Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Uwolnienie rynku kolejowego jeszcze później?
Ministerstwo transportu uważa, że 2019 rok to zbyt wczesny termin na liberalizację polskiego rynku kolejowego. Resort chce walczyć o wydłużenie tego terminu w trakcie negocjacji tzw. czwartego pakietu kolejowego.
Czwarty pakiet to propozycja Komisji Europejskiej, która ma spowodować uwolnienie rynku przewozów kolejowych na terenie krajów Wspólnoty Europejskiej.
Wiceminister transportu Andrzej Massel uważa, że te rozwiązania mają swój cel, ale w przypadku Polski jest za wcześnie na ich wprowadzenie. Jego zdaniem liberalizacja rynku kolejowego, w momencie, kiedy wiele samorządów inwestuje w rozwój własnych spółek jest szkodliwa. Massel zwraca uwagę na pozytywne przemiany na kolei, poprawę współpracy pomiędzy spółkami należącymi do grupy PKP, nowe inwestycje.
Natomiast prezes zarządu PKP Intercity, Janusz Malinowski twierdzi, że spółka spokojnie przyjmuje liberalizację rynku. Uważa że siedem lat to dużo czasu na przygotowanie się do niej.
"Już realizujemy ogromny program inwestycyjny, na ponad 4 mld zł. Za dwa lata będziemy oferowali więcej nowych i zmodernizowanych pociągów niż tych starszej generacji. Do końca dekady na wszystkich głównych liniach kolejowych będzie jeździł nasz nowy lub odnowiony tabor. W dodatku, czwarty pakiet wymusi zmiany, jeżeli ich wcześniej nie wprowadzą obecni przewoźnicy. Np. integrację systemów informacyjnych, czy wspólny bilet. Mam nadzieję, że porozumiemy się szybciej, czego skutkiem będzie stopniowe przejmowanie pasażerów w dalszych podróżach niż podmiejskie i regionalne" - uważa prezes PKP Intercity
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Warsaw Presidential Hotel z
Wyrok w sprawie kolejnej skargi
Michał Fijoł znów prezesem PLL
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Jak zachowują się klienci restauracji?
Bilet Słoneczny w Twojej komórce
Sezon narciarski na Słowacji rozpoczęty
Travelport rozszerza współpracę
Gastronomia - będzie czyściej i bez przekrętów?
Co czeka rynek HoReCa w tym roku?
Koniec sezonu oznacza niższe ceny
O co zadbać przed podróżą samolotem?
Przez Olimpiadę więcej zapłacimy za wyjazd językowy
Autokary są sprawne, problemem są pijani kierowcy
Piloci Lufthansy zapowiadają strajk