Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Rekordowa ilość turystów w Wielkiej Brytanii
2014-02-13Jak podaje Brytyjska Organizacja Turystyczna VisitBritain, 2013 r. był rokiem rekordowym dla Wielkiej Brytanii zarówno pod względem liczby przyjazdów, jak i wartości wydatków zagranicznych gości.
r e k l a m a
Turyści z zagranicy w 2013 r. wydali w Wielkiej Brytanii 21 mld funtów, tj. około 13 proc. więcej w porównaniu z 2012 r. (18,64 mld). Po raz pierwszy wartość wydatków przekroczyła 20 mld funtów i jest to najwyższa kwota w historii brytyjskiej turystyki przyjazdowej.
Wielka Brytania odnotowała również rekordową liczbę gości. W 2013 r. kraj odwiedziło 32,89 mln gości, o 6 proc. więcej niż w 2012 r. Liczba ta pobiła roczny rekord ustanowiony w 2007 r, kiedy kraj odwiedziło 32,78 mln gości.
Liczba wizyt z wszystkich regionów świata i we wszystkich głównych celach podróży wzrosła w porównaniu z 2012 r. głównie za sprawą udanego lata i wczesnej jesieni. W minionym roku kalendarzowym odnotowano też rekordową liczbę przyjazdów wakacyjnych (7 proc. więcej niż w 2012 r. i 6 proc. więcej w porównaniu z poprzednim rekordem z 2011 r.).
Był to również najlepszy rok kalendarzowy od 2008 r., jeśli chodzi o przyjazdy biznesowe oraz odwiedziny u rodziny i przyjaciół; liczba tych pierwszych wzrosła o 7 proc., a drugich o 5 proc. w porównaniu z 2012 r. W minionym roku zanotowano też rekordową liczbę wizyt spoza Europy i Ameryki Północnej; Wielką Brytanię odwiedziło o 10 proc. więcej gości z tych rynków.
Liczba wizyt z rynków UE15 obejmujących Austrię, Belgię, Danię, Francję, Finlandię, Niemcy, Grecję, Irlandię, Włochy, Luksemburg, Holandię, Portugalię, Hiszpanię, Szwecję wzrosła o 5 proc. w porównaniu z 2012 r., co oznacza, że 2013 r. był najlepszym rokiem kalendarzowym od 2007 r., choć nie rekordowym.
Liczba wizyt z pozostałych rynków UE obejmujących Bułgarię, Cypr Południowy, Chorwację, Czechy Estonię, Węgry, Łotwę, Litwę, Maltę, Polskę, Rumunię, Słowację i Słowenię wzrosła o 15 proc. w porównaniu z 2012 r., ale była nieco niższa od rekordowych poziomów.
"Nie tylko po raz pierwszy wartość wydatków przekroczyła 20 mld funtów, ale również pobiliśmy rekord pod względem liczby turystów i gości z kluczowych rynków wschodzących, takich jak Chiny i Korea Południowa. Zagraniczni turyści zaczynają zwiedzać więcej części kraju i są bardziej aktywni, co mówi nam, że nasza kampania GREAT przynosi rezultaty i wpływa na turystykę. Dane dotyczące przyjazdów turystycznych pokazują wzrost w całej Wielkiej Brytanii, a zwłaszcza w Szkocji, Walii, reszcie Anglii i Londynie" - komentuje Sandie Dawe, dyrektor generalna VisitBritain. "Każdy funt zainwestowany w marketing turystyczny przekłada się na 19 funtów wydanych przez gości w naszym kraju. Finansowe korzyści płynące z turystyki przyjazdowej są oczywiste" - dodaje.
"Goście z zagranicy wydali w Wielkiej Brytanii więcej, niż rok wcześniej, co pokazuje, że nasza strategia turystyczna działa. Niemal 21 mld wydanych funtów jest również świadectwem istotnego wkładu, jaki wnosi branża turystyczna w ożywienie gospodarcze kraju. Będziemy nadal wspierać ten sektor i promować Wielką Brytanię na całym świecie jako doskonałe miejsce do odwiedzin i do prowadzenia interesów" - powiedziała minister turystyki Wielkiej Brytanii Helena Grant.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Influencerzy mają promować atrakcje
Dział centra informacji i promocji:
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w
Polska na Maderze 4-tym rynkiem
Konferencja Nowe Trendy w Turystyce już za 10
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Strategia sprzedaży Ostatniemiejsca.pl
Zimnolubni Polacy, czyli urlop na stoku
Wizz Air poleci z Kijowa do Moskwy
Lotniska będą musiały zapłacić za hałas
Lista przebojów agentów turystycznych
Noc w kontenerze. Hit czy kit?
Chopin Airport City na targach MIPIM w Cannes
Mieszkanie na wakacje we Lwowie
Podróżni wskazali najgorsze lotnisko świata
Mięsopust, karnawał, zapusty - wspaniała zabawa
EasyJest walczy z pyłem wulkanicznym
Alfa Star nie wierzy w koniec świata
HolidayCheck wyróżnił polskie hotele
700 osób straci pracę w PLL LOT?
Podróż śladami Unii Europejskiej?
Travelplanet.pl poprawia wyniki
Hiszpania: ewakuacja z terenów objętych powodzią
PKP: jest gorzej, żeby było lepiej!
Turystyczny rekord w Kopalni Soli w Wieliczce
Airberlin i Alitalia podpisują umowę o partnerstwie code-share
Touroperator przyjazny agentom
Opinie o biurze podróży Croatia z Rybnika