Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


"Dzień pasażera" - praktyczne porady
2011-07-07"Dzień Pasażera" - ruszyła akcja dotycząca praktycznych porad dla klientów linii lotniczych, do dyspozycji, których tylko dzisiaj są eksperci z Europejskich Centrów Konsumenckich. Akcja odbywa się jednocześnie na 27 lotniskach, aż w 23 krajach Europy. W tym na warszawskim lotnisku Okęcie i krakowskim w Balicach. Wszystko w ramach wakacyjnej kampanii "Zapakuj trochę konsumenckiej wiedzy - by uniknąć kłopotów i zyskać spokój ducha", która ma na celu pomoc turystom w uniknięciu problemów podczas podróży wakacyjnych.
r e k l a m a
Do najczęstszych pytań zadawanych specjalistom należą zagadnienia dotyczące opóźnienia lotów, zagubienia bagażu, wypłaty odszkodowań w związku z odwołaniem lotu a także wiele innych gnębiących pasażerów spraw.
Jak podają statystyki w ubiegłym roku z akcji skorzystało aż 71 000 konsumentów z całej Europy. Ponad jedna trzecia dotyczyła skarg podróżujących samolotami.
Jak zauważa Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce "Nasze doświadczenie pokazuje, że konsumenci często nie wiedzą, jakie prawa im przysługują, gdy lot zostanie opóźniony albo przewoźnik zagubi bagaż podczas przeładunku. Dlatego postanowiliśmy zorganizować akcję, która na początku sezonu wakacyjnego przypomni pasażerom o ich prawach oraz do kogo mogą zwrócić się po bezpłatną pomoc w razie kłopotów".
Akcja trwa do godziny 16. Na warszawskim Okęciu w hali odlotów eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego udzielają bezpłatnych porad prawnych. W krakowskich Balicach przedstawiciele Biura Poselskiego p. Poseł do PE, Róży Thun, wręczają odwiedzającym ulotki z zestawem praktycznych informacji dla pasażerów.
Patronat honorowy nad akcją "Dzień Pasażera" objęła Komisja Europejska (Dyrekcja Generalna ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów) oraz Róża Thun i Artur Zasada, Posłowie do Parlamentu Europejskiego. Wydarzenie zostało zorganizowane przy wsparciu kampanii "Prawa pasażerów w zasięgu ręki". Do akcji przyłączyła sie także korporacja ELE Taxi, dołączając do rachunku za kurs na lotnisko ulotkę informacyjną na temat praw pasażerów.
Porady prawne i pomoc w dochodzeniu roszczeń od linii lotniczych zarejestrowanych poza Polską, w UE, Norwegii i Islandii, można uzyskać kontaktując się bezpośrednio z Europejskim Centrum Konsumenckim w Polsce pod numerem telefonu +48 55 60 118 lub poprzez stronę www.konsument.gov.pl.
Więcej informacji o prawach pasażerów i urlopowych porad dotyczących praw konsumentów w UE można znaleźć tutaj:
http://ec.europa.eu/consumers/ecc/consumer_topics/air_travel_pl.htm
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Nowa siatka połączeń z Katowice
Nowości w letniej siatce połączeń z Lotniska
Dział transport:
Nowa siatka połączeń z Katowice
Nowości w letniej siatce połączeń z Lotniska
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Marszałek małopolski skontroluje biura podróży
BeeFree zaprasza w wirtualną podróż
Warto przypominać klientom o szczepieniach
Do oferty LOT-u powrócił Bejrut
Ekonomiści o sytuacji w Grecji
Smoo & Go otwiera trzy lokale w Gdańsku
Nowa, letnia siatka połączeń z Polski
Grecja: popularność spada, atrakcyjność wzrasta
Turyści zagrożeniem dla kontynentu?
Dziennikarz w przebraniu ujawnił korupcję
Branża turystyczna czeka na lepsze czasy
Ruch turystyczny między Polską i Rosją będzie większy?
Bonus Travel co o nim wiadomo?