Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Zobacz także
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Parlament Europejski chce bezpłatnego bagażu podręcznego
Sąd UE rozpatrywał skargę Wizz Air
EasyJet wzywa do liberalizacji w europejskim lotnictwie
Prezes linii lotniczych easyJet, Carolyn McCall podczas swojego wystąpienia w Brukseli wezwała Unię Europejską do zaniechania działań promujących protekcjonizm w europejskim lotnictwie, który polega na ochronie systemu przydziału slotów i obsługi naziemnej.
Podczas wygłoszonej przemowy w European Aviation Club w obecności przedstawicieli Parlamentu Europejskiego i urzędników unijnych Carloyn McCall wezwała do dalszej liberalizacji europejskiego lotnictwa, rozpoczętej wraz z otwarciem europejskiej przestrzeni powietrznej w 1994 roku.
"Umowa o otwartej przestrzeni powietrznej nad Europą spowodowała rewolucję w europejskim lotnictwie. Dzięki niej, firmy takie jak easyJet otrzymały szansę rozwijania się w całej Europie, co jest odpowiedzią na zapotrzebowanie ze strony potencjalnych klientów. Mniejsze miasta i regiony w całej Europie dysponują obecnie zupełnie nowymi połączeniami lotniczymi, które pobudzają handel i turystykę, przyczyniając się do zwiększenia wzrostu gospodarczego.
Jednak prowadzone w Europie protekcjonistyczne praktyki, wciąż uniemożliwiają lotniskom, liniom lotniczym i agentom obsługi naziemnej czerpanie korzyści z faktycznej i pełnej konkurencji. Dlatego już dziś Europa musi przeprowadzić reformę dotyczącą regulacji odnośnie przydziału slotów na lotniskach, aby umożliwić nowym podmiotom na rynku stawienie czoła dominującym przewoźnikom oraz zmienić prawo dotyczące obsługi naziemnej tak, aby zapewnić prawdziwą konkurencję w każdym porcie. Jeżeli Unia Europejska wprowadzi powyższe reformy, europejscy konsumenci otrzymają dostęp do nowych tras, usług oraz biletów w niższych cenach.
Carolyn McCal, prezes linii easyJet docenia działania Unii Europejskiej, które pomagają poprawić jakość usług świadczonych na rzecz pasażerów, dzięki którym linie lotnicze mogą jak najwydajniej wykorzystać infrastrukturę lotniska. Mimo tego linia wyraża obawę, iż niektóre elementy Pakietu dotyczącego portów lotniczych (tzw. Airport Package) podlegają zbytnim regulacjom, które mogą ograniczyć możliwość świadczenia usług odpowiedniej jakości na rzecz jej klientów oraz utrzymania cen na rozsądnych poziomach".
Przewoźnik wzywa Unię Europejską do forsowania reform przydziału slotów w portach lotniczych, aby umożliwić nowym podmiotom na rynku osiągnięcie częstotliwości lotów, która mogłaby stanowić realne wyzwanie dla wiodących operatorów. Zdecydowanie wspiera zwiększenie rezerwacji dla nowych podmiotów oraz wspiera rozwój obrotu wtórnego slotami, aby promować ich skutecznie wykorzystanie.
EasyJet uważa, że problem konkurencji dotyczy obsługi naziemnej w takim samym stopniu jak ich klientów, czyli linii lotniczych. Dzięki temu zapewniona jest faktyczna konkurencja na każdym lotnisku i poważna presja konkurencyjna na dostawców, którzy muszą podnosić jakość oferowanych usług. Przewoźnik popiera zapewnienie liniom lotniczym możliwość zatrudnienia własnej obsługi naziemnej, jeżeli linia nie jest zadowolone z jakości pracy obsługi na danym lotnisku. Zdaniem easyJet wymóg posiadania trzech licencji na dużym europejskim lotnisku zamiast dwóch to ważna kwestia, ponieważ stanowi o różnicy pomiędzy zdrową konkurencją a kosztownym duopolem.
EasyJet zdecydowanie sprzeciwia się wyznaczaniu minimalnych standardów obsługi przez podmioty zewnętrzne - linia wie czego potrzebują i oczekują jej klienci oraz jest świadoma tego, że przy niezadowalającej jakości usługi sprzedaż biletów zmaleje. Również easyJet uważa, że nie należy chronić firm zapewniających obsługę naziemną na nieodpowiednim poziomie przy pomocy przedłużonych licencji i limitów - jeżeli agent obsługi naziemnej zawodzi, nie powinien świadczyć usług na lotnisku przez dziesięć lat.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
LOT i Lufthansa odwołują rejsy
Solec-Zdrój: kto zyska na inwestycji?
W biurach podróży szału nie ma
Bezpłatny system rezerwacji dla małych hoteli
Muzeum Żup Krakowskich uczci swoje 60-lecie koncertem
Amadeus wprowadza nową platformę sprzedażową
Dokąd będzie można polecieć z Radomia?
UE promuje zrównoważone ośrodki turystyczne w Polsce
Władze Macedonii skarżą się na polskich przewoźników