TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Travelplanet.pl poniosło stratę za 2013 rok

W czwartym kwartale 2013 Travelplanet.pl uzyskało 5,7 mln zł przychodów ze sprzedaży co oznacza 25% wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Cały 2013 zakończył się 8% wzrostem przychodów w stosunku do roku ubiegłego.


"Tak jak oczekiwaliśmy, przeprowadzone w drugim kwartale 2013 roku, zmiany w obszarze sprzedaży on line przyniosły znakomite efekty. Po bardzo słabym początku roku, drugie półrocze było dla nas bardzo udane. W tym czasie znacząco zwiększyliśmy sprzedaż co przełożyło się na uzyskanie 985 tys. zł zysku netto wobec ponad 1 miliona straty w tym czasie rok wcześniej. W kolejnych kwartałach będziemy chcieli utrzymać ten dobry trend." - powiedział Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl.

Spółka w całym 2013 roku poniosła stratę netto na poziomie 2,3 mln złotych wobec 1,64 mln rok wcześniej. Nominalnie o 1,02 mln wzrosły koszty finansowe w porównaniu do roku 2012.

Przychody w drugim półroczu 2013 wyniosły 13,9 mln złotych i były o 21,8 proc. wyższe od przychodów z analogicznego okresu roku wcześniejszego. Spółka w tym okresie uzyskała zysk netto w wysokości 985 tysięcy złotych. Nominalnie wynik ten jest lepszy o 2,04 mln.

"Mimo doskonałych dwóch ostatnich kwartałów nie udało się odrobić straty z pierwszego półrocza i spółka w całym roku poniosła stratę. Jednym z istotnych elementów, który przyczynił się do poniesienia straty były wysokie koszty finansowe jakie ponieśliśmy w roku ubiegłym. W czwartym kwartale 2013 przeprowadziliśmy z sukcesem emisję akcji i dzięki pozyskanemu kapitałowi uda się nam poprawić strukturę finansowania i obniżyć koszty finansowania w przyszłości" - dodała Bożena Garbińska, dyrektor finansowy.

"Ostatnich kilka miesięcy pokazało, iż w sposób trwały poprawiliśmy efektywność naszej Spółki. W kolejnych miesiącach będziemy się koncentrować przede wszystkim na dalszym poprawianiu wskaźników sprawności e-commercowej. Przed nadchodzącym sezonem uruchomimy nową wersję naszego głównego portalu sprzedażowego www.travelplanet.pl. Spodziewamy się, że dzięki niemu uda się nam jeszcze bardziej zdynamizować wzrost sprzedaży w obszarze on line, co powinno przełożyć się na utrzymanie trendu poprawy wyników finansowych, jaki został zapoczątkowany w trzecim kwartale 2013. Nie zapominamy również o rozwoju naziemnej sieci sprzedaży, którą będziemy rozwijać w oparciu o franczyzobiorców. Chcemy, aby 2014 był rokiem kontynuacji wyników jakie zaczęliśmy uzyskiwać od drugiego półrocza 2013." - zapowiedział Jerzy Krawczyk.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
travelplanet.pl wyniki finansowe e-commerce multiagent franczyzobiorca Jerzy Krawczyk Bożena Garbińska




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję