TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Facebook nie zastąpi podróży lotniczych

W dobie wszechobecnych mediów społecznościowych i kontaktów online to podróże lotnicze są prawdziwą siecią internetową. Facebook nie zastąpi kontaktów "twarzą w twarz" - takie wnioski wypływają z ogólnoświatowego badania konsorcjum Airbus przeprowadzonego wśród pasażerów na temat przyszłości latania.


Konsorcjum Airbus ujawniło wyniki badania prowadzonego przez dwa lata wśród korzystających z podróży lotniczych. Badanie objęło w sumie 1,75 mln osób i wskazuje na ich oczekiwania co do podróży lotniczych w przyszłości: wzrost ruchu lotniczego, mniejszy stres i generalnie więcej podróży samolotem, mimo dynamicznie rosnącej roli mediów społecznościowych, które pozwalają na kontakty biznesowe i prywatne bez wychodzenia z domu. Badanie pokazuje, w jakich obszarach podnosić jakość podróży lotniczych, by poprawiać komfort pasażerów i kreować pozytywne doświadczenia.

- Transport lotniczy jest prawdziwą "siecią internetową" - mówi Charles Champion, wiceprezes Airbusa ds. technicznych. - Wyniki badania pokazują, że nie ma nic lepszego niż kontakt "twarzą w twarz". Świat jest opleciony siatką połączeń, które tworzą nieustannie rozrastającą się sieć społeczną i ekonomiczną: 57 milionów miejsc pracy, 35 procent światowego handlu, oraz 2,2 biliona USD udziału w światowym PKB.

- Od rozpoczęcia projektu "Przyszłość według Airbusa", prowadzimy dialog z ludźmi w 192 krajach na temat przyszłości podróży lotniczych. Zaowocowało to opracowaniem koncepcji rewolucyjnego samolotu i kabiny (Airbus Concept Plane and Cabin), które pokazują część innowacji podążających za zmieniającymi się trendami i oczekiwaniami wśród pasażerów i uwzględniających troskę o środowisko. Jest oczywiste, że ludzie naprawdę cieszą się ze stałego wzrostu transportu lotniczego w przyszłości, a my chcemy, aby mieli swój udział w kształtowaniu tej przyszłości - dodaje.

86% ludzi na świecie uważa, że zmniejszenie zużycia paliwa jest zagadnieniem kluczowym, a 85% jest za zmniejszeniem emisji związków węgla
66% chce latać samolotami emitującymi niższy poziom hałasu, a 65% - samolotami, które można całkowicie poddać procesowi recyklingu.

Lecz Champion zauważa, że im więcej ludzi lata częściej, tym większe będą ich oczekiwania co do podróży lotniczej i jej przebiegu - od zakupu biletu do lądowania w porcie docelowym. Badanie Airbusa wskazuje na listę powodów do narzekania: kolejki do odprawy paszportowej; wolne tempo odprawy i nadawania bagażu; oczekiwanie na start; oraz krążenie nad portem lotniczym w oczekiwaniu na lądowanie.

66% pasażerów chciałoby mieć więcej miejsca w kabinie samolotu
61% pasażerów chce by samoloty były wyposażone w fotele dostosowujące się do kształtu pasażera
65% oczekuje szybszej odprawy i odbioru bagażu

- Na przykład w Londynie widzieliśmy niepokój związany z kolejkami w portach lotniczych i ludzi, którzy, rzecz jasna, nie byli szczęśliwi z tego powodu - dodaje Champion. - Ale w rzeczywistości te ograniczenia w potencjale obsługi są zapowiedzią zjawisk, które pojawią się w przyszłości, jeżeli przemysł lotniczy nie będzie współpracować, aby zmniejszyć opóźnienia, a ruch lotniczy zwiększy się dwukrotnie w ciągu następnych 15 lat. Temu właśnie się przyglądamy.

Ponad 90 procent z 2 miliardów Euro, którymi Airbus rozporządza na prace badawczo-rozwojowe, wydawane jest w celu poprawienia ekologiczności produkowanych przez niego samolotów. Najnowsza generacja obejmuje flagowy statek powietrzny A380, największy w świecie i najcichszy samolot pasażerski; A320neo, "opcję z nowymi silnikami" zapewniającymi niskie zużycie paliwa dla rodziny A320; i szerokokadłubowy A350 XWB, który zapewni 25-procentowy spadek zużycia paliwa, dający pasażerom więcej przestrzeni na pokładzie.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Facebook podróże lotnicze spotkania nie zastąpi podróży lotniczych Airbus badania sieć internetowa Charles Champion




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję