Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Travelplanet.pl poniosło stratę za 2013 rok
W czwartym kwartale 2013 Travelplanet.pl uzyskało 5,7 mln zł przychodów ze sprzedaży co oznacza 25% wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Cały 2013 zakończył się 8% wzrostem przychodów w stosunku do roku ubiegłego.
"Tak jak oczekiwaliśmy, przeprowadzone w drugim kwartale 2013 roku, zmiany w obszarze sprzedaży on line przyniosły znakomite efekty. Po bardzo słabym początku roku, drugie półrocze było dla nas bardzo udane. W tym czasie znacząco zwiększyliśmy sprzedaż co przełożyło się na uzyskanie 985 tys. zł zysku netto wobec ponad 1 miliona straty w tym czasie rok wcześniej. W kolejnych kwartałach będziemy chcieli utrzymać ten dobry trend." - powiedział Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl.
Spółka w całym 2013 roku poniosła stratę netto na poziomie 2,3 mln złotych wobec 1,64 mln rok wcześniej. Nominalnie o 1,02 mln wzrosły koszty finansowe w porównaniu do roku 2012.
Przychody w drugim półroczu 2013 wyniosły 13,9 mln złotych i były o 21,8 proc. wyższe od przychodów z analogicznego okresu roku wcześniejszego. Spółka w tym okresie uzyskała zysk netto w wysokości 985 tysięcy złotych. Nominalnie wynik ten jest lepszy o 2,04 mln.
"Mimo doskonałych dwóch ostatnich kwartałów nie udało się odrobić straty z pierwszego półrocza i spółka w całym roku poniosła stratę. Jednym z istotnych elementów, który przyczynił się do poniesienia straty były wysokie koszty finansowe jakie ponieśliśmy w roku ubiegłym. W czwartym kwartale 2013 przeprowadziliśmy z sukcesem emisję akcji i dzięki pozyskanemu kapitałowi uda się nam poprawić strukturę finansowania i obniżyć koszty finansowania w przyszłości" - dodała Bożena Garbińska, dyrektor finansowy.
"Ostatnich kilka miesięcy pokazało, iż w sposób trwały poprawiliśmy efektywność naszej Spółki. W kolejnych miesiącach będziemy się koncentrować przede wszystkim na dalszym poprawianiu wskaźników sprawności e-commercowej. Przed nadchodzącym sezonem uruchomimy nową wersję naszego głównego portalu sprzedażowego www.travelplanet.pl. Spodziewamy się, że dzięki niemu uda się nam jeszcze bardziej zdynamizować wzrost sprzedaży w obszarze on line, co powinno przełożyć się na utrzymanie trendu poprawy wyników finansowych, jaki został zapoczątkowany w trzecim kwartale 2013. Nie zapominamy również o rozwoju naziemnej sieci sprzedaży, którą będziemy rozwijać w oparciu o franczyzobiorców. Chcemy, aby 2014 był rokiem kontynuacji wyników jakie zaczęliśmy uzyskiwać od drugiego półrocza 2013." - zapowiedział Jerzy Krawczyk.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Lotnisko zapłaci odszkodowania?
Rezerwuj bilet lotniczy z aplikacja Fligo.pl
Co 7islands oferuje klientom Sky Clubu
Zagraniczni przewoźnicy na polskich torach?
Nowe zniżki z Poznańską Kartą Turystyczną
POT: czy Euro przyniesie nam korzyści?
Dominium Pizza liczy zysk ze sprzedaży online
Ruch pasażerski w Porcie Lotniczym Łódź
Władze Moskwy wychodzą naprzeciw potrzebom turystów
Listopadowe podróże z PKP Intercity
Hotele - mniej klientów ale wyższy przychód