Prywatyzacja TAP wstrzymana
W miniony czwartek Portugalia nie wyraziła zgody na sprzedaż udziałów w państwowej linii lotniczej TAP. Kupnem akcji była zainteresowana spółka Synergy Group należąca do Germana Efromovicha. Miliarder, aby móc przejąć portugalskiego operatora wyrobił sobie polski paszport. Synergy Group była jedyną spółką, która chciała kupić udziały w TAP. Za 100 procent akcji firma oferowała 35 mln euro.
W ramach porozumienia kredytowego jakie Portugalia zawarła z Unią Europejską i Międzynarodowym Funduszem Walutowym, prywatyzacja spółki TAP miała zostać zrealizowana do końca 2012 roku. Spełnienie tego wymogu było konieczne do otrzymania pożyczki w wysokości 78 mld euro.
W trakcie czwartkowego posiedzenia, Rada Ministrów nie wyraziła zgody na prywatyzację TAP w 2012 roku, tłumacząc swoją decyzję niewystarczającymi gwarancjami finansowymi firmy Germana Efromovicha.
Ze względu na niesprzyjające warunki do sprzedaży udziałów portugalskiej linii lotniczej, proces prywatyzacji TAP został odłożony na kolejne dwa lata. W tym czasie zostanie ogłoszony nowy przetarg.
Synergy Group prócz 35 mln euro za 100 procent akcji TAP, oferowała dokapitalizowanie spółki kwotą 300 mln euro.
Prosperująca od 1945 roku firma TAP w 100 procentach należy do państwowej spółki Parpublica. W 2011 roku przewoźnik odnotował 3,1 mln euro zysku. W 2010 roku była to kwota o 62,3 mln euro większa. W trzecim kwartale 2012 roku TAP odnotował rekordowe zyski rzędu 102,3 mln euro, co oznacza wzrost o 21 procent w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Dział dla turystów:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Afera z koniną: Firmy domagają się odszkodowań
Czy social media są potrzebne w turystyce?
TUI Poland: "Tygodnie Greckie" w promocji
OSAT w sprawie Ostatnichmiejsc.pl
Mechanicy w Warszawie strajkują
McDonalds i Burger King debiutują