Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent w EXIMTOURS
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Rozstrzygnięto konkurs na wnętrze Muzeum Polskiej Wódki
Został rozstrzygnięty konkurs na koncepcję wnętrza i ekspozycję pierwszego w Polsce i na świecie Muzeum Polskiej Wódki.
Wśród wyróżnionych prac znalazły się projekty pracowni Archigraf Michał Brutkowski, Nizo Design International Mirosław Nizio oraz Marwan Basmaji i Kamila Bielińska - Basmaji.
Konkurs zorganizował Warszawski Oddział Stowarzyszenia Architektów Polskich na zlecenie Agros Holding S.A., spółki z Grupy Pernod Ricard, inicjatora powstania muzeum, któremu patronuje także Stowarzyszenie Polska Wódka.
Na konkurs, ogłoszony 27 maja br., wpłynęło 14 projektów. Nagrodzeni zostali: pierwsze miejsce praca Archigraf Michał Brutkowski; drugie Nizo Design International Mirosław Nizio, trzecie Marwan Basmaji i Kamila Bielińska - Basmaji. Wyróżnienie otrzymała pracownia Meteor Architects Anna Pszonak. Laureaci otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartości 36 tysięcy złotych. Jak przekonują organizatorzy konkursu, nagrodzone prace wyróżniały integralność kompozycji, funkcjonalność rozwiązań i innowacyjność zastosowanych narzędzi.
W zwycięskiej pracy jury uwiodły przede wszystkim ciekawe rozwiązania, bardzo dobra analiza przestrzeni i trafne wykorzystanie historycznych walorów budynku. Propozycje autorów nadały wnętrzu nowy wyraz, eksponując jednocześnie charakterystyczne ceglane ściany i żebrową konstrukcję stropu. Sąd konkursowy docenił konsekwencję w zamyśle całego projektu, zwracając szczególną uwagę na umieszczoną w holu wejściowym instalację ze szklanych butelek podwieszonych pod sufitem.
Pracę Nizo Design International Mirosław Nizio wyróżniło nowoczesne, multimedialne ujęcie tradycyjnych elementów wystawy i zaprojektowanie całej ekspozycji w taki sposób, by pobudzić zmysły odbiorcy, pozwolić mu doświadczyć i zrozumieć na czym polegają poszczególne etapy produkcji wódki, na jakich surowcach bazuje (zboże, ziemniaki oraz woda), podkreślając jednocześnie istotną rolę człowieka - gorzelnika - w przebiegu tego procesu.
Z kolei praca Marwana Basmaji i Kamili Bielińskiej - Basmaji została doceniona przez jury za przemyślane i świadome wprowadzenie dużej różnorodności w zaproponowanych pomysłach na ekspozycję, dzięki czemu projekt jest innowacyjny. Zastosowane rozwiązania nadały wystawie charakter twórczej zabawy, w czasie której odbiorcy odkrywają ciekawostki związane z produkcją i historią polskiej wódki.
"Polska wódka to jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie marek. Jedyny polski produkt globalny. Zależy nam więc, by Muzeum Polskiej Wódki stało się miejscem, gdzie w sposób nietuzinkowy pokazana zostanie historia i współczesność naszego narodowego trunku. Mamy nadzieję, że wyróżnione w konkursie prace wspomogą nas w osiągnięciu zamierzonego efektu. Ostateczne decyzje podjęte zostaną jednak po zakończeniu procesu negocjacji"- mówi Andrzej Szumowski, Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, patrona przedsięwzięcia.
Oceny złożonych prac konkursowych dokonał Sąd Konkursowy w składzie prof. dr hab. arch. Ewa Kuryłowicz, SARP Warszawa (przewodnicząca), arch. Michał Tatjewski, SARP Warszawa (sędzia referent), arch. Marek Szeniawski (sekretarz konkursu), Guillaume Girard-Reydet, Prezes Zarządu Agros Holding S.A., spółka należąca do grupy Pernod Ricard (sędzia), Andrzej Szumowski, Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka (sędzia), Andrzej Pągowski, artysta plastyk (sędzia), Andrzej Potoroczyn, Dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza (sędzia), arch. Marek Kuciński, SARP Warszawa (sędzia), arch. Krzysztof Tyszkiewicz, Członek Zarządu BBI (sędzia), arch. Mikołaj Rek, SARP Warszawa (sędzia).
"Spośród prac nadesłanych w konkursie wiele zasłużyło na uznanie. Zwyciężył projekt Archigraf Michał Brutkowski. Jednym z głównych kryteriów wyboru nagrodzonych prac było umiejętne oddanie idei przyświecającej od początku Muzeum Polskiej Wódki - połączenia tradycji i nowoczesności. Jestem przekonany, że koncepcja architektoniczna wyróżnionych prac jest w stanie spełnić oczekiwania stawiane przez pomysłodawców Muzeum Polskiej Wódki. Będą one z pewnością doskonałym punktem wyjścia do opracowania finalnego kształtu inwestycji" - mówi arch. Marek Szeniawski, sekretarz konkursu.
Muzeum Polskiej Wódki powstanie w 2017 roku w zabytkowym budynku Rektyfikacji, na terenie zrewitalizowanej Warszawskiej Wytwórni Wódek "Koneser" przy ulicy Ząbkowskiej na Pradze Północ. Miejsce wybrano nieprzypadkowo - to tu produkowano takie marki wódek, jak np. Wyborową czy Luksusową.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Dział dla turystów:
Grecja spodziewa się rekordowych zysków z
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Listopad trochę rozczarował, a grudzień nie wygląda
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Wyróżnienie dla Niemieckiej Centrali
Słabszy luty w podkrakowskich Balicach
Meksyk: największe zamówienie w historii lotnictwa
Znamy polskich finalistów Accor Professional Challenge
SGTiR kształci w zakresie CSR w przemyśle turystycznym
MTP w przetargu na zarządzanie MCK i Spodkiem
Nowa firma na rynku hotelarskim
Jak MSZ pomagał poszkodowanym w zamachu?
EasyJet podaje wstępne wyniki za 2013 rok
Wenecja: stali mieszkańcy kontra turyści
Wydarzyło się na Gdańskich Targach Turystycznych
Nadchodzi sezon katastrof kolejowych?
Znamy najlepsze linie lotnicze 2012
Gdzie stanie największy w Polsce McDonalds
Urlop w tropikach - czy można uchronić się przed zemstą Faraona?
Linie na skraju upadku, zarząd wypłaca premie
TT Warsaw 2011: trzy dni światowej turystyki
nowa inicjatywa - dodatkowe przychody