróżni w razie odwołania lotu.


W przypadku odwołania lotu nasze prawa kształtują się w zależności od tego, czy lot miał być częścią zorganizowanej przez biuro podróży wycieczki, czy też bilet lotniczy kupiliśmy we własnym zakresie. W pierwszym przypadku w razie problemów zawsze musimy zwrócić się po pomoc do organizatora wycieczki. Jeżeli w wyniku strajku nasza podróż opóźniła się o więcej niż cztery godziny, możemy po powrocie domagać się zmniejszenia ceny wycieczki. Natomiast w drugim przypadku nasze żądania kierujemy do linii lotniczych.

W razie posiadania odrębnego biletu na odwołany lot możemy się domagać od linii lotniczej zorganizowania transportu zastępczego na porównywalnych warunkach. Z powodu strajku personelu pokładowego z reguły nie będzie jednak to możliwe. W takim wypadku możemy poprosić o zmianę daty lotu na późniejszą lub całkowicie zrezygnować z podróży i żądać zwrotu ceny biletu.

"W pierwszej kolejności należy zwrócić się do linii lotniczych z pytaniem, czy w związku z odwołaniem lotu będzie zapewniony lot alternatywny", radzi Katarzyna Trietz, dyrektorka Polsko-Niemieckiego Centrum Informacji Konsumenckiej we Frankfurcie nad Odrą. Ponadto pasażerom przysługują bezpłatne posiłki i napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania. Linie lotnicze powinny również umożliwić pasażerom przeprowadzenie dwóch bezpłatnych rozmów telefonicznych, wysłanie dwóch faksów lub e-maili. Jeżeli w związku ze strajkiem podróż przesunęła się co najmniej o jeden dzień, linia lotnicza musi zapewnić nieodpłatne zakwaterowanie wraz z transportem do hotelu.

Czy w przypadku odwołanego lotu z powodu strajku przysługuje pasażerom dodatkowe odszkodowanie? "Prawo do rekompensaty nie przysługuje, jeżeli lot został odwołany z powodu nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszystkich racjonalnych środków", tłumaczy Katarzyna Trietz. W sierpniu tego roku Niemiecki Trybunał Federalny orzekł, że linie lotnicze, które odwołały lot z powodu strajku własnego personelu, nie muszą wypłacać pasażerom odszkodowania, jeżeli podjęły wszystkie możliwe kroki w celu zmniejszenia skutków strajku.

W przypadku pytań i wątpliwości co do obowiązujących w Niemczech praw konsumentów, można liczyć na bezpłatną pomoc Polsko-Niemieckiego Centrum Informacji Konsumenckiej w ośrodkach:
- Frankfurt nad Odrą, Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej, Karl-Marx-Str. 7, tel. 0049 335 500 80 650, e-mail: konsument@vzb.de (obsługa także w języku polskim);
- oddział Federacji Konsumentów w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Chrobrego 33, tel. (95) 722 32 28;
- oddział Federacji Konsumentów w Zielonej Górze, ul. Bohaterów Westerplatte 9, pok. 216, tel. (68) 325 59 75.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
strajk personelu pokładowego linie lotnicze Lufthansa Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej Frankfurt nad Odrą Frankfurt nad Menem Monachium Warszawa Kraków odwołane loty rejs lot bilet lotniczy zwrot poniesionych kosztów reklamacja podróż strajk protest hotel transport Katarzyna Trietz hotel pasażer




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję