System rezerwacyjny dla krynickich hotelarzy
Krynicka Organizacja Turystyczna podpisała umowę z firmą Yieldplanet.com na dostarczenie systemu rezerwacyjnego, który będzie obsługiwał blisko 100 zrzeszonych obiektów noclegowych z Krynicy-Zdroju i okolic.
Na stronie internetowej www.krynica.org.pl system będzie miał wygląd klasycznej wyszukiwarki z możliwością rezerwacji on-line. Na poszczególnych stronach internetowych obiektów noclegowych będzie to tradycyjny moduł rezerwacyjny pokoi, które oferuje konkretny hotel, pensjonat, willa czy kwatera prywatna.
"Z tego co wiemy jest to pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce. Lokalne Organizacje Turystyczne dotychczas nie korzystały w pełni z możliwości jakie daje im internet. Technologia, którą dostarczymy Krynickiej Organizacji Turystycznej znacznie usprawni sprzedaż miejsc noclegowych i da możliwości zdobycia większej liczby gości. Mam tutaj na myśli wdrożenie w kolejnym etapie współpracy naszego sztandarowego produktu jakim jest Channel Manager." - mówi Tomasz Wołek, sales manager Yieldplanet.com
"O wprowadzeniu rezerwacji on-line w Krynicy myślimy już od kilku lat. Widzimy, że wynajem pokoi nie może obyć się bez rezerwacji on-line. Do niedawna tylko duże hotele korzystały z takich rozwiązań. Zdajemy sobie sprawę z tego, że również dla mniejszych obiektów noclegowych jest to przyszłość i obowiązek. Technologia i doświadczenie w branży przemawiają za wyborem firmy Yieldplanet.com. Wiem, że jako Lokalna Organizacja Turystyczna jesteśmy tutaj prekursorem, podejrzewam jednak, że wkrótce także pozostałe LOT-y pójdą w nasze ślady." - mówi Daniel Lisak, kierownik biura Krynickiej Organizacji Turystycznej
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Nowa technologia dla krynickich hotelarzy
[2013-10-24 15:40 176.111.24.*]
Dwa lata temu, kiedy goupony i grupery opanowały rynek hotelarski w kraju i oczywiście Krynicę też, wystąpiłem na forum Krynickiej Organizacji Turystycznej z propozycją stworzenia portalu Krynickiego, Sądeckiego, Doliny Popradu, jak go zwał tak go zwał. Próbowałem dowieźć, że portale te wyniszczają rynek hotelarski. Zaproponowałem wykorzystać mechanizmy gruperów i stworzyć własny lokalny, regionalny portal ze wszystkimi mechanizmami nowoczesnego portalu turystyczno-hotelarskiego. Trzeba było czekać dwa lata, żeby stać się prekursorem Panie Kierowniku, wtedy zbagatelizowaliście ten problem. Trudno jest mi to zrozumieć, przestaję mieć szacunek do mojej organizacji turystycznej.
Właściciel Hotelu Wysoka w Krynicy - Zdroju Andrzej Pałyska odpowiedz »Nowa technologia dla krynickich hotelarzy
[2013-10-24 17:52 176.111.24.*]
Jeszcze jedna spostrzeżenie odnośnie, ogólnie ujmując, rezerwacji on-line.
Jest to znak czasu, to bez dyskusji. Jednak rezerwacja on-line jest głównie używana w obiektach o wyższych kategoriach, minimum 4*. One rzeczywiście nie mogą obyć się bez tego rozwiązania, chociaż statystyki wcale tego stwierdzenia nie potwierdzają. Natomiast obiekty 3* i niższe z tego dobrodziejstwa korzystają sporadycznie. Wykorzystują to głównie stali Goście. Nie mało jest klientów, którzy dzwoniąc do hotelu 3* pytają się czy w pokoju jest łazienka i czy maja zabrać swoje ręczniki. A już o tzw. pokojach gościnnych raczej nie spodziewałbym się, że rezerwacja on-line zaistnieje. Oczywiście nie odradzam w wręcz popieram ten kierunek, dawno już dawałem temu dowód. Opinia Pana Tomasza Wołka o tym, że nie korzystaliśmy z możliwości jakie daje nam internet wskazuje, że Pana Tomasza wiedza na ten temat jest mizerna. A już stwierdzenie, że technologię jaka nam dostarczą znacznie cośkolwiek poprawi i da możliwości zdobycia większej liczby gości to już absolutna demagogia Panie Tomaszu. PO pierwsze wiele hoteli korzysta od lat z rezerwacji on-line zainstalowanych na swoich stronach internetowych. Prawie wszystkie obiekty są w wykazach światowych obiektów noclegowych, gdzie rezerwacje są wyłącznie dokonywane on-line. Natomiast, Panie Tomaszu, cierpienie Krynickich obiektów noclegowych na niedostatek turystów nie wynika z tego, że nie posiadamy technologii, którą Pan nam dostarczy, tylko dlatego, że Krynica nie posiada dobrej oferty turystycznej. O ile zima-sylwester-ferie są bez zarzutu, lato jakoś takoś, zaczyna się od 15 lipca i kończy ok 20 sierpnia, o tyle Pańska technologia nie sprawi najazdu na Krynicę turystów od kwietnia do czerwca, za wyjątkiem weekendu majowego, i od 10 września do ŚBN. Jeszcze raz zaznaczam, nie kwestionuję tego posunięcia ale przeceniacie Panowie Tomasz i Daniel przyszłe efekty rezerwacji on-line. A do Daniela zwracam się o właściwe zadbanie o takie działania, które faktycznie pozwolą zbudować prawdziwą, atrakcyjną ofertę miasta skierowaną do właściwych środowisk rodaków, bo długo jeszcze nie zobaczymy najazdu Gości ze świata. Przeciętny turysta drugiego dnia już stwierdza, że nudą jedzie. Ja Ich przyjmuję i z nimi rozmawiam.
Namawiam do refleksji i działania ale odradzam nadinterpretowanie pewnych zjawisk i posunięć.
Hotel Wysoka Andrzej Pałyska odpowiedz »Nowa technologia dla krynickich hotelarzy
[2013-11-04 11:38 83.28.50.*]
Panie Andrzeju. Sam odpowiada Pan sobie na pytania i zarzuty: to, że hotele kilkugwiazdkowe korzystają z dobrodziejstw internetu - to wiadomo. To, że małe obiekty nie korzystają - tez Pan pisał.
Może najwyższy czas aby podnieść świadomość wśród tych drugich właśnie? Od czegoś trzeba zacząć.
Pańska inicjatywa o której Pan pisał, sprzed 2 lat była świetna. Ale widać na wszystko musi przyjść odpowiedni moment. Liczę na współpracę z Panem bo ludzie z inicjatywą, tak jak Pan zawsze są potrzebni. Pozdrawiam. Tomasz Wołek odpowiedz »Nowa technologia dla krynickich hotelarzy
[2013-11-04 22:49 89.77.17.*]
Cieszy mnie, Panie Tomaszu, że zareagował Pan na mój tekst. Ważne jest żeby zacząć. Ale Panie Tomaszu, dlaczego straciliśmy 2 lata. Kto na to pozwolił. Nie ważne kto ten temat rzucił, tragedia polega na tym, że bezmyślnie tracimy czas, którego nigdy nie nadrobimy. Wówczas SKOT odpowiedział mi cyt.: "hotelarze sami decydują o kanałach sprzedażowych i sami wybierają z kim współpracują". Proszę zatem ocenić tą odpowiedź. To zupełnie jakby odpowiedziało stowarzyszenie składów węgla a nie lokalna organizacja turystyczna. Nie wiem na jakich zasadach Państwo będziecie wdrażać ten system, z doświadczenia wiem, że ci mali nie skorzystają z tego w znaczącym stopniu. Moja idea była prosta, stworzyć nasz własny portal i dla nas tzn. Doliny Popradu w szerokim tego słowa znaczeniu. Pośrednictwo w rezerwacjach hotelowych opanowało totalnie wszystko. I nie byłoby z tym wielkiego problemu gdyby nie próbowali dobierać się do cen. Z Boonikg.com skończyłem współpracę w momencie gdy zaproponowali mi prezentację na pierwszym miejscu za obniżenie ceny o 50% i zlikwidowanie restrykcji za odwołanie rezerwacji w dniu przyjazdu. Jeżeli takie warunki proponuje znawca hotelarstwa to ja mam inne zdanie. To samo zrobiły groupony i grupery. Zarobiły kupę kasy na naiwnych zarządzających hotelami. Za 25% ceny nie można prowadzić hotelu do sukcesu (50% obniżka ceny i 50% prowizji dla groupona). Wydoili naiwniaków totalnie. Dlatego uważałem, że własny portal, o charakterze regionalnym z wykorzystaniem mechanizmów już stosowanych i w końcu znanych to krok w dobrym kierunku. Ale wracam do meritum tj. podniesienia obłożenia. Rezerwacje online, na dzień dzisiejszy niczego w tej kwestii nie zmienią. Oferta miasta, regionu to jedyna droga do sukcesu. Potencjał Krynicy i Jej rozległych okolic jest niewykorzystany. Poruszyła mnie Pana opinia o tym, że taka forma rezerwacji wpłynie na obłożenie. Tak nie będzie, oczywiście chciałbym się mylić. Dziękuję za zaproszenie do współpracy. Czekam na prezentację Waszą ale sam wdrażam niebawem system rezerwacji online tylko dlatego, że jest to głównie mechanizm dla stałych Gości. Miałem przez rok zainstalowany silnik rezerwacji online, zyskałem 1 rezerwację. Kiedy namawiałem Klientów skorzystania z tego sposobu otrzymywałem odpowiedź, że wolą normalny przelew.
