Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot / Rezydent Biura w ZEA - Dubaj
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- Praca PILOT WYCIECZKI
- Zatrudnię pilota na wycieczkę szkolną do Grecji
- Event Manager - samodzielny profesjonalista
- Szukam partnera do tworzenia filmów o podróżach
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- Pilot wycieczek szkolnych (Bielsko-Biała i...
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
- PRODUCT MANAGER/OPIEKUN KLIENTA VIP


Katastrofa pod Grenoble: nadal nieznane przyczyny wypadku autokaru
Nadal nie wiadomo co było konkretnie przyczyną wypadku polskiego autokaru pod Grenoble dwa lata temu.
Instytut Ekspertyz Sądowych w Krakowie otrzymał raport od francuskich biegłych w sprawie katastrofy. Raport nie jest jednoznaczny. Z dokumentu wynika, że trzeba uwzględniać wszystkie dotychczasowe hipotezy.
Do tej pory ustalono, że przyczyną wypadku mogło być: nieprawidłowe wykorzystanie układu hamulcowego w czasie jazdy przez kierowcę, niedostosowanie prędkości do warunków jazdy, nadmierne zużycie klocków hamulcowych, nieprawidłowa konserwację spowalniacza hydraulicznego.
Za około 2 miesiące pojawi się decyzja o ewentualnym umorzeniu sprawy, lub postawieniu komukolwiek zarzutów.
Katastrofa miała miejsce 22 lipca 2007 roku w pobliżu francuskiego Grenoble. W autokarze jechali polscy pielgrzymi: 26 pasażerów zginęło, a 24 zostało rannych. Pojazd runął ze stromego zbocza i zapalił się.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Katastrofa pod Grenoble
[2009-08-27 19:31 79.186.88.*]
Eksperci mają rację.Nie mogą szukać winy mechanicznej,tylko wina to czynnik ludzki i to nie ten bezpośredni / czyli kierowca który poniósł śmierć/.
Szef - wysłał niedoświadczonego to 1
Za mało praktyki na sprzęcie ciężkim w tym na autobusie turystycznym tej klasy - to 2
I 3 czynnik który szybko zamilkł - TO NAMAWIANIE KIEROWCĘ PRZEZ PILOTKĘ DO JAZDY TĄ DROGĄ + LUDZIE BO PANI PILOT POWIEDZIAŁA,ŻE TO SZLAK NAPOLEONA. Niestety młody i uległ naciską i tu jest pies pogrzebany. Generalnie jest powiedziane w turystyce,że ma wykonywać polecenia pilota,ale on decyduje którędy ma prowadzić pojazd i tu może odmówić pilotowi.
Czy ktoś go uświadomił o tym - tego nie wiemy / raczej chyba nie/.
Pozdrawiam - turysta zawodowy odpowiedz »
Dział prawo i podatki:
PLL LOT publikuje wyniki
ECTAA dyskutowała o wyzwaniach w zakresie ochrony
Warsaw Presidential Hotel z
Dział transport:
PLL LOT publikuje wyniki
Wizz Air zapowiada dwie nowe trasy z polskich
Popularny kierunek wraca do
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce już za
Nowe centrum konferencyjne w
Polacy dalej zainteresowani
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
UFG radzi jak sprawdzić
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Wakacyjne plany Polaków na ten
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
Ciechocinek: Villa Park - najnowocześniejsze spa w Polsce?
Czarne statystyki: we włoskich górach zginęło już 50 osób
Prognozy: Moskwa nową Mekką turystyczną
Kraków: regaty wioślarskie na Wiśle
Ryanair pyta LOT: Za co te opłaty?!
Dobra wiadomość dla restauratorów - jest szansa na niski VAT do 2010 r.
Nowa lokalizacja dworca PKS w Kaliszu
Sfinks Polska podtrzymał prognozę zysku netto w 2006 roku
Dobre warunki narciarskie w Beskidach
Gdzie lubią wypoczywać Polacy?
ULC: zezwolenie na lotnisko w Bagiczu
Delta Air Lines i Northwest Airlines zadecydowały o fuzji