POzdrawiam
Andrzej Pałyska odpowiedz »
Nowa technologia dla krynickich hotelarzy
[2013-10-25 11:07 80.50.127.*]
Uważam, że system rezerwacji on- line nie spowoduje najazdu dużej liczby turystów na ziemię krynicką. Jest wiele do zrobienia w celu podniesienia jakości usług i standardu oraz nauczenia właścicieli małych obiektów noclegowych, któych jest w tym rejonie wielu, posługiwania sie internetem oraz stworzenia swojej, dobrej i efektywnej strony internetowej lub podstrony na innym portalu turystycznym. Wiele obiektów wogóle swojej strony nie posiada, a jeśli już stronę załozyło, to nie jest ona na tyle atrakcyjnie prowadzona, aby zachęciła turystę do dokonania rezerwacji. Zgadzam się ze spostrzeżeniem, że hotele wyższych kategorii juz od dawna ten sposób rezerwowania stosują i dla nich taki system nie bedzie żadną rewelacją ani rewolucją. Ogólnie, uważam że system rezerwacji on-line - TAK, ale jeszcze nie teraz. Na chwile obecną nie ma tak szerokiej świadamości wśród społeczności osób zarządzających obiektami turystycznymi o niższej kategorii, jak można wykorzystywać narzędzia internetowe do zwiększania rentowności swoich biznesów, o tym jak za pośrednictwem strony można wypełniać miejsca noclegowe właśnie w sezonie martwym. Organizowanie szkoleń, pogadanek, spotkań biznesowych oraz spotkań z osobami o szerokiej wiedzy w temacie e-commerce to moja propozycja dla Krynickiej Organizacji Turysycznej jako działania na najbliąszą przyszłość, które moga być potraktowane jako przygotowanie do wprowadzenia systemu rezerwacji on-line.
www.mojamalaturystyka.pl odpowiedz »Nowa technologia dla krynickich hotelarzy
[2013-11-04 23:10 89.77.17.*]
Mam nieco inne zdanie na zainteresowanie turystów do spędzenia czasu w Krynicy w okresach mizerii. Nie mam wiary w takie tematy jak spotkania e-commerce czy pogadanki, czy inne spotkania kółek różańcowych. Te tematy mogą być dopełniaczami. Potrzebna jest dobra oferta kulturalna, rozrywkowa, rekreacyjna. Taka oferta wzdłuż Doliny Papradu i to po obu stronach rzeki. Nie chcę się rozwodzić nad tym tematem bo próbuję go lansować od 6 lat. niestety bez skutku. Widzę sukces i nowe możliwości w integracji działań w Dolinie Popradu. W tym Krynica powinna być motorem. Wracając do pogadanek itp. Proszę sobie nie wyobrażać, że z odległości 150 km przyjadą masowo Turyści na pogadankę o zwyczajach autochtonów i jeszcze zanocują, zapłacą za wyżywienie. Nie mówię już o dalszych odległościach. Noo chyba, że na pogadankę przyjedzie Ringo Star z sir Paulem Mc Cartneyem i jeszcze coś zaśpiewają w starym stylu. Mam problem z namówieniem Gości hotelowych do odwiedzenia Muzeum Nikifora, natomiast chętnie jadą na wieczór z kapelą.
H3* www.wysoka.com Andrzej Pałyska odpowiedz »Nowa technologia dla krynickich hotelarzy
[2013-11-04 23:12 89.77.17.*]
Chętnie podyskutuję o szansach i pomysłach dla Krynicy
H3* odpowiedz »
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział hotele, pensjonaty:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
LOT poczeka na decyzję Brukseli
Dokąd na jarmark bożonarodzeniowy?
Samsung zaprezentuje rozwiązania dla hoteli
W Pyrzowicach ukończono warstwę ścieralną nowego pasa startowego
Nowy dyrektor Courtyard by Marriott Warsaw Airport
Protesty pracowników nie przyniosą efektów?
Niższe opłaty lotniskowe dla Ryanair
Grupa Lufthansa: wyniki w pierwszym półroczu 2012 roku
Centrum Techniki Kulinarnej "Doram" kształciło kucharzy
Ile kosztują wyjazdy na sezon letni?
Okęcie: Terminal A zamknięty dla pasażerów
Polak Prezesem Komisji Turystyki Morza Bałtyckiego
Festiwal Dobrego Smaku w Poznaniu
Wizz Air: pasażer przebrany za Mikołaja ma więcej
Czego oczekują od pracowników biura podróży?
O czym pamiętać planując wyjazd z dziećmi?
Nowości Andropolu na targach Invest-Hotel 2012
Wild Bean Cafe wychodzi poza stacje
UE znosi zakaz wnoszenia płynów do samolotu